مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

برای آفرود به چه تجهیزاتی نیاز داریم ؟

وسایل و تجهیزات مناسب برای سفر های آفرودی

 

توجه و نیاز انسان به هیجان چالش‌های جدیدی برای او خلق می‌کند. رانندگی آفرود رشته چالش برانگیز و پرهیجانی است که اگر تجربه و تجهیزات لازم را نداشته باشید ممکن است در شرایطی، خطر ساز شود.

در این نوشتار چند مورد از لوازم و تجهیزاتی که یک خودروی آفرود را ایمن تر می کند، معرفی می کنیم.

 

سیم بکسل و بکسل بند

این وسیله مفید کاربرد بسیاری در کمک رسانی به خودروهایی دیگر دارد در هنگام انتخاب سیم بکسل درجه اول باید به وزن خودرو خودتان توجه کنید و حداقل سیم بکسلی با توانایی تحمل دو برابر وزن خودرو خود انتخاب کنید و در گام بعدی توجه به قلابهای آن دارای اهمیت بالایی است.

در انتخاب بکسل بند نیز باید دقت کنید که از بکسل بند های فانتزی، مانند بکسل بند هایی که از کمر بند های ایمنی ساخته شده، نباید استفاده کنید. چنانچه بکسل بند دارای قلاب متحرک باشد استفاده از آن راحت تر است.

 

چراغ

چراغ ها انواع مختلفی دارند و ممکن است ثابت و متحرک باشند از انواع ثابت آن می‌توان به لایت بارهای قابل نصب بر روی سقف خودرو اشاره کرد. ممکن است منبع تغذیه مدل های متحرک از طریق باتری های قابل شارژ و یا سیم برقی که به منبع تغذیه خودرو وصل میشود باشد.

 

کیت تعمیر تایر و پمپ باد

تصور کنید به هر دلیلی خودرو شما پنجر شده و لاستیک زاپاس همراه ندارید شما باید این توانایی را داشته باشید که لاستیک خود را تعمیر کرده و به مسیر خود ادامه دهید کیت های تعمیر تایر شامل آچار مخصوص و چسب یا اسپری پنچرگیری هستند پیشنهاد می شود چند والف تایر valve در کیت خود قرار دهید.

مطالعه بیشتر  اطلاعات فنی خودرو | بررسی سطح مایع خنک کننده موتور! اگر زیاد باشد چه می شود!؟

پس از تعمیر نیاز است که تایر را باد کنید حال پمپ باد است که به کمک شما می‌آید، ظرفیت پمپ باد ها متفاوت است و برای انتخاب حداقلی، باید بتواند باد تایر خودرو شما را به فشار مطلوب برساند.

 

جعبه آچار

نیازی نیست که یک تعمیرکار ماهر باشید اما لازم است ماشین خودتان و اجزای مختلف آن را بشناسید برای تجهیز کردن جعبه آچار متناسب با خود را خودتان و اچار های مختلفی را مانند آچار تخت، بکس و… انتخاب کنید. امروزه در اکثر خودروها از پیچ های مختلفی مانند آلن خورشیدی ۵ پر و … استفاده میشود که لازم است همه آنها را با خودتان به همراه داشته باشید استفاده از چکش و انبر های نسبت متغیر نیز توصیه می شود.

 

جک

جک باید کارآمد بوده و توانایی تحمل وزن خودرو شما را داشته باشد پایه های آن نباید به راحتی سر بخورند.

امروزه مدل های مخصوص ماشین های دو دیفرانسیل و آفرودی تولید و عرضه می‌شود که استفاده از آنها راحت و سریع است.

 

دستکش‌

در هنگام شرایط سخت و طاقت فرسا باید سلامت جسم تان را حفظ کنید استفاده از دستکش باعث ایمنی دستگاه شده خطرات آسیب های وارده را کم میکند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کاهش روغن موتور خودرو چه دلایلی دارد؟

mortazavi

سیستم اندازه گیری فشار تایر

mortazavi

کالیپر ترمز یا Brake Caliper در سیستم ترمز خودرو

mortazavi

نظر دهید.