مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

برای شیشه جلوی خودروها چه فناوری به کار گرفته شده است؟

فناوری شیشه جلوی خودروها | شیشه جلو خودروها | سنسور نور شیشه جلو خودروها | سنسور باران شیشه جلو خودروها | تکنولوژی به کار گرفته شده برای شیشه جلو خودروها 

شیشه جلوی خودرو از چه امکاناتی برخوردار است؟

به کارگیری شیشه جلوی خودرو با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری های به کار رفته در این قسمت باعث شده تا ویژگی های زیادی به آن اضافه شود و به راننده کمک کند تا در هر زمان و هر شرایطی رانندگی بهتری داشته باشد.

استفاده از سیستم هدآپ HUD برای برخی خودروها

بعضی از خودروها هستند که دارای سیستم هدآپ می باشند و از لحاظ ساختار شیشه با دیگر خودروها فرق دارند که در شیشه خودروهای مجهز به سیستم هدآپ از یک لایه فیلم ویژه استفاده کرده اند و بین دو لایه شیشه قرار داده اند که در نهایت تضویر تولید شده به وسیله پروژکتور هدآپ را بسیار واضح تر نشان میدهد. نام دیگر این شیشه ها، شیشه های پولاریزه می باشد.

شیشه هایی با فناوری فیلتر کردن امواج مادون قرمز

این شیشه ها با چنین تکنولوژی اجازه عبور نورهای مرئی را می دهند و داخل خودرو بهتر از قبل قابل دیدن است و نزدیک به ۵۰ درصد از امواج مادون قرمز را بازتاب می کنند که باعث می شود دمای کابین بین ۵٫۵ درجه سلسیوس کم شود. کم شدن دمای داخل کابین باعث می شود قطعاتی مانند: غربیلک فرمان، دسته دنده، ترمز دستی فعال شوند که در روزهای گرم سال بسیار داغ می شوند و با استفاده کردن از شیشه هایی با این فناوری باعث می شود که از تهویه کمتر استفاده شود.

مطالعه بیشتر  انواع مقالات فنی خودرویی 22 شرقی | رایج ترین مشکلات خودروها در زمستان

ضمن اینکه اگر خودرویی داری شیشه های IR می باشد باید از ریموت کنترل استفاده شود که امواج بسیار قوی تری از مادون قرمز دارد و قادر باشد امواج را گرفته و دستورات را اجرا کند.

فناوری شیشه جلوی خودروها | شیشه جلو خودروها | سنسور نور شیشه جلو خودروها | سنسور باران شیشه جلو خودروها | تکنولوژی به کار گرفته شده برای شیشه جلو خودروها 
فناوری شیشه جلوی خودروها | شیشه جلو خودروها | سنسور نور شیشه جلو خودروها | سنسور باران شیشه جلو خودروها | تکنولوژی به کار گرفته شده برای شیشه جلو خودروها 

شیشه های دارای سنسور نور

در خودروهایی که جدیدتر تولید می شود آپشنی به نام Auto Light وجود دارد و بر اساس میزان نور محیطی باعث روشن یا خاموش شدن چراغ های خودرو می شود.  این سنسور بدین صورت عمل میکند که قادر است میزان نور محیط را شناسایی کرده و بسنجد و با همین عملکرد چراغ های خودرو خاموش را روشن می شود.

این سنسور در مکان های مختلفی قادر است نصب شود به عنوان مثال: پشت آینه وسط، بین آینه ها و شیشه های جلو.

شیشه هایی با فناوری سنسور باران

این سنسور از جهاتی مانند سنسور نور عمل میکند و با تشخیص میزان نور برگشتی از شیشه جلو قادر است تشخیص دهد که میزان بارش در چه اندازه ای است و با مقدار بارش باران، دور برف پاک کن نیز به همان نسبت تنظیم می شود و محل قرار گرفتن این سنسور معمولا در پشت آینه وسط و بین آینه و شیشه جلویی خودرو می باشد که در شرایطی که خودرو دارای سنسور نور نیز باشد این دو در کنار هم می توانند قرار بگیرند.

توصیه های کابردی ۲۲ شرقی

چنانچه خودروی شما به این سنسورها تجهیز شده است و ممکن است مرتبا مجبور به تعویض شیشه شوید بهتر است از قطعات اصلی OEM برای خودرو استفاده کنید که بسیار کاراتر و بهتر از قطعات تقلبی می باشند و اگر از سنسورهای اصلی استفاده کنید تمامی اطلاعات به صورت دقیقتر عمل میکنند و در غیر اینصورت سنسور های مشابه در مواقع لزوم اطلاعات دقیق را منتقل نمیکنند تا بتوانند عملکرد درست را نشان دهد و از همه مهمتر اینکه بهتر است شیشه به صورت کاملا دقیق در جای خود قرار بگیرد تا در عملکرد بهتر سنسور ها نقش موثری داشته باشد.

مطالعه بیشتر  مطالب فنی خودرو | تایرهای ذخیره انرژی یا کم مصرف (Energy Saving Tires)

با مقالات فنی سایت ۲۲ شرقی می توانید دانستنی های زیادی در مورد خودرو داشته باشید. به عنوان مثال: در برخی مواقع با لرزش فرمان در زمان ترمزگیری روبه رو شده اید بهتر است علت این موضوع را در لینک قرار داده شده مطالعه کنید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

افزایش عمر موتور ماشین چه راه کارهایی دارد؟

mortazavi

باد سرد بخاری خودرو نشانه خرابی کدام قطعات می باشد؟

mortazavi

جاده واردات خودرو توسط چه موانعی بسته شده است!

mortazavi

نظر دهید.