مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

دمپینگ کابین خودرو چه کمکی به شما می کند؟

دمپینگ کابین خودرو | ورق دمپینگ خودرو | نصب دمپینگ خودرو | تاثیر دمپینگ خودرو | انواع دمپینگ خودرو | شناخت خودرو قطعات خودرو در 22 شرقی

دمپینگ کابین خودرو چه کمکی به شما می کند؟ شناخت خودرو قطعات خودرو در ۲۲ شرقی

دمپینگ کابین خودرو می تواند فضای راحتی را برای راننده و بقیه سرنشینان فراهم کند. تاثیر دمپینگ خودرو در کاهش میزان صدای ورودی به داخل کابین بسیار زیاد است. بهتر است بدانید انواع دمپینگ خودرو دارای ویژگی ها و کاربردهای زیادی هستند که بیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید نسبت به آنها شناخت خوبی پیدا کنید. ورق دمپینگ خودرو یکی از اساسی ترین قطعات در این فرایند به حساب می آید که باکیفیت بودن آن نقش مهمی در رضایت نهایی شما خواهد داشت. دقت کنید نصب دمپینگ خودرو یک کار تخصصی است و به هیچ عنوان بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی دست به این کار نزنید.

دمپینگ خودرو چیست؟

راحت بودن سرنشینان و راننده در خودرو امروزه یک مسئله اساسی است که شرکت های خودروسازی برای بهبود آن با هم رقابت می کنند. خودروها با توجه به قیمت و شیوه طراحی و تولیدشان دارای سطح های کیفیت مختلفی هستند. یکی از زمان هایی که شما این موضوع را حس می کنید هنگامی است که با خودرو در حال حرکت هستید و در ماشین صدای محیط بیرون و لرزش را خیلی زیاد حس می کنید که این مسئله به تاثیر دمپینگ خودرو مربوط است. اما در بیشتر موارد خودروهایی لوکس دارای آرامش و فضای راحت تری هستند نسبت به ماشین های معمولی که امری طبیعی به حساب می آید.

شاید خیلی از افراد این موضوع را تجربه کرده باشید که هنگام حرکت با ماشین هایی معمولی و غیر لوکس میزان سرو صدا و لرزشی که به کابین وارد می شود بسیار زیاد است و موجب به هم خوردن آسایش سرنشینان خواهد شد. شما می توانید با به وجود آوردن تغییراتی خاص این صدا و لرزش ها را کاهش دهید و دوباره آرامش را به فضای داخلی خودرو خود باز گردانید.

شما با نصب لایه دمپینگ از ورود غیر استاندارد صدا و لرزش جلوگیری می کنید. طراحی ورق دمپینگ خودرو به گونه ای است که پارازیت های مزاحم را کم می کند و شما با استفاده از این ورقه ها و عایق بندی مناسب می توانید این دغدغه را به طور کلی رفع کنید.

دقت داشته باشید برای نصب دمپینگ خودرو حتما به مجموعه متخصص و با تجربه مراجعه کنید زیرا اشتباه انجام شدن این فرایند می تواند آسیب هایی اساسی به سیستم فنی خودروتان وارد کند. شما در ادامه مطلب به طور کامل به اهمیت دمپینگ کابین خودرو پی خواهید برد.

مطالعه بیشتر  ترمز پارک برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

محل قرارگیری ورق های دمپینگ خودرو

ورق های دمپینگ خودرو خاصیت جذب بسیار زیادی دارند و از وارد شدن ارتعاشات جلوگیری می کنند. یکی از قسمت هایی که ورق دمپینگ روی آن قرار می گیرد موتور ماشین است زیرا با گذاشتن این ورق روی بدنه موتور خودرو به سرعت لرزش های وارد شده از این قسمت کنترل می شود. موتور یکی از سیستم هایی در خودرو بشمار می آید که نقش مهمی در ایجاد صدا و لرزش های غیر استاندارد دارد و شما با انجام فرایند دمپینگ به راحتی آن را کنترل می کنید.

اما فرایند دمپینگ کابین خودرو می تواند ماشین شما را در برابر گرما و سرما نیز حفاظت کند که این مسئله در زمستان و تابستان به شدت کارایی دارد. شما با این کار در میزان مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده اید که در نهایت باعث کاهش هزینه هایتان خواهد شد. البته بعضی از ویژگی ها در انواع دمپینگ خودرو متفاوت است.

مطالعه بیشتر: تکنیک هایی که باعث می شوند تهویه کابین خودرو به راحتی انجام شود.

جنس لایه های دمپینگ

ورق های دمپینگ از لایه های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام برای کاهش صدا و لرزش ضروری هستند.

لایه هایی که ورق های دمپینگ را تشکییل می دهند عبارت اند از:

  • لایه لاستیک بوتیل (Butyl)
  • لایه آلومینیوم
  • لایه فوم

در کنار هم قرار گرفتن این لایه ها باعث می شود که یک ورق دمپینگ شکل بگیرد. شرکت های تولید کنند ورق های دمپینگ با استفاده از چسب این لایه ها را به هم می چسبانند و روی آنها کاور و یا موکت و کف پوش می گذارند تا در نهایت باعث جلوگیری از ورود لرزش ها و صداهای غیر استاندارد شود و همیچنین زیبایی ماشین را نیز کاهش ندهد. دمپینگ کابین خودرو می تواند شما را در مقابل بسیاری از هزینه های اضافه که بر اثر استهلاک قطعات به وجود می آید نیز بیمه کند. هر کدام از این لایه ها یک وظیفه خاص دارند که با در کنار هم قرار گرفتن آنها یک عایق مناسب به وجود می آید.

شما در زمان خرید با دمپینگ هایی مواجه می شوید که قیمت پایینی دارند و دلیل آن نبودن برخی از لایه ها در این دمپینگ ها است. بهتر است بدانید دمپینگ صدا ارزان ترین مدل دمپینگ است زیرا این مدل دمپینگ ها فقط در مقابل صدا می توانند عایق خوبی باشند. هر کدام از انواع دمپینگ خودرو دارای ویژگی هایی خاص هستند که می تواند برای خودرو شما مفید باشد ما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دمپینگ شناخت مناسبی نسبت به انواع آن داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید.

مطالعه بیشتر  انواع آرایش سیلندر و نحوه قرارگیری

نصب دمپینگ خودرو چه مزایایی دارد؟

وجود دمپینگ در خودرو باعث می شود که ۶ دسیبل از پارازیت های صوتی داخل کابین ماشین کاهش پیدا می کند تا در نهایت سرنشینان از محیطی آرام در حین حرکت خودرو لذت ببرند. زمانی که فضای داخلی کابین خودروتان آرام باشد موجب می شود شما صدای موسیقی مورد علاقه تان را به خوبی بشنوید و همچنین به راحتی با تلفن همراه تان صحیت کنید. تاثیر دمپینگ خودرو از نظر علمی به وسیله مهندسان حوزه ساخت ماشین نیز ثابت شده است.

دمپینگ کابین خودرو و کاهش لرزش

نصب دمپینگ در خودرو باعث می شود که لرزش در قسمت های مختلف ماشین کاهش یابد و سرنشینان احساس آرامش بیشتری داشته باشند. این مسئله در میان شرکت های تولید کننده دمپینگ خودرو به عنوان یک حوزه پر چالش مطرح است زیرا طراحی لایه هایی که بتواند جلوی لرزش ها را بگیرد بسیار سخت است.

دمپینگ اتاق ماشین و مقاومت آن در مقابل حرارت

دمپینگ ها وظیفه دارند که وارد شدن حرارت از بیرون خودرو هم عایق مناسبی باشند تا میزان دمای داخل کابین به راحتی قابل تنظیم باشد. تاثیر دمپینگ خودرو بر روی سرد و یا گرم بودن هوای داخل کابین بسیار زیاد است زیرا شما می توانید با استفاده از دمپینگ تا حد بسیار زیادی دمای موجود در خودرو را حفظ کنید که این موضوع باعث می شود فشار کمتری به سیستم تهویه خودرو وارد شود.

اما در نهایت فرایند دمپینگ کابین خودرو می تواند کمک بسیاری در حفظ سوخت و انرژی ماشین داشته باشد. طبق توصیه بسیاری از کارشناسان صرفه جویی در مصرف انرژی ماشین یکی از راه های اساسی کاهش هزینه ها است زیرا شما با این کار استهلاک ماشین را کاهش می دهید که منجر به کم شدن هزینه هایتان می شود. سعی کنید از انواع دمپینگ خودرو استفاده کنید تا از همه نظر خودرویی به صرفه و آرامیش بخش داشته باشید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کاهش مصرف سوخت ماشین و راهکارهای مناسب آن!

mortazavi

صدا دادن کلاچ خودرو چه دلایلی دارد؟

mortazavi

شیوه استفاده درست از خودرو چیست؟

mortazavi

نظر دهید.