مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

تاریخچه تایر خودرو را باهم بخوانیم…

تاریخچه تایر خودرو را باهم بخوانیم... تاریخچه تایر خودرو شاید برای شما عزیزان جالب باشد. انواع تایر در دنیا خودرو وجود دارد که یکی از بهترین های آن هایپر تایر است. اجزای لاستیک ماشین یکی از مواردی است که در طول تاریخ این محصول تاثیر زیادی گذاشته است. شما با اطلاع داشتن از این موارد می توانید خرید تایر خوبی را انجام دهید.

تاریخچه تایر خودرو را باهم بخوانیم…

تاریخچه تایر خودرو شاید برای شما عزیزان جالب باشد. انواع تایر در دنیا خودرو وجود دارد که یکی از بهترین های آن هایپر تایر است. اجزای لاستیک ماشین یکی از مواردی است که در طول تاریخ این محصول تاثیر زیادی گذاشته است. شما با اطلاع داشتن از این موارد می توانید خرید تایر خوبی را انجام دهید.

بیشتر رانندگان نهایت مطالبی که درباره لاستیک خودرو می دانند این است که فقط در زمان فرسوده شدن باید آن را تعویض کرد. اما شاید به طور معمول هیچ اطلاعی از تاریخچه این لاستیک ها ندارند. تولید لاستیک هم مانند بسیاری از صنایع دیگر با یشرفت تکنولوژی پیشرفت های زیادی کرده است. اجرای لاستیک ماشین یکی از مواردی است که در طول مدت زمان گذشته پیشرفت داشته و ابتکار عمل های خاصی در آنها به کار رفته که نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است. تاریخچه لاستیک خودرو تا به حال انواع زیادی از این محصول را دیده است. ما در ادامه مطلب به هایپر تایر و بسیاری دیگر از انواع تایر ها می پردازیم که مورد علاقه بسیاری از رانندگان است. با ما در ادامه مطلب با تاریخچه تایر خودرو همره باشید تا تلاش بسیاری از آدم های متفکر و خلاق را ببنید.

تولید لاستیک های مقاوم

بهتر است بدانید که در قرن ۱۹ گاری‌ها و درشکه‌هایی به وسیله اسب کشیده می‌شدند و برای اینکه بر روی زمین‌های سخت بتوانند حرکت کنند نیاز داشتند که چرخ هایی داشته باشند. تاریخ چه تایر خودرو در بین انواع تاریخچه های مربوط به صنعت ماشین دارای محبوبتی قابل توجه است پس در ادامه مطلب با همراه باشید.

در ان زمان برای این کار از چوب یا فلز استفاده می‌ کردند که از استحکام بسیار خوبی نیز داشت اما سواری خشک و خشنی نیز داشت که این مسئله باعث می شد در بسیاری از موارد برای سرنشینان مشکل به وجود آید.

تاریخچه فراری

همین مسئله باعث شد که لاستیک به‌عنوان ماده‌ای جایگزین برای پوشاندن چرخ‌های درشکه‌ها در نظر گرفته شود. اما این ماده فقط در دمای طبیعی دارای مقاومت و چسبندگی مناسبی بود و در هوای گرم بسیار نرم و در هوای سرد خیلی شکننده بود. تاریخچه تایر خودرو پر از نقط عطف و شکست است.

اما در سال ۱۸۳۹ مردی بنام (چارلز گودیر) (که نام خانوادگی او برای خیلی از ماها آشنا است) دست به اختراع فرایندی به نام ولکانیزاسیون زد که در آن لاستیک به وسیله گوگرد و حرارت شدید بسیار مقاوم تر می‌شد. این لاستیک ها بعد از انیکه فشار به آنها وارد می شد می توانستند به حالت اولیه خود باز گردند که این ابتکار عمل نقشی بسیار اساسی در شکل گیری لاستیک به شکل امروزی داشته است. دقت داشته باشید که این ویژگی امروزه در انواع تایر وجود دارد و همین موضوع باعث شده است که این محصول بسیار زیاد محبوب باشد.

مطالعه بیشتر  اطلاعات فنی خودرو | بررسی سطح مایع خنک کننده موتور! اگر زیاد باشد چه می شود!؟

تایرهای عاج دار

دقت داشته باشید که در ابتدا که این تایرها مورد استفاده قرار می گرفتند هیچ عاجی نداشند. هنگامی که این لاسیتک ها روی خودروهایی استفاده شدند خیلی از افراد به این نکته پی برند که خودرو سرعت بسیار بالایی دارد و به کنترل آن نیز کار دشواری به حساب می آید.

البته در این میان نداشتن عاج روی لاستیک ها باعث می شد که در شرایط آب هوایی نامناسب میزان ایمنی کمی را به وجود می آورد و این مورد می تواند تهدیدی برای جان سرنشنان به حساب آید. در سال ۱۹۰۴ شرکت «Continental Tire of Germany» برای اولین بار لاستیک‌های آج‌دار را تولید کرد و شرکت گودیر هم در سال ۱۹۰۸ تولید این لاستیک‌ها برای حرکت در جاده‌های لغزنده شروع کرد که هر دو این شرکت ها در تاریخچه تایر خودرو ماندگار شدند. این نقطه از تاریخ نقش ویژه ای در مشخص کردن اجزای لاستیک ماشین داشته است پس بهتر است به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

تاریخچه تایر خودرو و تایرهای رادیال

نوآوری های بسیار زیادی در انواع تایر انجام شده است اما در این میان لاستیک‌های رادیال (لاستیک‌هایی که در آنها رشته‌هایی از جنس نخ یا سیم فولادی با زاویه ۹۰ درجه بر روی تایر نصب می‌ شودند) در سال‌های اولیه اختراع لاستیک تولید شدند که به دلیل طراحی ضعیف، عدم وجود دانش فنی مورد نیاز و همچنین استقبال نشدن از آن در وجود بازار خرید مناسب به موفقیتی دست پیدا نکردند تا اینکه در سال ۱۹۴۸ شرکت میشلن برای اولین بار به تولید تجاری لاستیک‌های رادیال دست زد. البته خرید تایر در آن زمان به دلیل نبود تنوع زیاد کار خیلی دشواری نیز نبود.

تاریخچه تایر خودرو تایرهای تیوبلس

تا اواسط قرن ۲۰ از لاستیک‌های تیوب دار استفاده می‌شد که در بین انواع تایر و مردم نیز محبوبیت خاصی را دارا بود. اما در سال ۱۹۴۶ شرکت گودریچ دست به ابتکار عملی خاص زد و اختراع لاستیک بدون تیوب یا تیوبلس را به ثبت رساند که تا بهترین شرایط ممکن برای خریداران جذاب بود. دقت داشته باشید که اجزای لاستیک ماشین در این بازه از زمان تغییرات بسیار زیادی داشته و شما بهتر است از این موضوع آگاهی داشته باشید.

البته روند این حرکت هوشمندانه تا سال ۱۹۵۲ طول کشید و تا این نوع تایر به مرحله تولید نهایی برسد و در نهایت سال ۱۹۵۴ اولین خودرو تولیدی در ایالات‌متحده با لاستیک‌های تیوبلس حرکت کند این شرکت زحمت های زیادی کشید. دقت داشته باشید که تایر هایپر ریشه در این نوع لاستیک ها دارد. اطلاع داشتن از این موارد می تواند به شما در هنگام خرید تایر کمک بسیار کند که امری بسیار مورد توجه بشمار می آید.

مطالعه بیشتر  مشکلات فنی خودرو | چرا کلاچ کمپرسور کولر درگیر نمی شود؟

تایرهای مدرن

شرکت های تولید لاستیک با هم رقابت اساسی دارند که این موضوع باعث می شود ما هروزه شاهد پیشرفت این صنعت در دنیا باشیم. دقت داشته باشید که اگر در هنگام خرید تایر موارد مهم و استاندارد آن را چک نکنید دچار مشکل می شوید و حتی ممکن است خطر جانی برای شما و همچنین بقیه سرنشینان داشته باشد. دقت داشته باشید که این موضوع برا انواع تایر مطرح است و به هیچ عنوان ربطی به مدرن و یا قدیمی بودن این نوع محصولات ندارد.

یکی از این نوآوری‌های مهمی که در این زمینه انجام شده است سیستم نشانگر باد تایرها یا TPMS است که به‌ عنوان یک قابلیت استاندارد در همه خودروهای جدید که در ایالات‌ متحده عرضه می‌شوند نصب می‌ شود. این سیستم میزان باد هر کدام از لاستیک‌های ماشین را به راننده اطلاع می دهد و در صورت کاهش بیش‌ ازحد مجاز آن هشداری به راننده داده می شود. دقت داشته باشید که این ویژگی های امروزی هایپر تایر است و شما باید از آن گاه باشید.

تاریخچه رولز رویس

اما شرکت های خودروسازی خلاقیت را تا این موضوع محدود نکردن و بسیاری از آنها به دنبال این موضوع هستند که تایرهایی بدون باد به وجود آورند تا راننده بدون درگیری ذهنی سوراخ شدن آن مسیر را طی کند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که این لاستیک‌ها در حال حضر مراحل تحقیقی و آزمایشی را پشت سر می گذرانند. اجزای لاستیک ماشین آن هم از نوع به وسیله فناوری هایی پیشرفته ای ساخته شده است.

یک نکته قابل توجه در مورد این لاستیک ها در این موضوع می باشد که هنوز ایت نوع لاستیک‌های به آن سطح از پیشرفته بود نرسیدن که بتوانند که بتوانند وزن یک خودرو را تحمل کنند و معایبی مثل وزن بیشتر و دوام کمتر را دارند. اما شرکت های تولید لاستیک همچنان به بلند پروای ها خود ادامه می دهند و دوست دارند که این نوع تایر ها را روانه بازار کنند. بزرگترین رویای شرکت های تولید لاستیک به وجود آوردن هایپر تایر هایی است که بتوانند همه نیازهای رانندگان را رفع کنند و دیگر در این مایت مشکلی نداشته باشند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

کمپرسور باد فندکی خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

mortazavi

معرفی گیربکس AMT

mortazavi

نشانه های خرابی چرخ | ۴ علت صدا و لرزش از ناحیه لاستیک خودرو

mortazavi

نظر دهید.