مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

دانستنی های خودرو: مشکلات رانندگی با باک خالی خودرو!

باک خالی خودرو یکی از مشکلاتی است که به محض تمام شدن بنزین خود را با نشان دادن چراغ هشدار بنزین نشان میدهد و ممکن است فاصله زیادی با جایگاه سوخت وجود داشته و خطر رانندگی با باک خالی نیز متوجه خودرو باشد. برای اینکه بدانید رانندگی کردن با باک خالی خودرو چه مشکلاتی را می تواند به همراه داشته باشد می توانید این مطلب را مطالعه کرده و از صدمات وارد شده به خودروی خود جلوگیری کنید. در سایت اخبار خودرو ایران و جهان ۲۲ شرقی و همچنین دانستنی های مفید در مورد استفاده از خودرو و معرفی قطعات مختلف خودرو اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورید که دانستن آن برای هر راننده ای ضروری است. 

چه مشکلاتی در زمان رانندگی با باک خالی خودرو رخ می دهد؟

ممکن است بارها و بارها این اتفاق پیش آمده باشد که در حین رانندگی متوجه شوید باک بنزین خالی شده و همزمان با آن نیز چراغ هشدار مقدار بنزین نیز روشن شود. در این زمان آیا رانندگی کار درستی ست و مشکلی را برای خودرو ایجاد نمیکند؟ با ما باشید تا جزئیات این مطلب مهم را بررسی کنیم…

  • خالی بودن باک بنزین خودرو و آسیب به کاتالیزور 
  • گیرافتادن پمپ سوخت رسانی و گرفتگی فیلتر سوخت 
  • سوختن پمپ در خودروهای مدل بالا 
  • مسافت پیشنهادی با باک خالی خودرو

باک خالی خودرو | خطر رانندگی با باک خالی | مشکلات رانندگی با باک خالی | دانستنی های خودرو | معرفی قطعات خودرو | راهکارهای استفاده از خودرو | سایت اخبار  

خالی بودن باک بنزین خودرو و آسیب به کاتالیزور 

به عقیده کارشناسان زیادی در زمان رانندگی به ویژه در مسافت های طولانی تر لازم است باک خودرو همیشه پر باشد و حدالامکان همیشه یک چهارم باک خودرو را پر نگه دارید تا در جایگاه بعدی بتوانید سوخت رسانی به خودرو را انجام دهید. اما بسیاری از مواقع پیش آمده که باک خودرو بسیار کمتر از یک چهارم بوده و یا خالی باشد که در این وضعیت باعث بروز آسیب های جدی به قطعات خودرو می شود.

انواع مشکلات سیستم تعلیق

در آخرین لحظاتی که خودرو بنزین را می سوزاند نیز می تواند حرکت کند و به محض اتمام تمامی قطرات بنزین، فشارهای زیادی را در بخش های مختلف وارد می کند و البته کاتالیزور اولین قسمتی است دچار آسیب می شود و به این دلیل که کم شدن مقدار سوخت در باک خودرو به علت نوسان در سوخت رسانی به پییشرانه، باعث می شود که عملیات احتراق به شکل عادی خود انجام نشود و کاتالیزور موچود در اگزوز دچار آسیب شده و در صورت خرابی هزینه بسیار زیادی را به راننده وارد میکند.

مطالعه بیشتر  باتری مناسب خودروی ال 90 کدام است؟

گیرافتادن پمپ سوخت رسانی و گرفتگی فیلتر سوخت 

از دیگر مواردی که در زمان خالی بودن باک خودرو به وجود می آید گیرافتادن پمپ سوخت رسانی و البته از کار افتادن آن است و علاوه بر آن باعث داغ شدن فیلتر سوخت هم می شود که در این لحظه پمپ بسیار در تلاش است تا از آخرین قطرات موجود استفاده کرده تا بتواند به سمت پیشرانه بفرستد و ذراتی که دارای ناخالصی بوده و البته آلوده نیز می باشند به همراه قطرات سوخت به باک ورود پیدا می کنند و در هر بار تکرار این اتفاق این ذرات باعث می شود که پمپ بسوزد یا گیر کند و فیلتر سوخت نیز دچار به اصطلاح گرفتی شود.

سوختن پمپ در خودروهای مدل بالا

سوختن پمپ مورد شایع دیگری است که در خودروهای مدل بالا اتفاق می افتد و دلیل آن هم افزایش بسیار زیاد دما است. در خودروهای مدل بالاتر، پمپ سوخت رسانی درون باک قرار گرفته است و سوختی که در باک قرار دارد عملیات خنک کردن را انجام می شود که ر زمان کاهش مقدار سوخت و بالارفتن فشار بر پمپ و همچنین تلاش برای استفاده از آخرین قطرات به خودی خود دما را بالا می برد و همین موضوع باعث آسیب رسیدن به پمپ و در نهایت سوختن آن منجر می شود.

مسافت پیشنهادی با باک خالی خودرو

ممکن است این سوال برای رانندگان بسیاری به وجود بیاید که تا چقدر از خالی شدن باک خودرو می توان به حرکت ادامه داد و یا چه میزان مسافتی می توان طی مود که به توصیه ۲۲ شرقی این موضوع اصلا امکان پذیر نمی باشد و به هیچ عنوان رانندگی با باک خالی خودرو پیشنهاد نیم شود!

مطالعه بیشتر  انواع سنسور در خودرو | سنسور باتری در خودرو و نحوه عملکرد آن

باک خالی خودرو | خطر رانندگی با باک خالی | مشکلات رانندگی با باک خالی | دانستنی های خودرو | معرفی قطعات خودرو | راهکارهای استفاده از خودرو | سایت اخبار  

به طور کلی باید گفت نمی توان به این سوال پاسخ بسیار دقیقی گفت به این خاطر که موارد زیادی مانند: نوع و مدل خودرو، بازدهی آن، شرایط جاده، نوع رانندگی و ترافیک های موجود هم مشخص کننده این امر هستند و به همین علت نمیتوان برای همه شرایط یک پاسخ یکسان در نظر گرفت.

بیشتر بدانید در مورد: زمان بازدید از سیستم ترمز خودرو و نشانه های خرابی آن

راه حلی که می توان ارائه کرد برای مدل خودروهای سدان می باشد که روشن شدن چراغ هشدار بنزین زمانی اتفاق می افتد که مقدار ۷٫۵ الی ۱۱ لیتر بنزین هنوز در باک مانده است و البته این مقدار در خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به ۱۵ لیتر می رسد و خود بهترین هشدار است که با این مقدار باقی مانده به نزدیکترین جایگاه سوخت مراجعه شود.

سخن پایانی:

راه کارهای پیشنهادی در دانستنی های خودرو و آشنایی با قطعات مختلف خودرو در سایت ۲۲ شرقی تنها با این هدف است که رانندگان و دارندگان خودرو را با موارد مختلف و رایج ترین مشکلات در مورد قطعات فنی آشنا شده و بهترین تصمیم را در زمان بروز مشکل بگیرند. بالا بردن دانش فنی در این زمینه میتواند به شما کمک کند که در چه مواقعی از رانندگی باید موارد مختلف را هم بررسی کرده و یا شنیده شدن صداهای مختلف به همراه روشن شدن چراغ هشدار را جدی گرفت. لذا تیم فنی ۲۲ شرقی پیشنهاد می کند در صورت بروز هر گونه مشکل در خودرو خود، به تنهایی برای تعمیر و یا تعویض قطعات اقدام نکرده و به نزدیکترین تعمیرگاه مراجعه کنید.

ضمن اینکه از طریق همین صفحه و با دنبال کردن مقالات فنی خودرو می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در مورد قطعات مختلف تعبیه شده در خودرو را به دست آورید و علاوه بر آن با جدیدترین اخبار خودرویی ایران و جهان، خبرهای فرمول یک، معرفی خودروهای جدید و نقدو بررسی هریک از آنها نیز آشنا شوید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب چیست و چگونه کار می‌کند + تاریخچه

نیما شیرازی

آشنایی با اجزای متفاوت آیرودینامیک

mortazavi

تاریخچه لامبورگینی تولید کننده سریع ترین ماشین های دنیا

mortazavi

نظر دهید.