مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه مقالات فنی

مقاله فنی خودرو ۲۲ شرقی | تکنولوژی انتقال ASC برای وسایل نقلیه هیبرید

مقاله فنی خودرو 22 شرقی | تکنولوژی انتقال ASC برای وسایل نقلیه هیبرید | فناوری ASC در خودروها | عملکرد فناوری ASC خودرو | دانستنی های خودرو| نکات علمی خودرو

مقاله فنی خودرو ۲۲ شرقی | تکنولوژی ASC برای وسایل نقلیه هیبریدفناوری ASC در خودروها | عملکرد فناوری ASC خودرو | دانستنی های خودرو | خبر خودرو | نکات علمی خودرو | مطلب علمی در مورد خودرو  خودروهای برقی هیبریدی نکات علمی خودرو

همین قدر خلاصه بگوییم در ابتدا که: خودروهای هیبریدی مصرف سوخت بالایی دارند، اما به قیمت کندی گیربکس و عدم پاسخگویی!!! گروه خودروسازی هیوندای اولین فناوری جهان را توسعه داد که به طور چشمگیری این نقص را بهبود می بخشد. بزرگترین نقطه قوت خودروهای برقی هیبریدی (HEV) این است که موتورهای الکتریکی آنها بهره وری سوخت را بسیار بیشتر از خودروهای موتور احتراق ارائه می دهند. موتور محرکه تا حد زیادی از آنچه موتور انجام می دهد پشتیبانی می کند و در مصرف سوخت بسیار صرفه جویی می کند. این قدرت با کل طراحی HEV متمرکز بر مصرف سوخت به حداکثر می رسد. طراحی آیرودینامیکی یکی از این ملاحظات طراحی است. مدلهای هیبریدی تمایل دارند به دنبال بهره وری سوخت نسبت به عملکرد پیشرانه باشند. این بیشتر در سیستم انتقال مشهود است. گیربکس های معمولی به ما یک مبدل گشتاور (گشتاور موتور را از طریق مایع منتقل می کند) برای کاهش شوک تغییر… مبدل های گشتاور به کاهش شوک کمک می کنند و در انتقال قدرت نسبتاً سریع هستند. در ادامه مطلب؛ مقاله فنی خودرو ۲۲ شرقی | تکنولوژی انتقال ASC برای وسایل نقلیه هیبرید همراه باشید تا جزئیات بیشتری را بررسی کنیم…

تکنولوژی ASC در خودرو به چه منظور استفاده می شود!؟

مبدل گشتاور (قسمت بزرگ سمت چپ) که به جلوی گیربکس اتوماتیک متصل شده است ، شوک شیفت را کاهش می دهد، اما به قیمت از دست دادن قدرت! مبدل های گشتاور قدرت را از طریق سیال داخل مبدل انتقال می دهند، بنابراین اتلاف انرژی وجود دارد. علاوه بر این، مبدل های گشتاور اجزای سنگینی هستند و برای مصرف سوخت مضر هستند. این بدان معناست که مبدل های گشتاور برای بهره وری سوخت در جستجوی HEV ها مضر هستند. 

به همین دلیل است که اکثر HEV ها (منظور همان Hybrid Electric Vehicles) دیگر مبدل گشتاور ندارند و افت توان و وزن را کاهش می دهند. با این حال، این یک راه حل ایده آل نیست، زیرا شوک تغییر می تواند به گیربکس آسیب برساند. یک راه حل برای کاهش شوک شیفت و امکان انتقال ، افزایش زمان انتقال مصنوعی است. این به هیدرولیک زمان کافی برای جذب شوک تغییر را می دهد. این امکان جابجایی روان را فراهم می کند، اما نقاط ضعف آن شامل انتقال کند و یا ناسازگار است.

به همین دلیل بود که در گازهای HEV معمولی روی گاز قفل می شد و شتاب با تاخیر شروع می شد.

آیا احساس استفاده از اولین رانندگی با HEV را به خاطر دارید؟ شتاب ضعیف، احساس اینکه پدال با فشار زیادی باید فشرده شود، همگی به دلیل آن سیستم انتقال بود. این یک امر مهم برای بهبود مصرف سوخت، مزیت اصلی HEVs بود. این مبادله دیگر ضروری نیست. هیوندای Active Shift Control (ASC) را اولین راه حل جهانی برای انتقال دقیق HEV ارائه می دهد.

مطالعه بیشتر  قیمت جدید شاهین اتوماتیک اردیبهشت ماه 1403

در عبارتی دیگر: 

تکنولوژی ASC با استفاده از یک نرم افزار کنترل عددی جدید در کامپیوتر کنترل کننده سیستم هیبرید از موتور الکتریکی برای به اصطلاح یکی کردن سرعت گیربکس و موتور احتراقی استفاده میکند. در اصل این فناوری، سیستم انتقال قدرت را افزایش داده و اولین بار هم در سوناتا هیبرید مدل ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفت، بعد از آن دیگر خودروسازان خارجی نیز تصمیم گرفتند که از این تکنولوژی استفاده کنند که در مدل های هیوندا و کیا نیز مشاهده شده است. تکنولوژی ASC سیستم انتقال قدرت را ۵۰۰ بار در ثاینه بررسی کرده و این عدد باعث می شود که تسلط بیشتری برای این سیستم وجود داشته باشد و در مقابل نیز تعویض دنده با دقت بالا و سریعتر انجام شود. 

ASC از فناوری انتقال دقیق با استفاده از موتور محرک استفاده می کند….

ASC بر تمام کاستی ها و سازش های ضروری در خودروهای برقی هیبریدی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، غلبه می کند. تغییرات کند و ناهموار از بین رفته است، انتقال بسیار سریعتر به شیوه ای پاسخگو و با دوام بیشتر اتفاق می افتد. درک اولیه از اصول ASC مستلزم درک ساختار HEV پیشرانه است.

تجربه رانندگی: تست و بررسی کامل و با سوناتا هیبرید ۲۰۱۷

وسایل نقلیه با موتورهای احتراق معمولی دارای موتور، گیربکس اتوماتیک و چرخ های سری هستند، جایی که نیروی موتور مستقیماً به چرخ ها منتقل می شود. نقش گیربکس اتوماتیک در این حالت کنترل قدرت موتور به چرخ ها بسته به سرعت سفر، وزن خودرو و شرایط جاده است. اگر در مورد گیربکس های اتوماتیک که دنده های پایین را برای شروع از حالت سکون انتخاب می کنند و دنده های بالاتر برای موقعیت های کم مصرف مانند سرعت بالای ثابت کار می کنند، درک آن آسان می شود.

مقاله فنی خودرو 22 شرقی | تکنولوژی انتقال ASC برای وسایل نقلیه هیبرید | فناوری ASC در خودروها | عملکرد فناوری ASC خودرو | دانستنی های خودرو| نکات علمی خودرو
مقاله فنی خودرو ۲۲ شرقی | تکنولوژی انتقال ASC برای وسایل نقلیه هیبرید | فناوری ASC در خودروها | عملکرد فناوری ASC خودرو | دانستنی های خودرو| نکات علمی خودرونکات علمی خودرو

در مورد خودروهای برقی هیبریدی، یک موتور محرک هیبریدی بین موتور و گیربکس اتوماتیک قرار دارد و درگیر انتقال قدرت می شود. به عبارت دیگر، قدرت موتور و قدرت موتور محرک، قدرت ترکیبی تولید می کنند که از طریق گیربکس به چرخ ها منتقل می شود. به عنوان موتور الکتریکی قدرت موتور، مصرف سوخت افزایش یافته و بر شتاب تأثیر مثبت می گذارد.

منطق HCU موتور درایو را کنترل می کند و موتور ۵۰۰ تنظیم دقیق انتقال را در ثانیه انجام می دهد…

مطالعه بیشتر  قیمت خودروهای داخلی در اخر هفته 12 مرداد

ASC به دلیل تفسیر جدیدی از آنچه یک موتور الکتریکی می تواند در HEV انجام دهد، امکان پذیر شد. به طور خاص، الگوریتم منطقی کنترل انتقال اختصاصی بر روی HCU، که خروجی کلی قدرت HEV را کنترل می کند، اعمال شد. این الگوریتم بر موتور محرک هیبریدی تأثیر می گذارد، سنسورهای داخلی آن تا ۵۰۰ بار در ثانیه تنظیم می شوند، سرعت ورودی موتور به جعبه تا خروجی جعبه، سرعت چرخش انتقال را با سرعت موتور همزمان می کند. به زبان ساده، جعبه انتقال موتور را با استفاده از موتور محرک همگام می کند و نه هیدرولیک همانطور که در HEV های معمولی مشاهده شد.

در گذشته، سرعت انتقال ثابت بود، زیرا نمی توانست شرایط جاده ها، دمای روغن جعبه انتقال و سایر متغیرها را در نظر بگیرد. به عنوان مثال: با یک مقدار ایستا، بالا رفتن از یک تپه شیب دار دمای داخل جعبه انتقال را افزایش می دهد و حباب هایی در مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) ایجاد می کند که می تواند مانع انتقال صاف شود. این امر باعث کندی گیربکس و کاهش عملکرد رانندگی می شود. ASC از وقوع هر یک از این موارد جلوگیری می کند. در واقع، از وقوع چنین اتفاقاتی در وهله اول مانع می شود. حسگر داخل موتور محرک برآورد محاسبه شده ای از شرایط جاده، تغییر دمای روغن در جعبه انتقال و کنترل بهینه انتقال را ارائه می دهد.

انتقال با ASC حدود ۳۰ درصد سریعتر از خودروهای غیر ASC آنها است…

تکنولوژی ASC برای وسایل نقلیه هیبرید می تواند زمان جابجایی را تا حدود ۳۰ درصد نسبت به سیستم های معمولی کاهش دهد. در نظر گرفتن شرایط خارجی برای پاسخ سریع، تغییر قوام (انحراف در زمان تغییر) را تا ۵۰ improves بهبود می بخشد.

ASC زمان پاسخگویی همزمان به شرایط داخلی و خارجی را با تغییر زمان سازگار ایجاد می کند….

انتقال سریع و ثابت عملکرد شتاب، مصرف سوخت را بهبود می بخشد، در حالی که اصطکاک را برای بهبود دوام به حداقل می رساند.

ASC در حال تغییر الگوی فناوری کنترل انتقال برای HEVs است…

فناوری ASC برای ۲۰ ثبت اختراع در سراسر جهان، از جمله ۶ مورد در ایالات متحده، و چندین مورد دیگر در اتحادیه اروپا و چین ثبت شده است. با استفاده از فناوری ASC که در سوناتا هیبرید مشخص شده است، در سایر هیبریدها و حتی در SUV ها نیز به کار خود ادامه می دهد. فناوری ASC یک فناوری پیشرفته است که کنترل دقیق موتور را برای تعویض چند سرعته ترکیبی به ارمغان می آورد. هیوندای به تحقیق و پیاده سازی راه حل های ابتکاری ادامه می دهد که موقعیت HEV را در بازار جهانی تقویت می کند.

مقاله فنی خودرو ۲۲ شرقی | تکنولوژی انتقال ASC برای وسایل نقلیه هیبرید | فناوری ASC در خودروها | عملکرد فناوری ASC خودرو | دانستنی های خودرو| نکات علمی خودروفناوری ASC در خودروها 

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دانلود قسمت ۱ فصل اول سریال خودروی آمریکایی + زیرنویس

نویسنده ارشد

کاهش باورنکردنی قیمت خودرو یکم مرداد ۱۴۰۲

mortazavi

تجربه رانندگی با رنو فلوئنس

رسول قره باغی

نظر دهید.