مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

باتری مناسب خودروی ال ۹۰ کدام است؟

باتری مناسب خودروی ال 90 کدام است؟ باتری ماشین ال 90 | قیمت باتری ماشین ال 90 مناسب | بهترین باتری ال 90 | تعویض باتری ال 90 

باتری مناسب خودروی ال ۹۰ کدام است؟

باتری مناسب خودروی ال ۹۰ در واقع شناختش برای رانندگان ال ۹۰ بسیار مهم است. باتری ماشین ال ۹۰ مثل بقیه باتری ها ساختاری مشابه دارد. قیمت باتری ال ۹۰ مناسب مسئله ای است که به شدت همه رانندگان به دنبال آن هستند شما می توانید با داشتن دانش کافی انتخاب خوبی داشته باشید. بهترین باتری ال ۹۰ و اطلاع از مشخصات آن برای همه رانندگان مهم به شمار می آید و به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم با دقت این مطلب را بخوانید. البته ما در ادامه مطلب به تعویض باتری ال ۹۰ بپردازیم.

ال ۹۰ یک خودرو كلاس B به شمار می آید و در قسمت های شرقی اروپا خاورمیانه و آسیا دارای محبوبیت زیادی است. خودرو ال ۹۰ اين محبوبيت را مدیون اتاق جادار، سادگي در طراحی ظاهری و همچنین در بخش فني است که این مسئله می تواند تعميرات و خدمات پس از فروش را به شدت ساده تر کند و خیال خریدار را از این بابت آسوده کند.

خودرو ال ۹۰ دارای موتور ۱۶۰۰ سي سي است که توان ۱۰۵ اسب بخار دارد كه اين ميزان از قدرت در اين كلاس از خودروها مورد توجه خیلی از رانندگان قرار گرفته است. اين موتور ۱۶ سوپاپ دارد و همچنین سيستم سوخت رساني انژكتوري آن الكترونيكي است. خودرو ال ۹۰، ۵ دنده در مدل دستي و ۴ دنده در نوع اتومات خود دارد که حق انتخاب خوبی را برای راننده به ارمغان می آورد. این خودرو شاسي و ساختار بدنه اش به شدت محكم می باشد و می تواند ضربات وارد شده به اتاق را در تصادف هایی که به طور احتمالی رخ می دهد به بقیه قسمت هاي بدنه تقسيم كند و از وارد شدن مستقيم ضربه به سرنشينان جلوگيري کند. حتما بخوانید: دلیل خالی شدن باتری چه مواردی می تواند باشد؟

باتری ال ۹۰ به طور فابریک چند آمپر می باشد؟

دقت داشته باشید که منظور از این مشخصات برای باتری های فابریک است و نه آن باتری هایی که تعویض شده اند و روی خودرو شما قرار گرفته اند.

ویژگی های باتری ال ۹۰

  • ولتاژ: ۱۲ ولت
  • آمپراژ: ۶۰ آمپر
  • ابعاد محل جای گیری باتری: ۲۴٫۲*۱۷٫۵*۱۹

مدل باتری ال ۹۰

باتری اسیدی ( تر ) و باتری اتمی ( خشک ) دو نوع اساسی باتری ال ۹۰ به شمار می آیند. البته با توجه به مزیت های باتری سیلد نسبت به باطری اسید پیشنهاد ما استفاده از باتری اتمی می باشد.

مطالعه بیشتر  نحوه کارکردسنسور اکسیژن

اگر خودرو ال ۹۰ دارید و روی آن سیستم صوتی حرفه ای با آمپلی و یا چراغ های روشنایی تقویت شده نصب کرده اید دقت داشته باشید که حتما از باتری هایی با ظرفیت آمپراژ بالا استفاده کنید تا سیستم فنی الکتریکی خودرتان آسیب نبیند.

باتری حالت جامد

کارخانه ای که خودرو ال ۹۰ را تولید می کند برای آن باطری فابریک و استانداردی قرار داده است که براساس برق مورد نیاز خودرو طراحی و تولید شده است و اگر شما می خواهید یک قطعه برقی جدیدی را نصب کنید حتما باتری خودرو را ارتقا دهید تا در بلند مدت باتری و خودرو شما دچار  مشکلات اساسی و پر هزینه ای نشود.

طول عمر باتری ال ۹۰

طول عمر مفید باتری ماشین ال ۹۰ به نوع کارکرد شما و شرایط جغرافیایی بستگی دارد و امکان دارد یک باتری یک سال عمر کند و در شرایط دیگر با نوع کاربری دیگر همان باتری ۳ سال عمر مفید داشته باشد. اگر خودرو شما در مناطقی است که گرمسیر هستند و ترافیک سنگینی هم دارند بهتر است بدانید که در صورت رعایت نکردن اصول رانندگی و استفاده از باتری به سرعت عمر مفیدشان کاهش پیدا می کند. دقت داشته باشید که دو دلیل اصلی خرابی باتری خودرو ال ۹۰، خرابی دینام و برق دزدی خودرو است که می تواند هزینه تعیض را روی دست شما بگذارد. باتری های ایرانی تا ۲ سال عمر می کنند و باتری های اصلی کره ای تا ۳ سال عمر مفید دارند. پس اگر به دنبال قیمت باتری ماشین ال ۹۰ مناسب هستید می توانید به باتری ایرانی و بعد کره ای مراجعه کنید. اما در نهایت شما باید با توجه به موارد ذکر شده بالا باتری مناسب خودرو ال ۹۰ مد نظر خود را اتخاب کنید.

وزن باتری خودرو

باتری ال ۹۰ استاندارد

باتری اصلی خودرو ال ۹۰ دارای ۶۰ آمپر اسیدی است که اگر رانندگان از آن به طور صحیح استفاده کنند می توانند این باتری را تا ۲ سال بدون هیچ مشکلی داشته باشند. البته در زمان تعویض باتری ال ۹۰ هم شما باید به همین نکات توجه داشته باشید.

قیمت باتری ماشین ال ۹۰

قیمت باتری ها به عوامل مختلفی مربوط هستند که عبارت اند از:

  • کشور تولید کننده باتری ماشین
  • شرکت تولید باتری
  •  اتمی یا اسیدی بودن باتری
  • میزان ظرفیت آمپراژ باتری خودرو
  • تاریخ اعتبار گارانتی باتری
  • سال ساخت باتری
مطالعه بیشتر  چه زمانی گرفتن کلاچ قبل از استارت زدن خودرو لازم است؟

نکات مهم در هنگام خرید باتری مناسب خودروی ال ۹۰

پیشنهاد می کنیم در زمان خرید باتری خودرو این موارد را رعایت کنید. اعدادی که در قسمت آمپر حک شده اند به این معنی هستند که آمپری که مد نظر شما است باید منطبق با این اطلاعات باشد. مسئله انتخاب آمپر برای باتری خودرو ال ۹۰ به سه عامل مهم بستگی دارد:

  • میزان مصرف برق خودرو
  • قدرت دینام خودرو برای شارژ باطری
  •  گنجایش محفظه داخلی خودرو برای قرارگیری باتری به صورت ایمن

اگر خودروی شما باندهای قوی دارد، میزان مصرف برق خودرو شما نیز به شدت افزایش پیدا می کند. اگر که خودرو شما دارای باند قوی است پس باید بالاترین آمپر را انتخاب کنید. اما اگر از این موارد تجهیزات ندارید، این امکان برای شما به وجود می آید که  کمترین آمپر را برای خودرو خود انتخاب کنید. نشانه های باتری معیوب ماشین کدام علائم هستند؟

اگر منطقه زندگی شما گرم است ما پیشنهاد می کنیم که باتری های سرب اسیدی را خریداری کنید. این باتری ها در محیط هایی که دارای دمایی بین ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد هستند می توانند به خوبی کار کنند. اما اگر شما در مناطق گرمسیری زندگی نمی کنید این باتری ها به هیچ وجه انتخاتب خوبی برای شما نیستند و دلیل این امر این نکته است که این باتری نسبت به تغییرات دما حساسیت زیادی نشان می‌دهد و در بلند مدت می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.

تعویض باتری خودرو را به چه کسانی بسپاریم؟

اگر شما تعویض باتری خودروتان را به دست افراد نابلد بسپارید ممکن است آسیب های جدی به سیستم فنی خودروتان وارد شود. شما باید این فرآیند را به افرادی برون سپاری کنید که حداقل دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده باشند و با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی به طور کامل آشنایی داشته باشند. این کارشناس باید مسائلی مثل شرایط آب و هوایی منطقه و محل سکونت شما را در نظر بگیرد و بعد اقدام به تعویض باتری کند. شما با مطالعه این مطلب می توانید به انتخاب بهترین باتری ال ۹۰ بپردازید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نکات جالب خودرو | منظور از فیس لیفت خودروها چیست؟

mortazavi

خودروهایی با فرمان سمت راست در کدام کشورها وجود دارند؟

mortazavi

آشنایی با خودروهای انژکتوری و نحوه عملکرد آنها

mortazavi

نظر دهید.