مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

روانشناسی رنگ ماشین و تاثیر آن بر شخصیت و شیوه رانندگی

روانشناسی رنگ ماشین | خرید رنگ خودرو | روانشناسی رنگ بژ | مطالب جالب در مورد خودرو را با بهترین ترفندها، تکنیک ها و حتی اصول رانندگی با کیلومتر 22 شرقی....

روانشناسی رنگ ماشین و تاثیر آن بر شخصیت و شیوه رانندگی

روانشناسی رنگ ماشین از مباحث جذاب بشمار می آید. اما این مبحث به دلیل ارتباطی که با نوع شخصیت و شیوه رانندگی شما دارد مهم است. رنگ ماشین و شخصیت با هم ارتباط ویژه ای دارند و این ارتباط تا جایی دارای اهمیت است که شما می توانید با اطلاع داشتن از آن به نوع شخصیت راننده و ویژگی های اخلاقی آن پی ببرید. رنگ خودرو و قیمت آن نیز در این موضوع دارای اهمیت است زیرا شما باید بتوانید رنگ مورد علاقه خود را بخرید تا از آن طریق روانشناسی خودرو انجام شود. البته برای خرید رنگ خودرو نیز پیشنهاد می کنیم حتما شناخت کافی داشته باشید زیرا جدا از بحث روانشناسی رنگ خودرو این امر در زیبایی ظاهری ماشین شما نیز دارای اهمیت زیادی است. اگر بخواهیم مثالی در این حوزه بزنیم می توان گفت یکی از ویژگی های روانشناسی رنگ بژ خودروها این نکته می باشد که رانندگان و صاحبان این رنگ خودرو به طور معمول محتاط و خجالتی هستند.

رنگ ماشین و شخصیت

حدس زدن ویژگی های یک شخص دیگر برای همه ما لذت بخش است و درطول تاریخ هم به طور کلی انسان تلاش کرده تا شناخت دقیقی نسبت به این حوزه کسب کند. دانش روانشناسی می تواند رفتار رانندگان را بر اساس نوع انتخاب رنگ ماشین تا حد ممکن تشخیص دهد و به همین دلیل است که رنگ ماشین و شخصیت ارتباط مستقیمی با هم دارند. ما در ادامه مطلب به نوع تاثیر رنگ ها در شیوه رانندگی می پردازیم. همچنین می توانید بخوانید:  رنگ پلاک ماشین ها به چه معناست؟

رنگ سبز و آبی و رانندگی ایمن

رانندگانی که رنگ خودروشان سبز یا آبی است بیشتر تمایل دارند که در محیط شهری رانندگی کنند. خانواده هایی که صاحب خودرو هستند نسبت به این رنگ ها تمایل بیشتری دارند. رانندگان این خودروها همیشه در تلاش هستند که در شیوه رانندگی خود توازن را حفظ کنند زیرا همراه بودن خانواده یا محیط دوستانه ای که در ماشین آنها وجود دارد در مقابل زود رسیدن به مقصد و یا با سرعت حرکت کردن دارای اهمیت بیشتری است. رانندگان خودروهای سبز و آبی ویژگی مهم دیگری دارند به نام صبر که اگر بخواهیم در این مورد مثالی بزنیم می توان گفت، این دسته از رانندگان در زمان خرید رنگ خودرو به هیچ عنوان عصبانی و یا کلافه نمی شوند و به همین دلیل آنها می توانند از صبر کردن بابت مسئله دلخواهشان لذت ببرند. اما به طور کلی در روانشناسی رنگ ماشین این رانندگان را صبور و خانواه دوست می شناسند.

زرد رنگ خودرو رانندگان باهوش و خلاق

خودروهای زرد رنگ را همه شما عزیزان نیز به ندرت در خیابان و یا جاده ها دیده اید این مسئله طوری است که می توان گفت از هر ۱۰۰ خودرو یک ماشین زرد رنگ می باشد. البته بدون در نظر گرفتن تاکسی ها و ماشین های دولتی مثل شهرداری که رانندگان آنها حق انتخابی برای رنگ خودرویشان ندارند. رانندگان خودرو زرد دارای ویژگی هایی مثل خلاقیت، هوش، شادابی هستند و تلاش می کنند در اکثر مواقع این انرژی و شور ور شوق را به دیگران نیز انتقال دهند.

مطالعه بیشتر  انواع سیستم های انژکتوری

مطلب پیشنهادی: به نظر شما برای خرید خودرو کدام گزینه بهتر است؟ یک خودروی صفر چینی یا یک خودروی کره ای کارکرده!

 سفید و اعتماد به نفس بالا رانندگان

سفید را به عنوان یکی از رایج ترین رنگ خودروها در دنیا می شناسند. این رانندگان علاقه زیادی به سرعت بالا در حین رانندگی دارند. البته یکی دیگر از ویژگی های خاص این رانندگان اعتماد به نفس بالا می باشد که خیلی از رانندگان از این موضوع برخوردار نیستند. خیلی از این رانندگان اعتقاد دارند که رنگ سفید می تواند توجه بسیاری از افراد را جلب کند حتی با وجود زیاد بودن آن در خیابان ها و جاده ها که مسئله ای مشخص است. البته همین مسئله محبوبیت رنگ سفید در بین رانندگان باعث شده است که این رنگ خودرو و قیمت آن کمی نسبت به رنگ خودروهای دیگر متفاوت باشد. روانشاسی رنگ ماشین ثابت کرده است که این رانندگان در بعضی موارد هنگام مواجه با دیگر خودروها مثل زمان سبقب گرفتن یا زودتر پیچیدن در کوچه احساس می کنند در رقابت هستند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا در آن پبروز شوند. بهتر است بدانید خرید رنگ خودرو سفید در دنیا به شدت رایج است که در واقع این موضوع به ما نشان می دهد که این تیپ شخصیتی در دنیا به شدت زیاد است.

خونسردی رانندگان خودروهای نقره ای

رانندگانی که رنگ نقره ای را برای خودرو خود انتخاب می کنند به طور معمول افراد آرامی هستند. همین مسئله باعث شده است که خودروهای نقره ای کمتر از بقیه ماشین ها تصادف کنند. طبق آمار رانندگان این خودروهای نقره ای رنگ در مقایسه با دیگر خودروها بیشتر می توانند خونسردی خود را در مقابل با حوادث گوناگون حفظ کنند.

رنگ طلایی خودرو و رانندگان مودب

رانندگانی که خودرو طلایی دارند به شدت قانون مدار هستند و ریشه اصلی این رفتار آنها در ادب بالایی آنها می باشد. آنها همیشه در زمان رانندگی تلاش می کنند که راه را برای خودروهای دیگر باز کنند یا راننده دیگری را نسبت به خود مقدم بشمارند و یا حد فاصل را با ماشین جلویی حفظ کنند. پیشنهاد می کنیم اگر در مسیر خیابان های شهری یا جاده ای خودرویی طلایی رنگ را دیدید حتما با آن هم مسیر شوید زیرا تمام قوانین را رعایت می کند و همین مسئله باعث می شود که کمترین خطردر هنگام رانندگی متوجه شما شود. این رانندگان حتی در محیط کار نیز به شدت مودب هستند. البته خودروهای طلایی کمیاب هستند و همین مسئله باعث شده است که این رنگ خودرو و قیمت آن بیشتر از بقیه رنگ های رایج در بازار باشد. روانشناسی رنگ طلایی ماشین در بسیاری از موارد شبیه به روانشناسی رنگ بژ خودرو دارد. می توانید مطلب مفید و جالبی را در مورد دودی کردن شیشه ماشین ها در همین لینک بخوانید.

قرمز رنگ خودرو رانندگان بی دقت

به طور کلی رنگ قرمز مورد علاقه اشخاص ماجراجو و بی پروا است. البته این رنگ به دلیل روشن بودن باعث می شود که در خیابان و یا جاده ها به راحتی خود را نمایان کند و همچنین توجه همه را نیز به سوی خود جلب کند. یکی از ویژگی های رنگ قرمز تشویق ناخود آگاه ذهن انسان در جهت کارهای جسورانه است. این موضوع یکی از مثال های واضح ارتباط رنگ ماشین و شخصیت انسان می باشد که طبق آمارها نیز ثابت شده است.

آپشن های امنیتی خودرو

رانندگانی که دارای خودرو قرمز رنگ هستند به طور معمول افرادی پر انرژی و بسیار فعال می باشند که شیوه رانندگی شان هم به شدت پر سرعت است. همین مسئله می تواند دلیل محکمی برای قرمز رنگ بودن ماشین های مسابقه ای باشد. البته آمار تصادف این خودرو ها نیز حائز اهمیت است که بیشتر روانشناسان علت آن را بی توجهی و هیجان صاحبان این ماشین ها می دانند. این خودروها در مقایسه با دیگر ماشینها بیشتر دچار تصادف می شود که کارشناسان در این باره معتقدند دلیل اصلی آن هیجان زیاد رانندگان است. بهتر است بدانید اطلاع داشتن از روانشناسی رنگ ماشین می تواند در بسیاری از موارد از پیش آمدن حوادث و تصادفات پیشگیری کند. اما رنگ خودرو و قیمت آن در خصوص مخصوصا در ماشین های قرمز به طور چشمگیری بالا است زیرا همان طور که گفتیم این رنگ می تواند توجه همه را به خود جلب کند و همین موضوع مورد پسند خیلی از رانندگان است و باعث شده است که رنگ قرمز خودرو بالا باشد.

مطالعه بیشتر  شاسی بلند و کراس اوور چه تفاوت هایی با هم دارند؟

رنگ سیاه خودرو محبوب مدیران

این رنگ در کشورهای اروپایی بسیار مورد علاقه رانندگان است. این رانندگان به طور معمول همیشه عجله دارند و خیلی از تصمیمات را بر اساس حدس زدن در حین رانندگی می گیرند. همین موضوع باعث شده است که این رنگ همیشه در صدر لیست رنگ های پر تصادف ماشین ها باشد. البته رنگ سیاه باعث می شود در شب خودرو قابل تشخیص نباشد. اما همچنان با توجه به همه این موضوعات خرید رنگ خودرو سیاه در دنیا آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. همین استقبال باعث شده است که این رنگ خودرو و قیمت آن در بسیاری از موارد به دلیل پرکاربرد بودن کمی بیشتر از بقیه رنگ ها باشد. طبق آمار خرید این رنگ خودرو در کل دنیا ثابت شده است که مدیران کسب و کار و تاجران بیشتر علاقه مند خرید ماشین مشکی هستند.

رنگ بژ و رانندگان خجالتی

روانشناسی رنگ بژ خودرو در بسیاری از موارد نشان داده است که رانندگان این خودروها به طور معمول کمی خجالتی اما با عاطفه هستند. طبق نظر کارشناسان روانشناسی رنگ بژ تا به حال نشان داده است که این رانندگان تلاش می کنند در مسیری که پیش رو دارند به هیچ عنوان با خودرویی برخورد نداشته باشند حتی در حد یک بوق ساده و در بیشتر موارد حق را به طرف مقابل واگذار می کنند. البته رنگ بژ ماشین بسیار زیبا است ولی مورد پسند خیلی از رانندگان نمی باشد همین مسئله باعث شده است که ما این رنگ خودرو را کمتر در خیابان و یا جاده ها ببنیم. این موضوع باعث نمی شود که روانشناسی رنگ بژ خودرو اهمیت کمی داشته باشد وهمچنان در بحث رنگ ماشین و شخصیت دارای جایگاه ویژه ای است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

شرح کروز کنترل هوشمند smart Cruise control

mortazavi

گیربکس چیست و چه زمانی نیاز به تعمیر دارد ؟

دانیال شکوه

آمپر سوخت و نحوه عملکرد آن در دانستنی های مفید ماشین ها!

mortazavi

نظر دهید.