مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

راهنمای مسافرت با خودرو

راهنمای مسافرت با خودرو | مسافرت طولانی با ماشین | جهانگردی با خودرو شخصی | مسافرت با خودرو شخصی | وسایل مسافرت با ماشین | نکات آموزشی خودرویی با 22 شرقی

راهنمای مسافرت با خودرو | نکات آموزشی خودرویی با ۲۲ شرقی ایران

راهنمای مسافرت با خودرو به شما می تواند کمک بسیار زیادی کند. مسافرت طولانی با ماشین یکی از مواردی که باید نسبت به آن شناخت داشته باشید. جهانگردی با خودرو شخصی امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته دقت داشته باشید که مسافرت با خودرو شخصی دارای استانداردها و اصول خاصی است که بهتر است آنها را رعایت کنید. قبل از سفر باید وسایل مسافرت با ماشین را تهیه کنید تا به مشکلی بر نخورید.

هنگامی که شما در سفر هستید تصمیمات بسیار زیادی پیشرو دارید که باعث می شود از سفر لذت ببرید و یا نبرید. تعدادی از تصیمیم ها عبارتند از: چه کسی موزیک را کنترل می‌کند؟ چه زمانی برای خوابیدن کمک‌ راننده مناسب است؟ کجا باید برای خوردن ناهار توقف کرد؟ اگر شما عزیزان نسبت به راهنمای مسافرت با خودرو تسلط داشته باشید متوجه خواهید شد که این موارد برای شما لذت بخش نیز خواهند بود. بهتر است بدانید که پاسخ به این سوال های مهم برای افرادی که به جهان جهانگردی با خودرو شخصی، مسافرت طولانی با ماشین و مسافرت با خودرو شخصی علاقه زیادی دارند بسیار مهم می باشد.

افرادی که اهل مسافرت هستند این موضوع را به خوبی می دانند که به هیچ عنوان دو سفر جاده‌ای با هم شباهتی ندارند. فقط در این میان تعدادی نقاط مشترک وجود دارد مثل غذاهای خوردن های عجله‌ای، گروهی از آدم‌های خسته و یا کلافه، سر درگمی برای گرفتن تصمیات و … که منجر به تلخ شدن سفر می شود. دقت داشته باشید که وسایل مسافرت با ماشین را حتما باید در اختیار داشته باشید زیرا در غیر این صورت رعایت همه نکات مربوط به راهنمای سفر هم نمی تواند به شما کمکی کند.

اگر می خواهید شرایط آرام، ایمن و لذت‌بخش را در سفرهایتان تجربه کنید بهتر است همه مسافرت هایتان را با استفاده از قوانین و چار چوب هایی اساسی پیش ببرید. جمع این قوانین در کنار هم راهنمای مسافرت با خودرو هستند.

مهمترین موارد در راهنمای مسافرت با خودرو

اطلاع داشتن از این نکات به افرادی که علاقه مند به مسافرت با خودرو شخصی هستند کمک بسیار زیادی می کنند. یکی از مهم‌ترین کارها قبل از وارد شدن به مسیر جاده این است که همه باید به دستشویی رفته باشند و مسواک زده باشند تا راننده مجبور نشود برا هر شخصی در طول مسیر به طور جداگانه صبر کند.

مطلب مرتبط: کاهش مصرف سوخت در زمستان را با چه روش هایی می توانیم انجام دهیم؟

مطالعه بیشتر  سنسور فشار ریل سوخت چیست؟ و نشانه های خرابی آن

انتخاب موزیک همیشه از عواملی بوده است که باعث اختلاف در بین سرنشینان می شده است. اگر شما در ابتدای مسیر تصمیم خود را بگیرید که مثلا هر کس پشت فرمان نشسته، کنترل سیستم موسیقی و سیستم صوت را در دست داشته باشد دیگر براتان مسکلی به وجود نمی آید و شما می توانید به راحتی از سفر لذت ببرید. البته این موضوع می تواند به این صورت هم باشد که به صورت چرخشی و در زمان هایی مشخص کنترل در دست شخصی خاص باشد تا همه بتوانند موسیقی هایی را که دوست را گوش دهند. دقت داشته باشید بعضی از افراد هم می خواهند موسیقی را به وسیله هندزفری گوش کنند که باید سلیقه شان محترم شمرده شود. دقت داشته باشید که این موضوع هیچ ربطی به سفر جهانگردی با خودرو شخصی یا درون کشور ندارد و یا این تقسیم بندی به طور کلی انجام شود. این موارد در راهنمای مسافرت با خودرو اهیمت بسیار زیادی دارند.

هر کسی که وظیفه کمک راننده بودن را بر دوش دارد باید در همه مدت سفر بیدار باشد تا در صورت نیاز تغذیه و یا بسیاری از موارد دیگر را که راننده نیاز دارد به آن برساند. اگر این امر به درستی انجام نشود شاهد خواهید بود که تمرکز راننده کاهش پیدا می کند و ممکن است که تصادف و یا سانحه دلخراشی پیش بیاید. نقش کمک راننده در مسافرت طولانی با ماشین بسیار زیاد پر رنگ و شما باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

محل های توقف در مسیر سفر

همه توقف هایی که ما برای سوخت گیری در طول مسیر دارید برایشان این امکان وجود دارد که به‌ صورت بسیار بهینه تری انتخاب شوند. اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم می توان گفت، بهتر از پمپ‌بنزین‌هایی که فروشگاه ندارند و همچنین هیچ دیدی از بزرگراه نسبت به آنها نیست استفاده نکنید. یکی از مواردی که بسیار زیاد پیش می آید این این است که اگر یکی از همراهان پیاده بود و بیشتر از ۵ دقیقه گروه را منتظر گذاشت راننده وظیفه دارد خودرو را به بیرون از ایستگاه ببرد تا از این طریق این عضو گروه بتواند در کمترین زمان ممکن خود را برساند. سرشماری نکردن و جا گذاشتن اعضای گروه از مواردی است که می تواند در مسافرت با خودرو شخصی و یا حتی جهانگردی با خودرو شخصی زمان زیادی را از شما تلف کند.

مطلب پیشنهادی: چطور می توانیم به یک راننده حرفه ای تبدیل شویم؟

رستوران ها نیز مکان هایی هستند که به طور معمول مسافران در طول مسیر خود در آنها توقف می کنند. این رستوران ها دارای به طور معمول دارای سرویس های بهداشتی هستند به همین خاطر بهتر است که در آنجا کار خود را انجام دهید. قبل از وارد شدن به رستوران بهتر است نظرات مربوط به افرادی که از آن محیط استفاده کرده اند را در فضای مجازی بخوانید تا انتخابی درست را تجربه کنید. بهتر است در راهنمای مسافرت با خودرو نسبت به این موارد اهیمت زیادی دهید.

مطالعه بیشتر  تفاوت بنزین سوپر و معمولی را بهتر بشناسید

اگر در زمان سرو غذا حس کردید که غدا مورد نظر بو می دهد و با طاهر مناسب ندارد به سرعت آنجا را ترک کنید زیرا مریض شدن در حین سفر از مواردی است که می تواند لذت سفر را برای شما بسیار تلخ کند. یکی از وسایل مسافرت با ماشین که بسیار مورد نیاز است دستمال که بهتر است شما آن را همراه خود داشته باشید زیرا این احتمال وجود دارد که دستمال رستوران تمیز و بهداشتی نباشد.

به طور معمول در ورودی و یا خروجی شهرها ایستگاه های پلیس هستند که در بعضی از موارد شما را نگه می دارند. اگر پلیس شما را به هر دلیلی نگه داشت باید در درجه اول ادب را حفظ کنید و مدارک خود را ارائه دهید. اگر خلافی مرتکب شدید بهتر است آن را منطقی بپذیرید و از هر گونه ناله و گریه خود داری کنید زیرا شخص پلیس هم در حال انجام وظیفه است و هیچ خصومت شخصی با شما ندارد. البته حتما متوجه این موضوع شده اید که مدارک خودرو و گواهینامه تان از وسایل مسافرت با ماشین بشمار می آید که دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

نسبت به این نکته توجه داشته باشید که در زمان که قصد سبقت گرفتن را ندارید یا سرعتتان بیشتر از بقیه خودروهای ترافیک نیست، از خط سمت چپ فاصله بگیرید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. این موضوع در این حال نیز مطرح است که وقتی کسی می‌خواهد از شما سبقت بگیرد به هیچ عنوان سرعت خود را بالا نبرید تا مانع از آن عمل شوید زیرا این کار جاج سرنشیان هر دو خودرو را به خطر می اندازد. البته بهتر است در نهایت قبل از حرکت ایستگاه های پلیس و یا رستوران ها و پمپ بنزین های مورد نظرتان را قبل از توقف حتما چک کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید. همه موارد گفته شده در طول متن در راهنمای مسافرت با خودرو بسیار مهم هستند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

آفرودبازا از کرال کنترل (CRAWL CONTROL) چقدر می دونید؟

mortazavi

موارد مهم لرزش خودرو

mortazavi

همه چیز در مورد توربو شارژر

mortazavi

نظر دهید.