مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

بررسی کد خطای ۰۱۱۰ در خودرو همراه با نشانه ها و علائم

بررسی کد خطای 0110 در خودرو همراه با نشانه ها و علائم خودروهای امروزی همچنین در مورد نشانه های کد خطای 0110 و عوامل ایجاد کننده آن توضیحاتی ارائه کرده ایم

بررسی کد خطای ۰۱۱۰ در خودرو همراه با نشانه ها و علائم

خودروهای امروزی مجموعه ای پیشرفته و کامل تری از مدل های چندین سال قبل هستند و ترکیبی از حسگرها، ماژول ها و سیم هایی هستند که هریک وظایف مخصوص به خود را دارد و یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار مورد اهمیت است، آلاینده هایی است که توسط خودروها تولید می شود و تمامی خودروسازان در تلاش هستند تا این آلایندگی ها را  کم کرده و بتوانند به سلامت محیط زیست کمک کنند. در نتیجه تمامی قطعات خودرو و یا سنسورهای آن دارای وظایف به خصوصی هستند که در صورت خرابی کدهایی را به راننده نشان می دهد که شناسایی کدهای تشخیصی خودرو نیازمند دانستن پیش زمینه ای از هریک از آنهاست، در ادامه به بررسی کد خطای ۰۱۱۰ در خودرو می پردازیم و همچنین در مورد نشانه های کد خطای ۰۱۱۰ و عوامل ایجاد کننده آن صحبت خواهیم کرد.

به منظور دستیابی به این اهداف، نرم افزار عامل خودرو باید قابلیت نظارت بر ورود ورودی های مختلف مورد استفاده در فرآیند احتراق را داشته باشد. این شامل حجم و کیفیت هوای ورودی است که برای احتراق نهایی طراحی شده است. یکی از عواملی که تجزیه و تحلیل می شود دمای هوای ورودی است، زیرا این به طور مستقیم بر تراکم اکسیژن تمام هوای ورودی تأثیر می گذارد.

سنسور دمای هوا یک ترمیستور است، به این معنی که مقاومت الکتریکی آن در پاسخ به تغییرات دما تغییر می کند. همانند سنسور خنک کننده عمل می کند. PCM یک ولتاژ مرجع به سنسور اعمال می کند (معمولاً ۵ ولت)، سپس به سیگنال ولتاژی که دریافت می کند نگاه می کند تا دمای هوا را محاسبه کند.

مطالعه بیشتر  ناک زدن موتور خودرو چیست؟ و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

سنسور دمای هوای ورودی معمولاً در منیفولد ورودی نصب می شود تا در ابتدای آن در معرض هوای ورودی به موتور قرار گیرد. در موتورهایی که از حسگرهای جریان هوای انبوه (MAF) برای نظارت بر حجم هوای ورودی به موتور استفاده می‌کنند، سنسور MAP دارای یک سنسور دمای هوا نیز خواهد بود. برخی از موتورها همچنین ممکن است بیش از یک سنسور دمای هوا داشته باشند (اگر دارای منیفولد ورودی تقسیم شده یا منیفولدهای ورودی جداگانه در یک موتور V6 یا V8 باشند).

کد خطای P0606

با این حال، مدار سنسور دمای هوای ورودی خودرو مستعد خطاهایی است که گاها پیش می آید، در نتیجه برای PCM/ECM خودرو هنگام تلاش برای اصلاح وضعیت، مشکل ایجاد می‌کند. خطاهای این نوع معمولاً با روشن شدن چراغ چک موتور و ذخیره کد تشخیصی فعال P0110 پیش‌بینی می‌شوند.

این DTC نشان دهنده یک مشکل اساسی است که باید برای بازیابی راندمان موتور برطرف شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کد عیب تشخیصی P0110 و همچنین نحوه رفع چنین مشکلاتی در صورت بروز در آینده، ادامه مطلب را بخوانید که کد P0110 به چه معناست؟

وجود ایراد و نقص مدار دمای هوای ورودی

کد عیب تشخیصی P0110 نشان دهنده یک خطای عملیاتی در مدار دمای هوای ورودی موتور است. یک خطا از این نوع باعث می‌شود ECM/PCM موتور نتواند داده‌های مفیدی را که برای تعیین میزان سوخت موتور استفاده می‌شود، بدست آورد.

کد خطای P0351

سنسور دمای هوای ورودی خودرو به تعیین واریانس در چگالی اکسیژن کمک می کند. به عنوان یک قاعده کلی، هوای خنک تر نسبت به هوای گرم تر اکسیژن بیشتری دارد. در نتیجه، هر گونه اختلاف در دمای هوای ورودی می تواند مستقیماً بر قابلیت احتراق هوای وارد شده به محفظه های ترکیبی موتور تأثیر بگذارد. ECM/PCM یک موتور با اصلاح تریم های نسبی سوخت در زمان واقعی با این واریانس ها سازگار می شود.

مطالعه بیشتر  آیا می توانیم در شروع حرکت با دنده 2 اقدام کنیم؟ + ترفندهای دنده کشی در خودرو

در مورد DTC P110، ECM/PCM موتور قادر به دریافت خوانایی قابل اعتماد از مدار دمای هوای ورودی مربوطه خود نیست. در نتیجه، راندمان موتور آسیب می بیند، زیرا انبوهی از داده های مورد نیاز و ضروری از تعدادی از محاسبات مهم حذف می شوند.

علائم کد P0110

کد خطای تشخیصی P0110 اغلب با تعدادی علائم اضافی همراه است که بسیاری از آنها از نظر شدت متفاوت هستند. تشخیص هر یک از این علائم اغلب هنگام تلاش برای تشخیص و اصلاح مشکل مورد نظر بسیار ارزشمند است.

در زیر چندین مورد از رایج ترین علائم مرتبط با کد عیب تشخیصی P0110 آمده است.

  • چراغ چک موتور روشن
  • خاموشی های نامنظم
  • تاخیر در زمان شتاب گیری و قدرت موتور
  • دود اگزوز غلیظ
  • افزایش مصرف سوخت

عوامل ایجاد کننده کد P0110

کد خطای تشخیصی P0110 می تواند به دلیل تعدادی از شرایط زمینه ای مختلف ایجاد شود. درک این احتمالات متعدد اغلب به عنوان تفاوت بین خرابی بیش از حد و تعمیر سریع عمل می کند. بررسی یک نمونه کد خطای خودرو | کد P0442 (علائم، علل و نحوه رفع آن)

در زیر چندین مورد از رایج ترین علل کد خطای تشخیصی P0110 آورده شده است.

  • خرابی سنسور ورودی دمای هوا
  • خرابی و معیوب بودن سیم کشی سنسور دمای ورودی هوا
  • آسیب دیدگی دوشاخه سنسور دمای هوا
  • ماژول کنترل پیشرانه معیوب (PCM)
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

سپراتور (جداکننده صفحات) باتری و کاربرد آن

mortazavi

گرم کن صندلی و سرد کن صندلی در خودروها چگونه عمل می کنند؟

mortazavi

جاده واردات خودرو توسط چه موانعی بسته شده است!

mortazavi

نظر دهید.