مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

جدیدترین تکنولوژی های خودرو و ویژگی های آن

جدیدترین تکنولوژی های خودرو و ویژگی های آن |مجله دنیای خودرو

جدیدترین تکنولوژی های خودرو امروزه می تواند بسیاری از رانندگان را شگفت زده کند. علاقه مندان به تازه های تکنولوژی خودرو می دانند که شرکت های خودروسازی با هم در رقابت هستند تا بتوانند بهترین فناوری خودرو را به بازار ارائه دهند. بیشتر رانندگان علاقه دارند تا پر تکنولوژی ترین ماشین را در اختیار داشته باشند و به نوعی این امر تبدیل شده است به یک سلیقه جهانی در میان رانندگان که شرکت های خودروسازی را برای دستیابی به سیستم های جدید خودرو ترغیب می کند.

کاربرد اساسی جدیدترین تکنولوژی های خودرو این نکته است که راحتی و ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم کند. شرکت های خودروسازی تلاش می کنند در زمینه تازه های تکنولوژی خودرو پیشتاز باشند تا سهم بیشتری از بازار بگیرند. البته از طرفی خریدارن هم کمی در انتخاب خودرو کارشان سخت شده است زیرا شرکت های خودروسازی تلاش زیادی می کنند تا از هر طریقی نظر آنها را جلب کنند و خریداران نیز دوست دارند که بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشند. علائم روی کیلومتر شمار خودرو دارای چه مفاهیمی هستند؟

ما به خریداران پیشنهاد می کنیم حتما قبل از اقدام برای خرید ماشین از سیستم های جدید خودرو اطلاع پیدا کنند زیرا این مسئله می تواند آنها را یک گام اساسی به انتخاب خودروی مد نظرشان نزدیکتر کند.

فناوری های خودرو در زمینه دوربین های هوشمند

سال ها پیش دوربین های دید عقب و اطراف فقط مخصوص خودروهای لوکس بود اما امروزه ما شاهد هستیم که این دوربین ها در ماشین هایی با قیمت متوسط هم وجود دارد. راننده در زمان پارک کردن و یا در حین رانندگی نسبت به عقب و اطراف خودرو نقاط کوری در دید خود دارد که در بسیاری از موارد موجب بروز جادثه می شود. فناوری دوربین های هوشمند از این حادثه جلوگیری می کند. این دوربین ها در داخل خودرو نیز وجود دارند تا سرنشینان را هم زیر نظر داشته باشد زیرا راننده در مسیر نمی تواند به طور مداوم سرش را به عقب برگرداند تا با سرنشینان صحبت کند.

 برخی از این دوربین ها دارای دید ۳۶۰ می باشند. محل قرارگیری دوربین ها به طور کلی در نقاطی مثل پنجره جلو، آینه درب عقب است. بهتر است بدانید دوربین های زیر آینه دارای لنزهایی هستند که می توانند دید وسیعی را به راننده بدهند. پر تکنولوژی ترین ماشین های روز دنیا به طور قطعی این فناوری را دارند زیرا تاثیر زیادی در ایمنی و راحتی راننده و سرنشینان ایجاد می کند. تکنیک اصولی نگه داشتن ترمز در سراشیبی را چطور می توان یاد گرفت؟

مطالعه بیشتر  ضریب درگ خودرو و اهمیت آن در شیوه عملکرد رانندگان

فناوری های نوین در زمینه شارژ بی سیم ماشین

شرکت های بزرگی مانند اپل، سامسونگ و … گوشی هایی را به بازار ارائه داده اند که توانایی شارژ بی سیم دارند. شرکت های خودروسازی مانند فورد، تویوتا و … تصمیم گرفتند برای فراهم کردن راحتی بیشتر راننده فناوری شارژ بی سیم را به خودروهای خود اضافه کنند. البته نیازی نیست که حتما شما دارای پر تکنولوژی ترین ماشین های روز دنیا باشید تا از فناوری استفاده کنید بلکه می توانید با خرید یک خودرو متوسط هم از این آپشن در ماشین بهره ببرید.

شیوه عملکرد شارژ بی سیم از جدیدترین تکنولوژی های خودرو

نحوه کار این فناوری خودرو مانند شارژر بی سیم تلفن همراه است در اندازه ای بزرگتر که در ماشین دسترسی راحتی را برای راننده ایجاد کند. این فناوری خودرو با استفاده از شیوه شارژ القایی، برق را به وسیله یک حلقه هوا از یک سیم پیچ مغناطیسی در شارژر به یک سیم پیچ مغناطیسی دوم که در ماشین قرار دارد متصل می کند و در نهایت فرایند شارژ ماشین انجام می شود.

کنترل خودرو با سنسورهای دیجیتال

تلفن های همراه امروزه قابلیتی را ایجاد کرده اند که راننده می تواند با استفاده از یک برنامه ارتباطی بین ماشین و گوشی خود ایجاد کند. شخص راننده پس از ایجاد کردن این ارتباط بین تلفن همراه و خودرو می تواند به ماشین فرمان دور زدن، استارت زدن و بررسی محیط اطراف را بدهد که این کار سطح رفاه و ایمنی خوبی را برای راننده و سرنشینان به وجود می آورد.شما برای دسترسی به این برنامه ها باید اشتراک ماهانه پرداخت کنید تا بتوانید از امکانات آن به طور کامل بهره ببرید.

شرکت خودروسازی تسلا در این زمینه بسیار پیشرو است که به همین دلیل بسیاری از کارشناسان پر تکنولوژی ترین ماشین ها را خودروهای تسلا می دانند. مدیر شرکت تسلا آقای ایلان ماسک که به عنوان یک رهبر در حوزه تولید ماشین های هوشمند در دنیا شناخته می شود اعتقاد دارد در آینده ای نزدیک ماشین ها به طور کلی دیگر نیاز به کنترل شدن توسط راننده را ندارند و می توانند به طور خودکار با دریافت مبدا و مقصد سرنشینان را به مکان های مورد نظرشان برسانند. البته شرکت هایی مثل بیوک، شورلت، BMW، ولوو نیز در این زمینه فعالیت دارند.

مطالعه بیشتر  سوپاپ کنترل هوا خودرو چه وظایفی دارد؟

رانندگی نیمه اتوماتیک از جدیدترین تکنولوژی های خودرو

یکی از محبوب ترین زمینه ها در جدیدترین تکنولوژی های خودرو رانندگی نیمه اتوماتیک است. جذابیت این زمینه در صنعت خودروسازی تا جایی دارای اهمیت است که یکی از معیارهای انتخاب خودرو برای خریداران همین مسئله پیشرفته بودن سیستم رانندگی نیمه اتوماتیک می باشد. رانندگی نیمه اتوماتیک امروزه به عنوان یکی از سیستم های جدید خودرو بشمار می آید. با ساده ترین روش ها باتری به باتری کردن خودرو را یاد بگیرید.

البته بهتر است بدایند سیستم سوپر کروز کادیلاک می تواند خودرو را در سرعت صفر تا ۸۵ مایل در ساعت به طور کامل کنترل کند. راننده در این این سرعت می تنواند زمانی که سیستم رانندگی نیمه اتوامتیک فعال است دست را از فرمان به طور کامل جدا کند و هیچ نگرانی بابت تصادف یا بروز هر حادثه ی دیگری نداشته باشد. شرکت تسلا نیز تکنولوژی پیشرفته ای را در این زمینه دارد که همین امکان را برای راننده ایجاد می کند. خودروها امروزه دیگر صرفا وسیله ای برای حمل و نقل نیستند و بسیاری از رانندگان به دلیل علاقه ای که نسبت به این صنعت و آپشن های بروز آن دارند ماشین خود را مثل یکی از اعضای خانواده خود به حساب می آوردند.

 بهینه کردن مصرف سوخت

یک دغدغه مشترک بین رانندگان و شرکت های خودروسازی این مسئله است که بتوانند موازی با حفظ قدرت مصرف سوخت ماشین را نیز کاهش دهند. این مسئله در علم مهندسی خودرو بهینه کردن موتور و سیستم سوخت رسانی نام دارد. شرکت اینفینیتی توانست پس از تلاش های بسیار در سال ۲۰۱۸ عملکرد موتور و سیستم سوخت رسانی را بهینه کند. این شرکت با تنظیم نسبت فشار در حال حرکت با میزان شتاب و سرعت خودرو موفق شد این کار را انجام دهد که برای بسیاری از رانندگان یک مسئله ارزشمند محسوب می شود زیرا ارتباط مستقیمی با کاهش مصرف سوخت خودرو دارد. این فناوری به عنوان یکی از سیستم های جدید خودرو بشمار می آید که در بیشتر در ماشین های لوکس کاربرد دارد.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

اطلاعات عمومی خودرو | مقاومت ماشین های ضد گلوله چقدر است؟

mortazavi

عملکرد سیستم تعلیق بادی برا بهبود کیفیت سواری

mortazavi

اطلاعات فنی خودرو | سیستم هشدار عبور ترافیک عقب یا (RCTA) در خودرو

mortazavi

نظر دهید.