مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

مهمترین نکات در خرید خودرو دست دوم

مهمترین نکات در خرید خودرو دست دوم

خرید خودرو دست دوم از مواردی است که بسیاری از رانندگان تا به حال با آن رو به رو شده اند. البته فروش سریع خودرو نیز دغدغه خیلی از رانندگان بشمار می آید. همین موضوع باعث شده است که فروش آنلاین خودرو رونق خوبی پیدا کند. یشنهاد می کنیم در زمان خرید خودرو دست دوم خارجی دقت لازم را به خرج دهید تا دچار مشکلاتی اساسی نشوید. نکته مهم خرید خودرو این مسئله است که شما از سلامت فنی آن به طور کامل اطلاع پیدا کنید. ما در ادامه مطلب به مهمترین نکات در زمینه خرید ماشین دست دوم می پردازیم.

افزایش قابل توجه قیمت خودرو باعث شده است که بسیاری از رانندگان به خرید خودرو دست دوم تمایل پیدا کنند. همان طور که می دانید اختلاف قیمت بسیار زیادی بین قیمت خودرو صفر و دست دوم وجود دارد و رانندگان برای اینکه بتوانند خودرو مورد نظرشان را بخرند به سراغ ماشین های کار کرده می روند. اما خرید این نوع ماشین ها در بعضی موارد می تواند معامله پر ریسکی را برای شمما عزیزان به وجود آورد. عوامل زیادی در خرید ماشین مورد نظر مهم هستند شما باید قبل از خرید شناخت کاملی از ان ها داشته باشید. رعایت نکردن این مسائل در خرید خودرو دست دوم خارجی می تواند ضررهای بسیار زیادی به شما وارد کند.

مهمترین نکات در زمان خرید خودرو دست دوم

شما می توانید با اطلاع پیدا کردن از نکات مهم خرید خودرو دست دوم به راحتی ماشین مورد نظرتان را با قیمتی مناسب و سلامت فنی عالی تجربه کنید. ما در ادامه مطلب به مهمترین مسائل در این حوزه می پردازیم.

ارزیابی شاسی و بدنه

بررسی شاسی، سقف و ستون ها یکی از مهمترین نکات در خرید ماشین دست دوم بشمار می آید. اگر قسمت ها در خودرو بر اثر تصادف و یا ضربه آسیب دیده باشند شکل مناسب خود را از دست می دهند و در نهایت باعث می شود که زاویه چرخ ها نیز از حالت استاندارد خارج شود. پشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل ماشین را شاسی کشی کنید. البته این کار را باید یک فرد متخصص انجام دهد. بهتر است بدانید  ر بسیاری از موارد خودروها پس از شاسی کشی مقوامت اولیه خود را ندارند. این موضوع به عنوان نکته مهم در خرید خودرو بشمار می آید.

اهمیت میزان سلامت فنی در خرید خودرو دست دوم

سلامت بودن سیستم فنی خودرو یکی از عوامل مهم در فرایند خرید ماشین دست دوم بشمار می آید. هیچ راننده ای دوست ندارد پس از خرید خودرو در مدت کوتاهی به سرعت برای تعمیر ماشین به تعمیرگاه مراجعه کند. متاسفاه خیلی از رانندگان در بسیاری از موارد به ظاهر خودرو دقت بیشتری دارند تا سلامت سیستم فنی آن و همین موضوع در آینده ای نزدیک هزینه های بسیار زیادی را برای آنها به وجود می آورد. این موضوع در خرید خودرو دست دوم خارجی بسیار رایج است.

شیوه تنظیم آینه خودرو

سلامت فنی ترمزها

مطالعه بیشتر  بوق خودرو و راه های عیب یابی آن در سری نکات آموزشی و فنی ماشین

در هنگام خرید دقت زیادی به سالم بودن ترمزها داشته باشید زیرا این موضوع ارتباط مستقیمی با حفظ جان شما و بقیه سرنشینان دارد. ترمز دستی به هیچ عنوان نباید به مقدار زیادی خلاصی داشته باشد. رانندگان با تجربه به خوبی می دانند که اگر در هنگام ترمز گرفتن صداهایی مثل درگیر شدن دو فلز شنیده شد حتما باید برای تعویض لنت اقدام کنند.

البته در صورتی‌­که سیستم ترمز خودرو ABS باشد بهتر است به چراغ آن دقت کنید. زرد بودن رنگ چراغ ABS ترمز نشان از این موضوع است که سیستم ترمز از روند سالم فنی خود خارج شده است و شما باید به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید. این موارد در زمان فروش آنلاین خودرو مخصوصا زمانی که بدون دیدن فیزیکی ماشین برای خرید آن اقدام کرده اید به هیچ عنوان قابل مشاهده نمی باشند.

فرمان ماشین

قبل از خرید خودرو حتما پشت فرمان بنشینید و حتما چک کنید که سیستم فرمان ماشین به هیچ عنوان انحراف نداشته باشد. البته اگر شما در می خواهید خودرو را بفروشید بهتر است قبل از اقدام باری این کار سالم بودن سیستم فرمان را به خوبی چک کنید. این موضوع باعث فروش سریع خودرو می شود.

چک کردن رنگ دود اگزوز در هنگام خرید خودرو دست دوم

هنگام روشن کردن خودرویی که قصد خرید آن را دارید حتما به رنگ دود خارج شده از اگزوز آن توجه کنید. اگر این دود بسیار زیاد سیاه باشد نشان از این مسئله دارد که کاربراتور به خوبی کار نمی کند. البته اگر دود خارج شده از اگزوز رنگ ابی داشته باشد نشان از این موضوع است که کاربراتور مشکلاتی اساسی دارد. این مسئله توطی فروشنده باید رفع شود حتی در صورت فروش آنلاین خودرو و متوجه نشدن خریدار از این مشکل که اهمیت زیادی دارد.

وضعیت رادیاتور خودرو

اگر مشاهده کردین که آب از بدنه رادیاتور نشت کرد حتما باید برای تعویض و یا نعمیر آن اقدام کنید. بهتر است در هنگام چک کردن رادیاتور رینگ پیستون و میله اندازه گیری روغن را هم چک کنید. اگر روی این میله لکه، خال­‌های تیره و یا قطرات آب روی مشاهده کردین برای تعمیر آن اقدام کنید.

مطالعه بیشتر  روغن موتور پایه گیاهی چیست؟

سیستم برق ماشین

سیستم برق ماشین نیز بسیار مهم است و حتما قبل از خرید خودرو دست دوم آن را چک کنید. بهتر است برای تست خودرو خارجی در ابتدا چراغ­‌های جلو و عقب، راهنما، مه‌شکن و برف پاک­‌کن، بالابر شیشه‌­ها، سیستم صوتی، آمپر و … را چک کنید. شاید در نگاه اول کمی این موضوع را سخت گیرانه ببنیند اما جدا از هزینه تعمیر خرابی این قطعات می تواند به طور مداوم خودرو شما به تعمیرگاه ببرد و زمان زیادی از زندگی روزانه تان را تلف کند که امری به شدت اعصاب خورد کن است.

پیشنهاد مطلب خواندنی: چطور تشخیص دهیم که کیلومتر شمار یک خودرو دستکاری شده است.

سیستم تهویه

برای چک کردن سیستم تهویه خودرو در ابتدا بهتر است آن را روشن کنید تا پس از چند دقیقه سیستم پیشرانه آن به اندازه کافی گرم شود. بعد از گرم شدن کولر و هیتر را روشن کنید تا عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر هوایی که از تهویه خودرو شما خارج می شد بوی بدی داشت نشان از نشتی مایعات در سیستم تهویه است. شما در صورت مشاهده این مورد باید به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید زیرا این مشکل می تواند آسیب هایی اساسی به سیستم پیشرانه شما وارد کند. این مسئله به عنوان یک نکته مهم در خرید خودرو است و همیشه باید آن را به خاطر داشته باشید.

بررسی داخل کابین ماشین

روکش صندلی‌­ها و پدال‌­ها را با دقت بررسی کنید تا سایدگی نداشته باشند. البته به دلیل کار کده بودن ماشین میزان ساییدگی معقول نسبت به سال هایی که ماشین کار کرده است یک امر طبیعی بشمار می آید. بهتر است در هنگام خرید خودرو دست دوم درب ها، لاستیک‌­های دور در، دستگیره­‌ها، داشبورد و تمامی اجزای داخل کابین ماشین را هم بررسی کنید.

حتما برای خرید خودرو دست دوم حتما یک دور بزنید

اما در بعضی موارد دیده شده است که شخص خریدار همه موارد را تست کرده است ولی از ظاهر خودرو و یا شیوه طراحی کابین خوشش نیامده است. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما با خودرو مورد نظر یک دور بزنید تا هم با آپشن های آن آشنایی بهتری پیدا کنید و هم راحتی خودتان در آن را به طور کامل تست کنید زیرا این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی است و پیشنهاد می کنیم نسبت به آن دقت کافی داشته باشید. این وضوعات در فروش آنلاین خودرو متاسفانه قابل مشاهده نیست و بهتر است برای تست آن حتما خودرو را از نزدیک ببینید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

انواع دیفرانسیل خودرو و عملکرد هریک از آنها

mortazavi

ضریب درگ خودرو و اهمیت آن در شیوه عملکرد رانندگان

mortazavi

سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟

mortazavi

نظر دهید.