مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

بررسی ایربگ عابر پیاده در خودروها و مطلبی دیگر از مقالات فنی خودروها

بررسی ایربگ عابر پیاده در خودروها و مطلبی دیگر از مقالات فنی خودروها

کیسه هوای عابر پیاده (ایربگ عابر پیاده) در زیر کاپوت و نزدیک شیشه جلو نصب شده است. در صورت برخوردهای خاص از جلو با عابر پیاده، حسگرهای سپر جلو واکنش نشان می دهند و در صورت لزوم کیسه هوا بر اساس نیروی ضربه باد می شود. سنسورها با سرعت تقریبی فعال هستند. ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت (۱۲ تا ۳۰ مایل در ساعت) و دمای محیط بین ۲۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد. ممکن است اجسامی در محیط ترافیک وجود داشته باشند که سیگنالی را شبیه به برخورد با عابر پیاده به حسگرها منتقل کند. این امکان وجود دارد که سیستم در صورت برخورد با چنین جسمی فعال شود.در صورت فعال شدن ایربگ (کیسه هوای عابر پیاده):

  • قسمت پشتی کاپوت بالا آمده و در این حالت قفل شده است.
  • فلاشرهای هشدار دهنده فعال می شوند.
  • سیستم ترمز برای ترمز اضطراری آماده شده است.

در ادامه مطلب فنی خودرو – ایربگ عابر پیاده در خودروها به بررسی نحوه عملکرد و آشنایی بیشتر با این سیستم خواهیم پرداخت… 

آشنایی با سیستم ایربگ عابر پیاده برای خودروها

با جدیدترین نوآوری های تکنولوژیکی در بازار خودرو و چشم انداز خودروهای خودران در جاده ها برای آینده نزدیک، خودرو در حال تغییر است. با پیشرفت فناوری ها، تولیدکنندگان خودرو علاقه خود را برای افزایش ایمنی رانندگان و مسافران و همچنین تمرکز بیشتر بر تجهیزات ایمنی دیگر و آسیب پذیرترین عابران پیاده در راه ثابت می کنند. در سال ۲۰۱۲، ولوو اولین کیسه هوای عابر پیاده را عرضه کرد. این مفهوم برای محافظت از عابران پیاده در صورت برخورد جلو با خودرو طراحی شده است. چگونه کار می کند؟

خوب، سنسورهای موجود در سپر برخورد با عابر پیاده را در سرعتهای بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت تشخیص داده و باعث ایجاد کیسه هوا می شوند. کیسه هوا برای انجام دو کار طراحی شده است (۱) بالا بردن کاپوت خودرو برای ایجاد یک فضای ایمنی بین عناصر سخت داخل کاپوت و عابر پیاده و (۲) قرار دادن یک بالشتک روی شیشه جلو برای کاهش آسیب در هنگام چشمه زدن عابر پیاده روی ماشین…

 سیستم هشدار برخورد از جلو

درست مانند هر ایربگ دیگری، ایربگ عابر پیاده برای خودرو نوآورانه که مخصوص عابران پیاده است بر اساس سنسورها و یک واحد کنترل است. بسیار ساده، اینطور نیست؟ به نظر می رسد که این طور باشد، اما در واقعیت، کل ایده بسیار پیچیده تر است.

مطالعه بیشتر  آشنایی با کولر خودرو و اجزای تشکیل دهنده آن

بررسی ایربگ عابر پیاده در خودروها و مطلبی دیگر از مقالات فنی خودروها | Pedestrian Airbag | ایربگ برای عابر پیاده در خودروها | عملکرد ایربگ عابر پیاده خودرو

نحوه عملکرد سیستم ایربگ عابر پیاده خودرو (Pedestrian Airbag)

سیستم متشکل از هفت سنسور از قسمت جلویی خودرو دفاع می کند و هر برخورد احتمالی را زیر نظر دارد. در زیر کاپوت، یک واحد کنترل هر بایت اطلاعات را دریافت می کند و به سیستم های موجود اجازه می دهد تا مطابق آن عمل کنند. اساساً، در لحظه ای که ضربه در شرف وقوع است، سنسورهای جلو اطلاعات را به واحد کنترل متصل ارسال می کنند که به نوبه خود، اطلاعات را برای تشخیص شکل جسم تجزیه و تحلیل می کند. در صورتی که مشخص شود خودرو در حال برخورد با پاهای عابران است، واحدهای کنترل کیسه هوا را فعال می کند.

اما چگونه ممکن است؟ ممکن است بپرسید خوب، سازنده می گوید فناوری جدید بر اساس آزمایشات زیادی است که شامل پاها و سرهای ساختگی انسان می شود و می تواند تا حد ممکن یک تصادف واقعی را شبیه سازی کند. کیسه هوا که در قسمت پایین شیشه جلو نصب شده است، می تواند نه تنها اطراف برف پاک کن ها، بلکه یک سوم شیشه جلو و قسمت پایینی ستون های A را نیز پوشش دهد. اما فقط در صورت متورم شدن، البته، به عبارت دیگر، کیسه هوا می تواند دقیقاً مناطقی را پوشش دهد که در صورت برخورد ناخوشایند با ضربه سر عابر پیاده بزرگسال برخورد می شود.

هدآپ چیست و نحوه عملکرد آن

درست مانند هر ایربگ دیگر، سیستم عابر پیاده بر اساس یک گونی و یک ژنراتور ترکیبی گاز است که طبق اطلاعات ارسال شده توسط واحدهای مرکزی وظیفه پر کردن کیسه با گاز را بر عهده دارد. این سیستم تنها با سرعتهای بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت کار می کند، که با توجه به این واقعیت که اکثر تصادفات مربوط به عابران پیاده با سرعت شهر اتفاق می افتد، کاملاً طبیعی است.

مطالعه بیشتر  خروج دود اگزوز نشانه چیست؟

و از آنجا که تصادفات مربوط به عابران پیاده ممکن است بسیار متفاوت باشد، کاپوت نیز طوری تنظیم شده است که به ایمنی عابران پیاده کمک کند. ولوو یک مکانیزم رهاسازی پیروتکنیکی ویژه توسعه داده است که قرار است قسمت پشتی کاپوت را آزاد کرده و همانطور که انتظار می رفت، کاپوت را به خودی خود بالا ببرد. چرا؟ زیرا بالا آمدن کاپوت به این معنی است که می تواند ضربه را با سر عابر پیاده کاهش دهد.

علاوه بر این، هنگامی که کیسه هوا آزاد می شود می تواند کاپوت را بالا ببرد، به ویژه به این دلیل که تا حد امکان به فضای بیشتری احتیاج دارد، نه تنها برای کاهش اثرات برخورد بین کاپوت و سر عابران، بلکه برای فضای بیشتر برای تغییر شکل ولوو می گوید که کاپوت ده سانتی متر بلند شده و کل روند تورم کیسه هوا تنها چند صدم ثانیه طول می کشد. به این ترتیب، کیسه هوا نه تنها نقش کلیدی در محافظت مستقیم از عابران پیاده ایفا می کند، بلکه قطعه مهمی از یک سیستم بزرگتر است که قرار است سهم بزرگی در این زمینه داشته باشد. با این حال، سرپرست واحد کنترل از راه دور است که باید همه چیز را مراقبت کند، درست مانند این که در کیسه های هوای قدیمی نیز اتفاق می افتد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

نحوه بررسی خرابی شمع ها در خودرو (۹ علائم رایج که کار شما را راحت تر می کند)

mortazavi

علت ترکیدن باتری خودرو چیست؟

mortazavi

ترفندهای تهویه هوای کابین ماشین با چند تکنیک ساده خودرویی

mortazavi

نظر دهید.