مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

خودروی صفر چینی بهتر است یا کره ای کار کرده؟

خودروی صفر چینی یا کره ای کار کرده؟ ماشین هایی که ارزش خرید دارند | بهترین ماشین چینی ارزان قیمت | ماشین کره ای ارزان | عمر مفید ماشین چینی 

خودروی صفر چینی یا کره ای کار کرده؟

ماشین صفر چینی در بسیاری از موارد تبدیل شده است به اولین گزینه خریداران ایرانی زیرا دارای ویژگی های زیادی می باشد. خیلی از رانندگان این دغدغه را دارند که ماشین هایی که ارزش خرید دارند را بهتر بشناسند زیرا بیشتر ماشین ها دارای طراحی های متفاوتی هستند که همین مسئله با توجه به کاربردشان آنها را خاص می کند. امروز در دنیا کشور چین و کره تبدیل شده اند به یک قطب خودروسازی که نمی توان در میان انتخاب های ماشین آنها را نادیده گرفت. همین مسئله باعث شده است که بیشتر خریداران به دنبال ماشین کره ای ارزان و یا بهترین ماشین چینی ارزان قیمت باشند. عمر مفید ماشین چینی نیز به دلیل صحبت هایی در مورد اجناس چینی رواج دارد از مسائلی می باشد که ذهن خریداران خودرو را مشغول می کند.

ماشین چینی یا کره ای انتخاب با شماست

کارخانه های خودروسازی هیوندا و کیا از بزرگترین کارخانه های حوزه خودرو در کشور کره می باشند که البته در دنیا هم بسیار شناخته شده هستند. اگر بخواهیم در صنعت خودروسازی کره به کمپانی های دیگر نیز اشاره کنیم می توان گفت بر پروتو موتورز،جی ام موتورز و دوو موتورز از مهمترین آنها هستند که اکثر مردم خیلی با آنها آشنا نیستند.

ما در سال های گذشته شاهد بودیم که تعداد خودروهای چینی و کره ای در کشور زیاد شد. بهتر است بدانید که صنعت خودروسازی چین در زمان های گذشته خیلی در بازار جایگاه خوبی نداشته است اما با تلاش زیادی که در طول سالهای اخیر داشت توانست این نقطه ضعف را جبران کند. اما بهتر است در رابطه با خودروی صفر چینی یا کره ای ویژگی های مهم هریک را نیز بررسی کنیم.

ویژگی های مهم خودروهای کره ای و چینی

شاید در نگاه اول شما فکر کنید شرکت های خودروسازی چینی و کره ای شبیه هم هستند اما این باور به کلی اشتباه است.  شرکت های خودروسازی چینی یک هدف اساسی دارند که کسب درآمد بیشتر است. همین مسئله باعث شده است  که کمی کیفیت خودروهای چینی افت کند و در دنیا نیز خیلی از خریدارن به این مسئله پی برده اند. البته این افت کیفیت منجر شده است که عمر مفید ماشین چینی نیز کاهش داشته باشد که برای خریداران مسئله خوشایندی نیست.

پیشنهاد میکنیم: کاربردهای دودی کردن شیشه خودروها چیست!

زمانی که شما برای خرید خودرو اقدام می کنید در بسیاری از موارد دیده شده است با سردرگمی رو به رو می شوید زیرا ماشین صفر چینی قیمت کمتری نسبت به خودرو کره ای کار کرده دارد که ما با توضیحاتی که در ادامه مطلب می دهیم در مورد خودروی صفر چینی یا کره ای تلاش داریم تا  این مشکل را برای شما در زمان خرید خودرو به طور ریشه ای حل کنیم.

مطالعه بیشتر  قطعات خودروهای آفرودی | محور دروازه ای چیست و چه عملکردی دارد؟

شرکت های کره ای اما کمی شرایط متفاوتی را برای تولید خود رقم زده اند زیرا در بسیاری از موارد آنها تلاش کرده اند که خودروهای خود را با توجه به تکنولوژی روز دنیا تولید کنند و در نهایت ماشین مدرن و با کیفیتی را به خریداران ارائه دهند. کره ای ها همیشه در طول سالها تجربه تولید خود تکنولوژی به روز را از عوامل مهم تولید می دانستند. اگر بخواهیم منطقی به مسئله نگاه کنیم می توان گفت که به طور طبیعی باید خودروهای کره ای با ماشین های چینی اختلاف قیمت داشته باشند.

چرا خودروهای چینی محبوب هستند؟

برای خیلی از رانندگان و علاقه مندان به حوزه خودرو این سوال پیش می آید که چرا در میان ماشین هایی که ارزش خرید دارند بیشتر خودروهای چینی با کیفیت پایین انتخاب می شودند؟ پاسخ به این سوال دو دلیل اصلی دارد که ما در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

آپشن های امنیتی خودرو

طراحی جذاب

خیلی از رانندگان در زمان خرید خودرو مشخصات فنی برایشان دارای اهمیت است. اما این موضوع نمی تواند چیزی از جذابیت ظاهر خودرو در انتخاب رانندگان کم کند. اگر کمی از تاریخ تولید خودرو از ابتدا تا کنون اطلاع داشته باشید متوجه خواهید شد که در بسیاری از موارد ظاهر خودروهای جذاب باعث افزایش فروش آنها شده است.

امکانات خودورهای چینی

خودروهای چینی در کنار جدابیت ظاهری و قیمت پایین دارای امکاناتی نیز هستند که به شدت هوشمندانه در آنها قرار داده شده است و همین مسئله در بسیاری از موارد توانسته است نظر خریداران را جلب کند.

بهترین ماشین چینی ارزان قیمت در ایران

همان طور که گفتیم طراحی جذاب، امکانات ویژه و قیمت مناسب از عواملی هستند که خودرو چینی را در میان مردم به محبوبیتی قابل قبول رسانده است. این محبوبیت باعث شده است که حتی در بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده هم شاهد حضور پر قدرت ماشین های چینی باشیم. البته این موضوع هنوز نتوانسته است علاقه خریداران را نسبت به ماشین صفر چینی کم کند.

اما اگر بخواهیم به خودروهای چینی که به بازار ایران رسیدند و مورد استقبال قرار گرفته اند بپردازیم می توان گفت برند ام جی (MG RX5) و چری آریزو ۶ از موفق ترین ها در این حوزه هستند.

مطالعه بیشتر  سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟

خودروهای جک چینی نیز در انواع مختلفی مثل جک S3، جک S5، جک J3 در ایران به فروش رسیدند که در بیشتر موارد شاهد کیفیت مناسب سواری و قطعات یدکی آن بوده ایم. البته در طول سالهای گذشته فروش ماشین صفر چینی به وسیله همین خودروها در میان مردم جا افتاد.

ماشین کره ای ارزان قیمت در ایران

در سالهای گذشته ماشین های کره‌ای شرکت های کیا و هیوندای برای قشر متوسط نیز قابل خرید بوند و همین مسئله در شایع شدن آنها در میان مردم تاثیر زیادی داشته است. اما متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان شاهد بودیم که روز به روز قیمت دلار افزایش پیدا کرد و در نتیجه آن این خودروها نیز افزایش قیمت زیادی داشتند. همین مسئله موجب شد که در بازار خودرو خریداران با این مسئله مواجه شوند که قیمت ماشین صفر چینی با خودرو کارکرده کره ای برابری کند.

اما اگر بخواهیم در میان خودروهای کره ای تعدادی را انتخاب کنیم که دارای قیمت مناسبی هستند می توان گفت خودروهایی مانند هیوندای آوانته و هیوندای ورنا در این دسته قرار می گیرند و در مقایسه با خودروهای کره ای دیگر قیمت ارزان تری دارند.

بهتر است این نکته را بدانید که هیوندای آوانته و هیوندای ورنا توسط کرمان موتور در داخل کشور مونتاژ می شوند که دارای محبوبیت زیادی در میان ایرانیان نیز هستند. خودرو Hyundai Avante توانسته است با توجه به ویژگی هایی که دارد محبوبیت خوبی را کسب کند که این ویژگی ها عبارت اند از:

  • استهلاک کمش
  • کیفیت قطعات ساخت
  • موتور ۴ سیلندر پر بازده
  •  مصرف سوخت اقتصادی

مقالات مرتبط: انواع مختلف آپشن خودروهای اسپرت چه مواردی هستند!

در کنار ویژگی هایی که برای این خودرو گفتیم قیمت مناسب و کیفبت خوب را نیز در نظر داشته باشد. البته بهتر است این ویژگی ها رابا بقیه خودروهای کره ای موجود در ایران مقایسه کنید. هیوندای ورنا نیز ویژگی های خوبی دارد که عبارت اند از:

  • استهلاک بسیار کم
  • دوام فنی بالا

همین ویژگی ها باعث شد که این خودرو میان انتخاب های خریداران خود را به عنوان یک گزینه قوی مطرح کند. اما در کنار این مسائل این خودرو دارای ظاهری ساده است که به نسبت شبیه به ماشین های ایرانی می باشد که البته این مسئله نظر مثبت بسیاری از علاقه مندان خودرو را نیز به همراه داشته است.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی مشکلات شاسی ماشین در حین رانندگی    

mortazavi

هر آنچه که در مورد گیربکس ۲۰۶ اتومات باید بدانید

سردبیر

گیربکس چیست و چه زمانی نیاز به تعمیر دارد ؟

دانیال شکوه

نظر دهید.