مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

انواع گاز کولر خودرو چه کاربردهایی دارند؟

انواع گاز کولر خودرو | انواع کپسول گاز کولر | بهترین گاز کولر ماشین | شارژ گاز کولر ماشین | در مجله خبری 22 شرقی به روز ترین مقالات و خبرهای خودرویی

انواع گاز کولر خودرو  با یکدیگر تفاوت ها و ویژگی های زیادی دارند. اما بسیاری از رانندگان در زمان شارژ گاز کولر ماشین درگیر این موضوع هستند که بهترین گاز کولر ماشین متعلق به کدام برند است و آیا برای استفاده از آن باید اصول خاصی را رعایت کرد یا نه؟ ما در ادامه مطلب به پاسخ این سوال ها و قیمت گاز کولر مناسب می پردازیم. شما اگر در شارژ گاز کولر ماشین استانداردهای لازم را رعایت نکنید آسیب های زیادی به سیستم فنی ماشین وارد می کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما شناخت مناسبی نسبت به انواع کپسول گاز کولر ماشین پیدا کنید.

همه رانندگان انتظار دارند که با روشن کردن کولر به سرعت نسیم خنک در فضای ماشین جریان پیدا کند. این خنکی جریان هوایی که از کولر ماشین وارد کابین خودرو می شود به دلیل وجود گاز کولر است. کمپرسور و کندانسور دو قطعه ای هستند که وظیفه دارند گاز کولر را به بیرون هل دهند تا فضا خنک شود. شما زمانی که کاربرد و ساختار انواع گاز کولر خودرو را بدانید به راحتی می توانید بهترین گاز کولر ماشین را تشخیص دهید. البته ما پیشنهاد می کنیم اگر برای اولین بار می خواهید گاز کولر خودروتان را شارژ کنید و یا اقدامی در سیستم سرمایش آن انجام دهید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

تعریف کاریردی گاز کولر خودرو

شناخت صحیح از گاز کولر ماشین دارای اهمیت زیادی است. بهتر است بدایند در تاریخچه تولید خودرو زمانی که برای اولین بار خودروهای کولر دار تولید شدند شرکت های خودروسازی از گاز r12 به عنوان اصلی ترین عنصر برای خنک کردن در سیستم سرمایش ماشین استفاده کردند. اما متاسفانه این نوع گاز دارای مشکلاتی مثل سرعت تبخیر بالا و آسیب رساندن به لایه اوزون بود که باعث شد به مرور زمان شرکت های خودروسازی دیگر از آن استفاده نکنند.

خودروسازان در مرحله بعدی به سراغ استفاده از گاز r134a رفتند. منبع اصلی تولید این گاز از یک روغن خاص بود که سنگینی  زیادی داشت و همین موضوع باعث می شد که روی زمین پخش شود و جمع کردن آن سخت باشد. گاز r134a  به هیچ عنوان آتش نمی گرفت و در نتیجه هنگام استفاده از آن انفجاری هم در کار نبود. این گاز کاملا بی بو است و شما در زمان شارژ گاز کولر ماشین و استفاده از آن دیگر دغدغه بو گرفتن لباس هایتان را ندارید.

در بسیاری از موارد رانندگان از اصطلاح فرون به جای گاز کولر خودرو استفاده می کنند. اما فرون فقط به معنای گاز کولر ماشین نیست و این نام متعلق به یک برند تولید مواد شیمیایی کولر ماشین است. فرون به عنوان یک ماده خنک‌کننده کولر ماشین می تواند هوای خنک تولید کند. اما بهتر است بدانید به طور کلی گاز کولر خودرو خطر خاصی ندارند و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر  انواع سیستم های Retarder در کامیون ها

اطلاع داشتن از تعریف درست و شیوه عملکرد آن در میان انواع گاز کولر خودرو مسئله مهمی بشمار می آید.

زمستان ها به دلیل سرمای هوا معمولا نشتی در کولر خودرو ایجاد می شود که بیشتر رانندگان با سهل انگاری آن را جدی نمی گیرند. اگر شما به عنوان راننده در صورت مشاهده نشتی کولر ماشین آن را تعویض و یا تعمیر نکنید بهتر است بدانید این گاز به راحتی وارد کابین خودرتان خواهد شد و آسیب اساسی به دستگاه تنفسی شما و بقیه سرنشینان وارد خواهد کرد. البته انواع کپسول گاز کولر ماشین در برابر سرما میزان مقاومت شان کمی متفاوت است. این مسئله در قیمت گاز کولر خودرو نیز تاثیر زیادی دارد.

انواع گاز کولر خودرو

به این نکته دقت داشته باشید که انواع گاز کولر خودرو وابسته به نوع ماشین شما است. ماشین ها به طور کلی دارای دو نوع گاز هستند که گازهای R12 و R134a شناخته می شوند. گاز R12 تا قبل از سال ۱۹۹۴ در خودرها مورد استفاده قرار می گرفت. سیستم های فنی خودروها در طول زملن پیشرفت زیادی داشته اند و همین مسئله باعث شده است که این گاز دیگر کاربردی نداشته باشد. خودرو شما اگر تاریخ تولیدش از سال ۱۹۹۵ به بعد باشد نوع گاز مناسب آن R134a است. ویژگی منحصر به فرد این گاز این نکته می باشد که کمترین میزان آسیب را به لایه اوزون وارد می کند. دقت داشته باشید هیچ وقت دو نوع گاز مختلف را با هم مخلوط نکید زیرا می تواند صدمات زیادی به خودرو شما وارد کند. بهتر است بدانید بین انواع گاز کولر خودرو و انواع کپسول گاز کولر ماشین تفاوت های بسیاری وجود دارد که متاسفانه رانندگان در بیشتر موارد به دلیل شباهت بسیار این دو را اشتباه تشخیص می دهند. البته بهتر است بدانید قیمت گاز کولر در بسیاری از موارد بستگی به ویژگی های آن گاز دارد که ما در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم.

بهترین گاز کولر ماشین

بیشتر گازهایی که بازار وجود دارند محصول کشور آمریکا و چین هستند. این مدل از گازها تفاوت زیادی با هم ندارند و دلیل این موضوع یکسان بودن فرمول شیمیایی گاز r134a آنها است. کازشناسان معتقدند بهترین گاز کولر ماشین ZeroR R134a است. این گاز دارای استانداردهای لازم است و امنیت خوبی را نیز برای شما فراهم می کند. گاز ZeroR R134a  دارای توان اثربخشی زیادی است که برای خیلی از رانندگان فاکتور به مهمی بشمار می آید.

این گاز به خوبی می تواند فضای ماشین شما را خنک کند. گاز ZeroR  محصول کشور آمریکا است و شما می توانید با خیال راحت آن را ذخیر ه کنید زیرا به هیچ عنوان زنگ نمی زند. بسیاری از برندها در کل دنیا این نوع گاز را تولید کرده اند. ما در ادمه مطلب به انواع گاز کولر خودرو می پیردازیم.

مطالعه بیشتر  فروش چری مدل QQ ice cream یک چری بستنی برای سال 2022

گاز کولر R134a اینترداینامیکس

شما با خرید این گاز در واقع یک پک کامل را خریداری کرده اید زیرا تنها کارایی آن خنک کردن فضای داخل ماشین نیست. گاز برند اینترداینامیکس این امکان را برای شما فراهم می کند که سیستم خنک‌کننده خودرو را شارژ کنید و همچنین از مشکلاتی که احتمال دارد در آینده ایجاد شود نیز پیشگیری کنید. گاز اینترداینامیکس در ۱۰ دقیقه هوای داخل کابین خودرو را خنک می‌کند. این گاز می تواند باعث عملکرد بهتر فرایندها در کولر ماشین شود. شارژ گاز کولر ماشین با وجود این گاز برای شما به امری ساده تبدیل می شود. همین مسئله رقابتی باعث شده است که قیمت گاز کولر R134a اینترداینامیکس کمی بیشتر باشد.

گاز کولر Johnsen’s 6313 R-134a Refrigerant

این گاز دارای هیچ ماده اضافه‌ ای نیست. گاز Johnsen’s 6313 R-134a Refrigerant محصول کشور آمریکا است و به خوبی می تواند فضای داخل ماشین را خنک کند. این مدل ۹ پوند وزن دارد. این محصول در میان انواع گاز کولر خودرو دارای محبوبیت خوبی است.

گاز کولر Interdynamics MAC-134 EZ Chill Refrigerant Refill

این محصول برای نشتی های کوچک گاز بسیار عالی است. زمانی که راننده از این گاز و دستگاه فشار سنج به همراه محلول نشت و شلنگ استفاده می کند به راحتی می تواند مشکل نشتی را حل کند. یکی از نشانه های نشتی گاز کولر کم بودن هوای خنک در داخل کابین خودرو است.

اگر نشتی کم بود پیشنهاد می کنیم از گاز Interdynamics EZ Chill استفاده کنید. این گاز همه نیازهای شما را رفع می کند و دیگر به خرید هیچ ابزار دیگری نیاز ندارید. این گاز دارای افزودنی‌هایی است که به روند رفع نشتی‌های کوچک در شلنگ و واشر کمک زیادی می کند. بهتر است بدانید انواع کپسول گاز کولر می تواند این گاز را به طور فشرده درون خود تحمل کند.

گاز کولر کروموس فرون R134a

گاز کروموس فرون R134a به عنوان یکی از بهترین گازهای خودرو در دنیا شناخته می شود. این محصول با نام تجاری DuPont Suva Freon نیز شهرت دارد. گاز DuPont Suva Freon تولید کشور آمریکا است و گاز خالص R134a در تشکیل آن نقش مهمی دارد. گاز کولر کروموس فرون R134a در میان انواع گاز کولر خودرو به دلیل مزیت های بسیاری که دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

نگرانی شما از لحاظ نشتی آب و یا نفوذ روغن با خرید این گاز به طور کلی از بین می رود. شیوه استفاده از این گاز بسیار راحت است و تاثیر گذاری خوبی نیز دارد. مواد این گاز دارای استانداردهای AHRI-700 و SAE J2276 است و هیچ ماده اضافه‌ای هم در ترکیب آن وجود ندارد. قیمت گاز کولر کروموس فرون R134a شاید در نگاه اول کمی بالا به نظر برسد ولی به این موضوع توجه داشته باشید که شما گازی با کیفیت عالی را خریداری می کنید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

اطلاعات عمومی خودرو | وجود آب در مخزن سوخت (بنزین) نشانه ها و راه برطرف کردن آن 

mortazavi

سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟

mortazavi

پر کردن لاستیک با هوا

mortazavi

نظر دهید.