مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

راننده حرفه ای شدن و راه کارهای آن

راننده حرفه ای شدن | تسلط در رانندگی | مهمترین اصل در رانندگی | اشتباهات رانندگان تازه کار | رانندگی حرفه ای | بهترین راهکارهای خودرویی

راننده حرفه ای شدن و راه کارهای آن

راننده حرفه ای شدن برای خیلی از رانندگان به عنوان یک امر بسیار مهم مطرح است. تسلط در رانندگی از مواردی است که هر راننده ای باید آن را داشته باشد. مهمترین اصل در رانندگی را شما عزیزان باید بدانید. اشتباهات رانندگان تازه کار تا به حال جان بسیاری از افراد را به خطر انداخته است. ما در ادامه مطلب به رانندگی حرفه ای و رموز مهم آن می پردازیم.

رانندگی به طور کلی کار بسیار آسانی نیست و خیلی از افراد بارها در آزمون های مختلف رد می شوند تا در نهایت بتوانند در این زمینه موفقیتی به دست آورند. شما اگر نگاهی گذرا به صفحه حوادث روزنامه ها بیاندازید متوجه خواهید شد که بسیاری از تصادفات به دلیل اشتباهات رانندگان تازه کار و یا دقت نکردن خیلی از رانندگان با تجربه به مسائل ابتدایی است.

تسلط در رانندگی یک موضوع بسیار مهم است که در راننده حرفه ای شدن نیز تاثیر زیادی دارد. دقت داشته باشید که باید شما عزیزان نسبت به همه جوانب این موضوع رانندگی شناخت داشته باشید و فقط علاقه تان به سرعت نباشد که منجر به راننده شدن تان شود. 

اما خیلی ها معتقدند که مهمترین اصل در رانندگی تمرین و تکرار نکات مهم است. یکی از مواردی که به راننده های تازه کار پیشنهاد می کنیم برای افزایش تسلط در رانندگی برای همین دقت کردن به نکات ایمنی است.

ترکیدن تایر و حفظ کنترل خودرو

اگر در حین رانندگی وسط جاده و یا خیابان تایرتان ترکید آیا می دانید که باید چه اقدامی باید انجام دهید؟ رانندگان در این شرایط اگر یک عکس العمل اشتباه داشته باشند ممکن است به قیمت جان همه سرنشینان تمام شود.

شما هنگامی که در این شرایط گیر کردید باید در اولین اقدام مسیر حرکت ماشین را رو به جلو حفظ کنید تا در نهایت بتوانید به مرور از سرعت خود کم کنید. این مهمترین اصل در رانندگی هنگامی که در این مرحله گیر کرده اید این موضوع است که تعادل ماشین حفظ شود. حفظ خونسردی در این شرایط تاثیر بسیار در افزایش تسلط در رانندگی شما دارد.

شما باید فرمان را به شیوه ای هدایت کنید که ماشین در مسیر مستقیم خود همچنان حرگت کند و خودرو به هیچ عنوان از مسیر اصلی منحرف نشود زیرا اگر با تایر ترکیده و سرعت بالا به شانه حاکی جاده تن دهید احتمال چپ کردن تان بسیار زیادی است.

بعضی از رانندگی در این شرایط بلافاصله فرمان را می چرخانند که این موضوع منجر به این مسئله می شود تا در کسری از ثانیه ماشین چپ کند. دقت داشته باشید که هر شما تسلط در رانندگی بالایی داشته باشید باز هم در صورت رعایت نکردن این موارد به احتمال زیاد دچار حادثه می شوید. رعایت کردن این اصول به شما را به رانندگی حرفه ای نزدیک تر می کند.

مطالعه بیشتر  دیفرانسیل خودرو چیست؟ نحوه عملکرد + اجزای تشکیل دهنده آن

راننده حرفه ای شدن در زمان لیز خوردن ماشین

فرض کنید شما در جاده ای قرار دارید که به دلیل بارش باران و یا برف بسیار لیز شده است حال عکس العمل شما به عنوان یک راننده بسیار حرفه ای چه باید باشد. دقت داشته باشید که اگر یک عمل اشتباه انجام دهید ماشین به سمت گارد ریل می رود و در نهایت شما در دره سقوط می کنید و یا با کوه برخورد دارید که بسیار سهمگین است.

شما برای راننده حرفه ای شدن در این شرایط به عنوان اقدام اول باید چشمان تان را به مسیر پیشرو بدوزید و در مرحله بعد فرمان در جهت مسیر صحیح با توجه به پیچ و خم های جاده نگه دارید. بیش از جد چرخاندن فرمان در این شرایط شاید منجر به چرخیدن دور خودتان ختم شود که امری بسیار خطرناک می باشد. این موضوع در بسیاری از موارد به عنوان اشتباهات رانندگان تازه کار بشمار می آید. 

نقظه کانونی دید راننده

اگر شما در زمان رانندگی فقط به ماشینی که در جلو شما قرار دارد خیره شوید و بقیه ماشین ها را در دید خود نداشته باشید خواهید دید که این موضوع منجر به بروز یک تصادف بسیار سهمگین خواهد شد. خیلی از کارشناسان معتقدند که مهمترین اصل در رانندگی دید کامل شخص راننده است. راننده حرفه ای شدن

دید راننده همیشه باید طوری باشد که همه مسیر پیشرو و یا حتی اطراف را نیز زیر نظر داشته باشید تا بتواند محاسبات ذهنی خود را برای لاین عوض کردن و یا پیچیدین به خوبی انجام دهد. اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم می توان گفت، زمانی که در اتوبان ترافیک سنگین وجود دارد هستیم باید چشمان خود را روی ماشین های جلویی خود نگه دارید و یا هنگامی که در حال می خواهید بپیچید حتما باید اطراف به خوبی وارسی کنید. .

ترمزهای ABS

شاید برای شما این موضوع جالب باشد که بعضی از افراد هنگامی که در ماشین های دارای ترمزهای ABS می نشینند نمی توانند در وضعیت اورژانسی واکنش مورد قبول را داشته باشند. هنگامی که شما از ماشین هایی با ترمزهای ABS استفاده می کنید باید با همه قدرت خود روی پال ترمز فشار دهید تا خودرو ایست کند. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر راننده این شرایط را اشتباه تشخیص دهد ممکن است باعث بروز حادثه شود.

رانندگی در باران

نسبت به این موضوع دقت داشته باشید که اگر خودرو شما دارای ترمز ABS است بهترین شیوه ترمز گرفتن بهترین نوع ترمز فقط فشار دادن پا بدون برداشتن پا از روی ترمز است. اطلاع داشتن از این موضوع می تواند شما را یک قدم اساسی به رانندگی حرفه ای نزدیک شده اید.

مطالعه بیشتر  دانستنی های خودرو: مشکلات رانندگی با باک خالی خودرو!

راننده حرفه ای شدن در پارک موازی

بیشتر شما عزیزان که دارای مدرک گواهینامه هستید با پارک موازی آشنایی دارید و می دانید که این نوع پارک در چه زمانی هایی کاربرد دارد. داشتن مهارت در پارک موازی برای هر راننده ضروری است زیرا در بسیاری از موارد اضطراری که جای پارک به عنوان یک معضل مطرح است می تواند ناجی شما باشد.

اگر شما عزیزان از نکات مهم پارک موازی اطلاع داشته باشید و بتوانید که آن را به خوبی اجرا کنید متوجه این موضوع خواهید شد که کار بسیار آسانی است این نکات مهم عبارتند از:

  • در جهت خودرو روبروی حرکت کنید تا زمانی که به طور تقریبی مماس با آن شوید البته نه خیلی.
  • فرمان ماشین را در جهت جدول بچرخانید و شروع به عقب رفتن کنید تا زمانی که به زاویه دلخواه برسید.
  • هنگامی که چرخ عقبی در سمت جدول است و با چرخ رو به خیابان ماشین اول مماس شد، فرمان را صاف کنید و به عقب رفتن ادامه دهید. دقت داشته باشید که در چشت سر شما چیزی نباشد تا با آن برخورد داشته باشید.
  • هنگامی که چرخ غقب رو به رو خیابان ماشین شما با چرخ رو به خیابان ماشین دیگر به طور تقریبی مماس شد فرمان را در جهت بر عکس بچرخانید تا در نهایت در نقطعه دلخواه قرار گیرد.
  • سپس در جهت عقب حرکت کنید تا جایی که موازی شود.
  • اگر تا این قسمت کار شما نتوانستید موازی پارک کنید، حداقل کمی از پارک موازی را یاد گرفته اید و بنابراین با چند بار تنظیم کردن و تمرین های اساسی می توانید به خوبی این کار را انجام دهید.

دقت داشته باشید که یکی از اشتباهات رانندگان تازه کار در این نوع پارک این است که به هیچ عنوان نمی توانند محاسبه دقیق را برای عقب و یا جلو رفتن انجام دهند تا در نقطه مطلوب قرار گیرند و این موضوع در بیشتر موارد متاسفانه منجر به تصادف می شود.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تعمیر شیشه بالابر خودرو و مراحل آن

mortazavi

ترفندهای تهویه هوای کابین ماشین با چند تکنیک ساده خودرویی

mortazavi

سیستم جلوبندی خودرو و رفع مشکلات آن

mortazavi

نظر دهید.