مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

باتری به باتری کردن خودرو را با شیوه صحیح یاد بگیرید

باتری به باتری کردن ماشین | خطرات باتری به باتری | نحوه اتصال باتری به باتری ماشین | خرید کابل باتری به باتری | اتصال باتری به باتری|

باتری به باتری کردن خودرو را با شیوه صحیح یاد بگیرید

باتری به باتری کردن خودرو مسئله ای است که پیشنهاد می کنیم هر راننده ای به آن تسلط داشته باشد. شما برای این کار باید نحوه اتصال باتری به باتری ماشین را به طور اصولی آموزش دیده باشید زیرا در غیر این صورت خطرات باتری به باتری می تواند آسیب های اساسی به شما و سیستم فنی خودروتان وارد کند. باتری به باتری اشتباه در برخی از موارد توانسته است جان راننده را نیز بگیرد. شما برای این کار به کابل باتری به باتری نیاز دارید زیرا این کابل به شما کمک می کند که این کار را به خوبی و با کمترین آسیب ممکن انجام دهید. البته بهتر است در هنگام خرید کابل باتری به باتری دقت لازم و اطلاعات کافی داشته باشید زیرا در صورت خرید یک کابل نامناسب ممکن است به خودتان و سیستم فنی خودرو آسیب هایی اساسی وارد کنید.

حتما برای همه شما پیش آمده است که گاهی پشت خودرویتان می نشینید و زمان استارت زدن متوجه می شوید که خودروی شما روشن نمی شود. هنگامی که راننده در این شرایط قرار می گیرد این سوال برایش پیش می آید که در این مواقع باید چه کاری انجام دهند؟ دقت داشته باشید اگر چراغ های پشت آمپر و بقیه وسایل برقی خودرو دیگر کار نمی کنند به احتمال زیاد باتری خودرو دیگر کار نمی کند و شما می توانید با اطلاع داشتن از روش صحیح باتری به باتری کردن خودرو مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنید.

 زمانی که باتری خودرو کار نمی کرد باید چه کاری انجام دهیم؟

اگر با شرایطی مواجه شدید که خودروتان روشن نمی شود در ابتدا چراغ ها و بقیه وسایل برقی را چک کنید زیرا اگر آنها هم از کار افتاده باشند به احتمال زباد باتری خودرو شما دچار مشکل شده است. ما برای رفع مشکل باتری خودرو سه روش را پیشنهاد می کنیم که عبارت اند از:

تماس با امداد خودرو 

شما می توانید با امداد خودرو تماس بگیرید و از آنها در خواست کنید که برای تعویض کردن باتری به شما کمک کنند. اما اگر در شرایط سختی با خودرو قرار داشتید مثل شرایط آب و هوایی بد و یا جاده کوهستانی که احتمال تصادف را افزایش می دهد بهتر است ابتدا در صورت اطلاع داشتن از طریقه اتصال باتری به باتری ماشین صحیح آن را خودتان به خوبی انجام دهید تا به سرعت بتوانید آن شرایط را پشت سر بگذارید. اما در نهایت تماس گرفتن با امداد خودرو نیز گزینه مناسبی می باشد. حتما بخوانید: باتری معیوب در خودرو دارای چه نشانه هایی است؟

استفاده از پاور بانک 

خیلی از رانندگانی که اهل دور اندیشی هستند معمولا برای مقابله با این شرایط یک پاور بانک را تهیه کرده اند و آن را در صندق عقب قرار داده اند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

مطالعه بیشتر  آینده آینه بغل ها چه خواهد شد ؟

باتری به باتری کردن ماشین

باتری به باتری کردن ماشین راه حل مناسبی است که می تواند شما را در کمترین زمان ممکن به باتری یک خودرو سالم برساند. ما در ادامه مطلب به طریقه اتصال باتری به باتری ماشین می پردازیم.

نحوه اتصال باتری به باتری ماشین

در ابتدا بهتر است باتری دومی را تهیه کنید یا از ماشینی که دارای باتری سالم است کمک بگیرید. البته می توانید از پاور بانک هم برای استارت زدن خودرو استفاده کنید.

ایجاد شرایط مناسب

در این مرحله بهتر است شرایط مناسب را برای تعویض باتری به وجود بیاورید. شما باید دو ماشین را به اندازه ای که کابل به راحتی بین آنها قرار می گیرد به هم نزدیک کنید. بعد از قرار دادن خودروها در فاصله مناسب به سراغ پیدا کردن قطب های مثبت و منفی باتری بروید و این کار را می توانید با نگاه کردن به سر باتری ها انجام دهید زیرا معمولا روی سر باتری ها علامت مثبت و یا منفی وجود دارد.

جدا کردن متعلقات برقی خودرو

برای اینکه در حین باتری به باتری کردن آسیبی به وسایل برقی ماشین نرسد بهتر است آنها را جدا کنید. یکی از عوارض باتری به باتری کردن آسیب رسیدن به همین وسایل برقی خودرو است اگر نکات ایمنی را راعایت نکنید به راحتی میسر می شود. این وسایل برقی عبارت اند از:

  • فن
  • بخاری
  • رادیو و ضبط
  • و…

دقت کنید که قبل از باتری به باتری کردن حتما سوئیچ را در حالت off قرار داده باشید زیرا در غیر این صورت سیستم برق خودرو به طور کلی دچار اشکال می شود و ممکن به شخصی که عمل باتری به باتری کردن را انجام می دهد نیز مورد آسیب اساسی قرار بکیرد که این مسئله از خطرات باتری به باتری خودرو بشمار می آید. حتما از هرگونه تماس خودروها با هم در حین باتری به باتری جلوگیری کنید زیرا قطعات کامپیوتری و و برقی به طور کلی آسیب اساسی می بینند. دلیل خالی شدن باتری چه مواردی هستند!؟

آماده کردن باتری ها

ابتدا چک کنید که باتری ها رطوبت نداشته باشند و سر باتری ها را نیز پاک کنید و از نداشتن رسوب در قسمت سر آنها مطمئن شوید.

آماده کردن کابل ها

یکی از مهمترین ابزارهایی که در باتری به باتری کردن خودرو کاربردی اساسی دارد کابل باتری به باتری است. اگر شما برای این کار از یک کابل باتری به باتری قوی استفاده کنید در واقع می توانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید زیرا این کابل و استاندارد بودن آن دارای اهمیت زیادی است. این نکته ایمنی را حتما به خاطر بسپارید که در هنگام باتری به باتری کردن به هیچ عنوان دو سر قرمز و مشکی کابل را به هم اتصال ندهید زیرا می تواند آسیب اساسی به شما و سیستم فنی خودرو وارد کند. بهتر است قبل از اقدام به هر کاری خرید کابل اتصال باتری را انجام دهید زیرا در این فرایند دارای اهمیت بالایی است.

مطالعه بیشتر  میل گاردان در خودرو چه وظیفه ای دارد؟

اتصال کابل ها به باتری

بهتر است کابل ها را به ترتیب شرایطی که در ادامه مطلب ذکر می کنیم جدا کنید. البته بهتر است درهنگام خرید کابل باتری به باتری دقت لازم را در شناخت کابل خوب و استاندارد داشته باشید تا باتری خودرو شما دچار مشکل بیشتر نشود.

ابتدا کابلی که قرمز رنگ است را به سر مثبت باتری دارای مشکل اتصال دهید.
در این مرحله سر دیگر همان کابل قرمز را به باتری سالم اتصال دهید.

کابل مشکی را به سر منفی باتری سالم متصل کنید.

سر دیگر کابل مشکی را به قطعه ای فلزی از خودرویی که باتری خراب دارد متصل کنید.

سعی کنید این قسمت فلزی که از خودرو انتخاب می کنید رنگ نداشته باشد تا اتصال بهتر صورت گیرد. پیشنهاد ما پیچ مهره و یا قطعاتی از این قبیل است. دقت داشته باشید که کابل ها به هیچ عنوان با پروانه خودرو برخورد نداشته باشند. خودرو سالم را برای چند دقیقه در حالت روشن نگه دارید.

خودروی ال ۹۰ که در ایران طرفداران زیادی دارد از چه نوع باتری استفاده می کند؟ مطلب پیشنهادی را حتما بخوانید!

خودرو را روشن کنید

پس از گذشت چند دقیقه به احتمال زیاد باتری خودرو شارژ شده است و شما می توانید خودرویی را که باتری اش دچار مشکل بود را روشن کنید. اگر خودرو روشن نشد باتری به باتری اشتباه بوده است و برای جبران آن درست بودن محل اتصال کابل ها چک کنید و دوباره چند دقیقه صبر کنید تا باتری حودرو شارژ شود. دقت داشته باشد بیشتر اشتباهات در این فرایند مربوط به بخش اشتباه اتصال باتری است که می تواند خسارات جبران ناپذیری را وارد کند.

مرحله پایانی باتری به باتری کردن خودرو

در این مرحله دیگر کابل ها را جدا کنید. بهتر است زمانی که کابل ها را جدا می کنید با هم ارتباطی نداشته باشند. اما در نهایت هیچ وقت خطرات باتری به باتری را دست کم نگیرید.

  • بهتر است از جدا کردن کابل مشکی از قسمت فلزی باتری شروع کنید.
  • کابل مشکی را از قسمت منفی باتری سالم نیز جدا کنید.
  • کابل قرمز را از قطب مثبت باتری سالم جدا کنید.
  •  کابل مشکی را از باتری تازه شارژ شده جدا کنید.
  • ساید وسایلی که مربوط به باتری بوده است را در جای اولیه خود قرار دهید.
  • خودرویی که باتری آن دچار مشکل بوده است را چند دقیقیه ای روشن نگه دارید تا باتری خوب شارژ شود.
  • برای جلوگیری از خطرات باتری به باتری سرویس های ماشین را انجام دهید.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اطلاعات فنی خودرو | بررسی سطح مایع خنک کننده موتور! اگر زیاد باشد چه می شود!؟

mortazavi

سیستم استارت خودرو و شیوه عملکرد آن

mortazavi

لیزینگ خودرو چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

mortazavi

نظر دهید.