مجله خبری 22 شرقی
تاریخچه برندها مطلب ویژه مقالات فنی

تاریخچه هوندا داستان موفقیت یک سامورایی کار آفرین

تاریخچه هوندا | اولین موتور سیکلت هوندا | موتورهای شرکت هوندا | محصولات شرکت هوندا ژاپن | ماشین هوندا | این نکات مهم هستند.

تاریخچه هوندا دارای نکات آموزنده بسیاری می باشد. این شرکت ژاپنی با تلاش های بسیار توانست اولین موتور سیکلت هوندا را به بازار ارائه دهد. موتورهای شرکت هوندا در طول سال های گذشته در میان مردم سراسر دنیا بسیار محبوب بوده اند. محصولات شرکت هوندا ژاپن دارای تنوع بسیار بالایی هستنند که در زمینه های مختلفی کاربرد دارند. این شرکت در طول سال ها تلاش توانست ماشین هوندا را به یکی از پر فروش ترین خودروها در دنیا تبدیل کند.

تاریخچه هوندا | اولین موتور سیکلت هوندا | موتورهای شرکت هوندا | محصولات شرکت هوندا ژاپن | ماشین هوندا | این نکات مهم هستند.

کمپانی هوندا (Honda Motor Company Ltd.) در مقایسه با دیگر شرکت های خودروسازی دنیا جوان محسوب می شود. این شرکت ۷۱ سال است که در این حوزه فعالیت دارد. زمینه فعالیت شرکت هوندا تولید خودرو، موتورسیکلت و تجهیزات برقی می باشد. این محصولات شرکت هوندا ژاپن به مرور زمان تولید شدن و این شرکت از همان ابتدا توانایی طراحی و تولید تمام این محصولات را نداشت. موتورهای شرکت هوندا دارای شهرتی جهانی هستند و از سال ۱۹۵۹ تا کنون این شرکت به عنوان معروف ترین و بزرگترین تولید کننده موتورسیکلت در جهان شناخته می شود. سال ۲۰۱۹ شرکت هوندا اعلام کرد که تولید موتورسیکلت هوندا به ۴۰۰ میلیون دستگاه رسیده است که رکوردی بی سابقه بشمار می آمد. این سال برای موتورهای شرکت هوندا بهترین سال در تاریخچه این شرکت بوده است. این برند سالانه ۱۴ میلیون موتور سیکلت درون سوز تولید می کند که در دنیا او را به یک کمپانی بی رقیب در این زمینه تبدیل کرده است.

 هوندا ریج لاین ۲۰۲۲

این کمپانی در سال ۲۰۰۱ به عنوان دومین خودروساز بزرگ دنیا شناخته شد و همچنین در سال ۲۰۱۵ نیز به عنوان هشتمین خودروساز بزرگ جهان نیز انتخاب شد که موفقیت بزرگی در صنعت خودروسازی بشمار می آید. شرکت هوندا قصد داشت برای رقابت با شرکت های تولید کننده ماشین لوکس در آمریکا وارد بازار شود. این شرکت در سال ۱۹۸۶ برند آکورا را که متعلق به خودش بود را به طور متمرکز برای تولید ماشین های لوکس به کار گرفت. این اقدام را می توان در تولید محصولات شرکت هوندا ژاپن شروعی برای تولیدات لوکس دانست. اکثر مردم دنیا هوندا را به عنوان تولید کننده بزرگ موتور سیکلت و خودرو می شناسند اما این شرکت در حوزه تولید ژنراتور و تجهیزات باغبانی نیز فعالیت دارد.

اولین قدم در تاریخچه هوندا

در بیشتر فرهنگ ها و ملل مختلف افرادی که می توانند شرکت هایی به بزرگی هوندا را پایه گذاری کنند بسیار کم هستند. موسس شرکت هوندا فردی به نام سویچیرو هوندا بود. او به دلیل علاقه زیادی که به صنعت خودروسازی داشت تمام زندگی خود را وقف این حوزه کرد. دوران کودکی این کار آفرین بزرگ با کار در مکانیکی و آماده سازی ماشین ها برای مسابقات شروع شد. سویچیرو هوندا سال ها بعد یک شرکت را برای تولید حلقه پیستون خودرو تاسیس کرد.

او در ابتدای این مسیر موفق شد با کمپانی تویوتا که شرکت بزرگی در زمینه تولید خودرو است قرار داد ببندد اما متاسفانه هوندا نتوانست کیفیت مطلوبی که مد نظر شرکت تویوتا بود را تولید کند از همین جهت قرار داد بین آنها فسخ شد. هوندا پس از این شکست تصمیم گرفت وارد مدرسه مهندسی شود اما او هیچ وقت موفق به فارغ التحصیل شدن از این مدرسه نشد. این کارآفرین جوان به هیچ عنوان تسلیم نشد و با بازدیدهای زیاد از کارخانه‌های مختلف در کشور ژاپن توانست میزان قابل توجهی از پروسه‌ کنترل کیفی ماشین های تویوتا را بشناسد. او پس از این تجربیات در سال ۱۹۴۱ موفق شد حلقه پیستونی را تولید کند که مطلوب شرکت تویوتا است. خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که این شکست ها در تاریخچه هوندا لازم بوده زیرا همین مشکلات باعث به وجود آمدن زیر ساخت هایی شده است که این کمپانی بتواند در سال ها بعد اولین موتور سیکلت هوندا را تولید کند ویا ابتکار عمل هایی خاص را به کار ببرد.

مطالعه بیشتر  کاهش باورنکردنی قیمت خودرو یکم مرداد 1402

شروع جنگ جهانی دوم باعث شد که آقای هوندا به طور دائم گوش به فرمان وزارت بازرگانی و صنعت دولت ژاپن باشد. شرکت تویوتا در این موقعیت ۴۰ درصد از سهام کمپانی هوندا را خرید و در اولین اقدام آقای هوندا را از مدیر عاملی عزل کرد و آن را به عنوان مدیر ارشد هوندا قرار داد. حمله بمب افکن ها و زلزله باعث شد دو کارخانه این برند به طور کلی نابود شود.

آقای هوندا تصمیم گرفت باقی مانده‌ این کارخانه‌ها را به کمپانی تویوتا بفروشد. هوندا با پول به دست آمده از فروش شرکت (موسسه تحقیقاتی هوندا) را پایه گذاری کرد. این موسسه در اکتبر سال ۱۹۴۶ کار خود را آغاز کرد که خیلی از کارشناسان این تاریخ را به عنوان نقطه شروع شرکت هوندای فعلی می دانند.

ساخت اولین موتور سیکلت هوندا

این موسسه در اوایل مسیر خود ۱۲ کارگر بیشتر نداشت و محل کار آنها در یک کلبه کوچک بود. آنها در این مدت تمرکز خود را روی ساخت دوچرخه های موتوری گذاشته بوند. آقای هوندا به دلیل اینکه شرایط مالی خوبی نداشت برای تجهیز این دوچرخه ها از موتورهای قدیمی ارتش که دیگر برای آنها کارایی نداشت استفاده کرد. اما به مرور زمان این موتورهای قدیمی تمام شدن زیرا تعداد آنها محدود بود. هوندا تصمیم گرفت موتورها را خودش تولید کند که در این زمینه موفق هم شد. او این موتورها را به مشتریان می‌فروخت و آنها خودشان موتور را به دوچرخه وصل می کردند. این اقدام را می توان اولین قدم در جهت تولید اولین موتور سیکلت هوندا دانست. شرکت هوندا شروع کرد به تولید موتور سیکلت (Honda A-Type) اما این موتور به دلیل صدای عجیبی که در حین حرکت داشت لقب باتا باتا را در میان مردم گرفت. البته بیشتر موتورهای شرکت هوندا در آن زمان این مشکل را داشتند اما با گذشت زمان و ابتکار عمل های آقای هوندا این مشکل رفع شد. این موسسه کوچک پس از چند سال تلاش مستمر توانست از درآمد خود شرکت هوندای امروزی را تاسیس کند. آقای هوندا دو نفر را با نام‌های کیهاشیرو کاواشیما و تاکئو فوجیساوا استخدام کرد. این همکاری به شدت پایدار بود و تا پایان زمان بازنشستگی آنها ادامه داشت. این دو فرد در طول تاریخچه هوندا به این شرکت خدمات زیادی را ارائه کرده اند که قابل تقدیر می باشد.

تاریخچه هوندا | اولین موتور سیکلت هوندا | موتورهای شرکت هوندا | محصولات شرکت هوندا ژاپن | ماشین هوندا | این نکات مهم هستند.

شرکت هوندا توانست در مدت زمان کوتاهی موفقیت های زیادی را کسب کند. این شرکت در سال ۱۹۶۴ به بزرگترین تولید کننده موتور سیکلت تبدیل شد که درآمد عالی را در پی داشت. قدم بعدی آقای هوندا توسعه خط تولید و صادرات به کشورهای دیگر بود که در این اقدام هم موفق شد. البته این اقدامات چند سال زمان برد زیرا نیاز به زیر ساخت و امکانات زیادی داشت. برند آکورا در سال ۱۹۸۶ توسط آقای هوندا به آمریکا معرفی شد تا در رقابت با شرکت های خودروسازی لوکس آمریکایی قرار بگیرد. سال ۲۰۰۶ این برند موفق شد شرکت هواپیمایی هوندا را (Honda Aircraft Company) تاسیس کند که امروزه دارای ارزش بسیار زیادی است.

۲۰۲۳ Honda CR-V

در سال ۲۰۲۰ این شرکت هوندا با پانادمی ویروس کرونا مجبور شد بیشتر کارگران خود را از امریکا به چین بیاورد. اما پس از بهتر شدن شرایط دوباره همه آنها به کارهای خود بازگشتند.

مطالعه بیشتر  سیستم اندازه گیری فشار تایر

اولین ماشین هوندا

این شرکت در زمینه ساخت موتور مهارت زیادی داشت و موتورهای شرکت هوندا در کل دنیا مشهور بودند. اما مدیران این مجموعه قصد داشتند محصولات شرکت هوندا ژاپن را توسعه دهند و به همین دلیل زیر ساخت لازم را برای تولید ماشین هایی لوکس فراهم کردند. طراحی و تولید اولین ماشین هوندا به دلیل مشکلات زیاد در خط تولید کمی طولانی شد. اما در نهایت آقای هوندا اولین خودروی ساخت این کمپانی را به نام T360 تولید کرد. این ماشین یک یک پیک ‌آپ کوچک بود که در آگوست سال ۱۹۶۳ وارد بازار شد.

چهار ماشین محبوب هوندا

هوندا در طول این سال ها ماشین های زیادی تولید کرده اما بعضی از آنها در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بودند.

مدل Honda CRX افتخاری در تاریخچه هوندا

خیلی ار مهندسین طراحی خودرو معتقد هستند که این ماشین بر اساس مدل (Honda Civic) طراحی شده است. خودرو CRX در زمان خودش رقیب اساسی برای دیگر خودروها محسوب می شد و این ماشین یکی از افتخارات شرکت هوندا به حساب می آمد. طراحی و تولید این خودرو به گونه ای بود که در بسیاری از زمینه ها مثل قدرت موتور، طراحی فضای داخلی کابین و … در مقایسه با رقبایش بسیار جلوتر بود.

تاریخچه هوندا | اولین موتور سیکلت هوندا | موتورهای شرکت هوندا | محصولات شرکت هوندا ژاپن | ماشین هوندا | این نکات مهم هستند.

مدل Honda S2000 جذاب ترین ماشین هوندا

این مدل در اواخر قرن بیست به بازار ارائه شد و به همین دلیل خیلی ها این مدل را نمادی از ماشین های هوندا در قرن بیست می دانند. این ماشین توانست با کارایی بالا و ظاهر جذاب نظر بسیاری از طرفداران را در کل دنیا جلب کند.

تاریخچه هوندا | اولین موتور سیکلت هوندا | موتورهای شرکت هوندا | محصولات شرکت هوندا ژاپن | ماشین هوندا | این نکات مهم هستند.

مدل Honda Civic Type R خودرویی برای بریتانیایی ها

هوندا سیویک تایپ R، با توجه به طراحی خاصی که داشت برای جاده های بریتانیا به شدت مناسب بود به همین دلیل فروش این خودرو در بریتانیا با موفقیت بالایی رو به رو شد. علاقه مندان به ماشین های بنزینی این خودرو را بسیار دوست دارند.

مدل NSX Honda NSX خودرویی جهانی در تاریخچه هوندا

در ابتدای مسیر شرکت هوندا در حوزه تولید ماشین خیلی از مردم در سراسر دنیا نگاه مثبتی نسبت به این موضوع نداشتند.  نوع نگاه مردم به ماشین های هوندا صرفا یک وسیله برای حمل و نقل بود که مدیران هوندا به هیچ عنوان این مسئله نمی پذیرفتند. شرکت هوندا با تولید این مدل توانست دیدگاه دنیا را نسبت به ماشین های ژاپنی تغییر دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

ارزان شدن خودرو شرط و شروطی دارد که باید عملی شوند…

mortazavi

کاهش قیمت شدید خودروهای وارداتی ۲۴ تیر ۱۴۰۲

mortazavi

نکات مفید خودرو | عمر مفید یک باتری خودرو چقدر است؟

mortazavi

نظر دهید.