مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

رفع بوی سیگار در کابین خودرو

رفع بوی سیگار در کابین خودرو | بوگیر سیگار ماشین | رفع بوی سیگار از | چگونه در ماشین سیگار بکشیم | ساخت بوگیر سیگار | ترفندها و ایده های خودرویی در 22 شرقی

رفع بوی سیگار در در کابین خودرو | ترفندها و ایده های خودرویی در ۲۲ شرقی

رفع بوی سیگار در کابین خودرو یکی از دغدغه های اساسی رانندگان بشمار می آید. بوگیر سیگار ماشین کاربردهای خاص خود را دارد اما در این میان همچنان این مشکل پا برجا است. رفع بوی سیگار از کولر ماشین نیز یکی از راه کارهایی می باشد که رانندگان از آن استفاده می کنند. دقت داشته باشید که که شیوه ساخت بوگیر ماشین در کیفیت عملکرد آن تاثیر بسیار زیادی دارد. ما در ادامه مطلب به سوال اساسی بسیاری از رانندگان که چگونه در ماشین سیگار بکشیم است می پردازیم.

خودرویی که بوی بد سیگار و دود می‌دهد برای بیشتر سرنشینان به عنوان یک محیط بسیار ناسالم بشمار می آید. این حالت تاجایی قابل اهمیت می باشد که بیشتر سرنشینان دوست دارند به سرعت خودرو را ترک کنند. فرض کنید در این شرایط شما راننده تاکسی هستید و به همین دلیل خیلی از مسافران خودرو شما را انتخاب نمی کنند که در نهایت به ضررتان تمام می شود.

البته جدا از مسئله آزرده خاطر شدن سرنشینان بوی سیگار می تواند آسیب هایی اساسی برای سیستم تنفسی شما به وجود آورد. همین موضوعات باعث شده است که رفع بوی سیگار در کابین خودرو برای رانندگان اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و رانندگان بخواهند برای رفع این موضوع از بوگیر سیگار ماشین و یا حتی شیوه مثل رفع بوی سیگار از کولر ماشین نیز استفاده کنند که آسیب ها و مزیت های خود را به همراه دارد.

آسیب های دود سیگار در کابین خودرو

دقت داشته باشید که به طور کلی دود سیگار می تواند آسیب های زیادی به بدن شما وارد کند و در نهایت موجب شود دچار بیماری هایی اساسی شوید. دود سیگار دارای ساختاری است که برای ماده ژنتیکی سلول‌ها به طور کامل ضرر دارد و باعث می شود که در بلند مدت بدن شما سم هایی اساسی تولید کند.

بو هانگ، محقق مواد شیمیایی در آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی کالیفرنیا در این باره می گوید. هرچه بیشتر در معرض مواد شیمیایی دود سیگار قرار داشته باشید سلامتی خود را بیشتر به خطر می‌اندازید. اما این تنها نقل قول در این باره نیست.

جرمی مارتینز یکی از متخصصان این حوزه در تورنتو می‌گوید، حذف بوی سیگار در ابتدا شاید کار بسیار سختی به نظر برسد اما پاک کردن آن به طور مداوم باعث می شود که دیگر بویی به مشام نرسد و آسیب های اساسی آن نیز دور بمانید. دقت داشته باشید ۸۰ درصد ماشین هایی که مورد آزمایش قرار کرفته اند پس از فرایند کامل تمیز کردن دیگر بوی دود سیگار در خودرو نداشته‌اند که این موضوع یکی از جواب های سوال چگونه در ماشین سیگار بکشیم تا کابین بو نگیرد نیز بشمار می آید.

مطالعه بیشتر  کمپرسور باد فندکی خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

اما شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که رفع سیگار از کولر ماشین و یا راه ای دیگر شاید ۸۰ درصد مشکل را حل کند اما ۲۰ درصد باقی مانده چه می شود؟ دقت داشته باشید که سیستم تهویه مطبوع بعضی از خودروها طوری طراحی شده است که بیشتر از بقیه ماشین ها می تواند بوی سیگار را به خود جذب کند و در نهایت مشکلی برای شما به وجود نیاورد.

مطلب پیشنهادی: چه راهکارهایی می توانیم به کار ببریم تا در زمستان مصرف سوخت کمتر خودرو را داشته باشیم؟

نسبت به این نکته دقت داشته باشید که بوی سیگار می‌تواند در شکاف‌های داخلی جای بگیرد و متاسفانه حذف آن نیز تقریبا امری غیرممکن بشمار می آید زیرا شما نمی توانید حتی با قویترین بوگیر سیگار ماشین و یا رفع بوی سیگار از کولر ماشین با بهترین سیستم های تهویه هم این کار را انجام دهید. اما با وجود این مسئله رانندگان همچنان برای درصد باقی مانده بودی سیگار این سوال را در ذهن دارند که چگونه در ماشین سیگار بکشیم  ؟

رفع بوی سیگار ماشین در کابین خودرو با بوگیر

بهتر است بدانید که سیگار دارای انواع مختلفی است که این تنوع در دود آن نیز تاثیر گذار می باشد. دقت داشته باشید که دود سیگار بر روی انواع سطوح، لوازم و پوشاک باقی قابلیت ماندن دارد آن را با عنوان دود ثالثیه نیز می شناسند. دقت داشته باشید که همیشه بهترین راه استفاده از بوگیر سیگار ماشین نیست و باید شما برای این مشکل با راه های دیگری هم آشنایی داشته باشید.

دقت داشته باشید که ساخت بوگیر سیگار طوری است که تا حد امکان بتواند بیشتر بوها را جمع کند و هیچ مشکلی دیگر برای شما وجود نداشته باشید. اما در این میان در بعضی از مواقع این شیوه از ساخت بوگیر سیگار به دلایل مختلفی مثل فضای ماشین و یا نوع سیگار نمی تواند در روند ازبین بردن بو تاثیر گذار باشد که این موضوع تبدیل به یک دغدغه برای رانندگان شده است. اما بخش زیادی از این دغدغه از زمان ساخت بوگیر سیگار رفع شده است که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

اما این موضوع در بعضی از موارد پیش می آید و در بیشتر موارد در اسپری بوگیر که از فناوری نانو در ساختار ان استفاده شده است باعث می شود که به سرعت در محیط پخش شود و به مولکول هایی که باعث ایجاد بوی نامطبوع سیگار می شوند اتصال پیدا کند و در مرحله سپس بعد واکنش هایی اساسی نسبت به آنها نشان دهد تا این عمل شکسته شدن ساختار مولکولی بو را به وجود آورد. این راه یکی از پاسخ های سوال مهم چگونه در ماشین سیگار بکشیم بشمار می آید.

مطالعه بیشتر  نشانه های خرابی موتور خودرو

سیستم مطبوع خودرو

به طور معمول هنگامی که حرف از سیستم تهویه مطبوع به میان می‌آید خیلی ها آن را با کولر خودرو یکی می دانند و به طور کلی شناخت کاملی نسبت به آن ندارند. یکی از مهترین وظایف این سیستم ایجاد تعادل در هوای خودرو است که به وسیله فرایندهای پیچیده ای اتفاق می افتد. سیستم تهویه مطبوع خودرو می تواند در شرایط مورد نیاز دمای کابین را گرم و یا حتی سرد کند. رفع بوی سیگار در کابین خودرو

البته این توانایی سیستم هم قابل توجه است که هوا را در فضای کابین به جریان می اندازد و همچنین در صورت ایجاد جریان بین هوای بیرون و درون کابین آن را تصفیه می کند عمل بسیار مهم بشمار می آید. بهتر است با مهمترین وظایف سیستم تهویه مطبوع آشنا شوید که عبارتند از:

  •  کنترل دمای محیط بوسیلهٔ سرمایش و گرمایش‌
  •  کنترل رطوبت بوسیلهٔ خشک کردن و جریان هوا
  •  کنترل سرعت وزش هوا و تصفیهٔ هوا
  •  تصفیه کردن هوا تا حد امکان و به‌وجود آوردن فضای بهتر در کابین خودرو رفع بوی سیگار در کابین خودرو

نکته دیگری که در این مورد قابل توجه می باشد این است که بر اساس بعضی تحقیقات انجام شده در موسسات پژوهشی پیشرفت دنیا سیستم‌های تهویه مطبوع با ایجاد فضای مناسب برای رانندگان و سرنشینان، تنش‌های احتمالی ناشی از بالا رفتن دما و یا مشکلات ایجاد شده از سرمای بیش از حد در راننده وآلودگی هایی مثل دود سیگار را کنترل کرده و این مزیت باعث حفظ آرامش راننده می شود در نهایت سرنشینان سفری خوب را پشت سر خواهند گذاشت. تولید این سیستم را اگر با ساخت بوگیر سیگار بخواهید مقایسه کنید متوجه خواهد شد که دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته است که مزیت های زیادی برایتان پدید می آورد. به کارگیری سیستم تهویه مطبوع و بوگیر سیگار ماشین با هم می تواند شما را در رفع بوی سیگار در کابین خودرو به شدت کمک کند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نکات آموزشی خودرو در ۲۲ شرقی | علائم خرابی موتور برف پاک کن خودرو

mortazavi

تعمیر شیشه بالابر خودرو و مراحل آن

mortazavi

۱۱ علت کاهش قدرت خودرو هنگام شتاب گیری (موتورهای گازی و دیزلی)

mortazavi

نظر دهید.