مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

انواع رینگ خودرو تاثیر آن در رانندگی شما

انواع رینگ خودرو تاثیر آن در رانندگی شما

سایز رینگ انواع خودرو | خرید رینگ اسپرت | قیمت رینگ اسپرت | انواع رینگ اسپرت ماشین | انواع رینگ اسپرت پژو

انواع رینگ خودرو می تواند در رانندگی شما تاثیر گذار باشند. سایز رینگ انواع خودرو از مسائلی است که پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید به آن توجه کنید. امروزه خرید رینگ اسپرت مناسب تبدیل شده است به یک دغدغه اساسی برای رانندگان. انواع رینگ اسپرت ماشین در بازار وجود دارد و رانندگان به هیچ عنوان نباید فقط ظاهر آنها را برای خرید مد نظر قرار دهند. این مسئله می تواند در قیمت رینگ اسپرت نیز تاثیر گذار باشد.

استفاده از انواع رینگ اسپرت ماشین یکی از بهترین راه هایی است که خودرو شما را در کمترین زمان ممکن تبدیل به یک ماشین اسپرت می کند. انواع رینگ خودرو و بازار آن در طول این سال ها علاقه مندان خاص خود را داشته است. این قطعه در بازار قطعات ماشین از جمله قطعات پر مصرف بمشار می آید.

بسیاری از مشتریانی که در این بازار حضور داردند جوانانی هستند که با خرید رینگ اسپرت می خواهند از شر رینگ های فولادی و پلاستیکی که ظاهر خودرو را خراب می کنند راحت شوند.  این جوانان و یا به طور کلی رانندگان به دنبال این هستند تا با استفاده از انواع رینگ اسپرت ظاهر ماشین خود را به روز تر کنند.

ناک زدن موتور خودرو

روش مناسب انواع رینگ خودرو

بهتر است بدانید انتخاب صحیح یک رینگ مناسب می تواند تاثیر خوبی بر دینامیک ماشین و فرمان‌پذیری و کیفیت سواری آن داشته باشد که در راننگی امری بسیار تاثیر گذار است. البته دقت داشته باشید که نظر افراد در مورد انتخاب رینگ مدنظر دارای اختلافات بسیاری است. بعضی از رانندگان زیبایی رینگ را در اولویت قرار می دهند پس در نتیجه به سراغ رینگ های پهن می روند تا با آنها بتوانند از لاستک هایی پهن استفاده کنند که در اسپرت جلوه کردن خودرو نقش ویژه ای دارد.

بعضی از رانندگان نیز بخاطر این موضوع که لاستیک پهن باعث افزایش مصرف سوخت می شود هیچ وقت این مورد را انتخاب نمی کنند. معمولا این دسته از رانندگان دوست دارند از رینگ های فابریک خودرو استفاده کنند. اما دسته دیگری از رانندگان نیز دوست دارند رینگ خودروشان را تعویض کنند اما به هیچ عنوان به سراغ رینگ های اسپرت نمی روند که این دسته بخش عمده ای از خریداران بازار رینگ خودرو را تشکیل می دهد.

اما در حالت کلی برای تغییر رینگ و لاستیک سلیقه شخصی افراد است به عنوان مهمترین فاکتور بر روی تصمیم گیری آنها تاثیر می گذارد. اگر رینگی که شما انتخاب کرده اید از سایز رینگ کارخانه پهن‌تر باشد ماشین شما پایداری بیشتری دارد و عکس‌العمل فرمان آن نیز بهینه تر خواهد شد. این مسئله در مورد سایز رینگ انواع خودرو نیز مطرح است. رینگ‌هایی که باریک هستند کیفیت سواری خودرو را افزایش می دهند.‌ بهتر است این مسئله در هنگام خرید رینگ اسپرت مد نظر قرار دهید. اما در نهایت ما پیشنهاد می کنیم رینگ‌های متوسط حد وسطی بین این دو انتخاب کنید تا میزان قابل‌قبولی از پایداری و آسایش را برای شما عزیزان به وجود آورند.

مطالعه بیشتر  سیستم چهار چرخ محرک چیست؟

نکته مهم

نسبت به این نکته در زمان تعویض رینگ و لاستیک خودرو توجه لازم را داشته باشید که قطر این مجموعه را در مقدار پیشنهادی و استاندارد کارخانه سازنده نگه‌ دارید زیرا تغییر این قطر می‌تواند باعث ایجاد اخلال در سیستم کیلومتر شمار، ABS و گیربکس خودروهای اتوماتیک شود.

انواع رینگ خودرو در بازار

فروشگاه‌هایی که لوازم اسپرت خودرو را برای فروش دارند به طور معمول لوازم اسپرت رینگ‌های متنوعی را برای مشتریان ارائه می دهند. جنس این رینگ ها به طور معمول از آلومینیوم و یا فولاد است. اما رینگ‌های پلاستیکی و یا حتی فانتزی نیز برای انواع خودروهای معمولی تا شاسی‌ بلند در دسترس است. بسیاری از فعالان این حوزه رینگ ها را بر اساس قطعات تشکیل دهنده آن دسته بندی می کنند.

رینگ های خودرو یک قطعه متراکم هستندکه دارای وزن کمی می باشند. فرایند تولید این قطعات با استفاده از فناری های خاصی صورت می پذیرد که همین مسئله باعث می شود مثلا قیمت رینگ اسپرت در بازار کمی بیشتر باشد. یکی از مشکلات اساسی که رینگ ها دارند سخت بودن تعمیر آنها است.

بلبرینگ چیست!

قیمت رینگ اسپرت یک قطعه در مقایسه با رینگ دو قطعه کمتر است این موضوع را شما به راحتی می توانید در بازار این قطعه مشاهده کنید. پایین بودن قیمت رینگ های یک قطعه در بازار باعث شده است که عرضه آنها بسیار زیاد شود. رینگ های دو قطعه را بخش خاصی جامعه به دلیل قیمت بالایی که دارند خریداری می کنند. شیوه تولید رینگ های دو قطعه اینگونه است که به وسیله یک جوش مرکزی با هم اتصال پیدا می کنند. رینگ فورجد یکی از نمونه های این مدل رینگ است که در بازار یافت می شود. بهتر است بدانید این موضوع در سایز انواع رینگ خودرو دو قطعه وجود دارد.

رینگ ها نوع سه قطعه نیز دارند که از یک قسمت مرکزی، لبه بیرونی و حلقه‌ها تشکیل می‌شوند. همه این قسمت ها با استفاده از آلیاژ آلومینیوم به یکدیگر اتصال پیدا می کنند تا وزن ایده‌آلی داشته باشند. این رینگ‌ها به راحتی قابل تعمیر هستند و رانندگان می توانند آن را با خیالی آسوده خریداری کنند. این رینگ ها در بازار نیز بسیار زیاد هستند.

مطالعه بیشتر  آپشن های محبوب خودرو را بهتر بشناسیم!

نقاط ضعف و قوت انواع رینگ اسپرت ماشین

رینگ‌های اسپرت به عنوان یکی از محبوب ترین نوع رینگ ها در بازار مطرح هستند. این رینگ ها مورد استقبال جوانان قرار گرفته اند زیرا تاثیر زیادی در زیبا سازی ظاهر ماشین دارند.

بهتر است بدانید رینگ‌های اسپرت در خودروهای مسابقه ای بسیار زیاد استفاده می شوند زیرا میزان فرمان پذیری بسیار زیادی دارند و در پیچ ها کمک یزرگی به راننده برای جلو افتان می کنند که این مسئله در ماشین های مسابقه ای بسیار مهم است. البته قیمت رینگ اسپرت مربوط به مسابقا اتومبیل رانی اختلاف زیادی با رینگ های اسپرت معمولی دارد.

رینگ اسپرت باعث می شود سطح تماس لاستیک با آسفالت افزایش پیدا کند و به همین خاطر در زمان ترمزگیری خط ترمز را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می دهد. این موضوع یک ضریب کاهش است که ممکن است با توجه به متغیرهای مختلفی مثل جنس لاستیک و نوع و اندازه آج‌های تغییر می کند. این مسئله در مورد سایز رینگ انواع خودرو نیز امری مهم بشمار می آید. اما به طور کلی رینگ اسپرت بر سیستم ترمزگیری خودروها تاثیر زیادی دارد.

با توجه به مزیت های رینگ های خودرو باید نسبت به این نکته توجه ویژه ای داشت که رینگ‌های اسپرت اگر روی خودروهای عریض نصب شوند زیبایی این ماشین ها را چند برابر می کنند که باعث می شود مورد توجه تعداد زیادی از مشتریان جوان قرار بگیرد.

اما رینگ های اسپرت خودرو دارای نقاط ضعفی نیز هستند که دو مورد از مهمترین های آن را می توان بالا بودن قیمت و دشوار بودن تعویض آنها دانست. متاسفانه در کشور ما رینگ های اسپرت دارای تنوع کمی هستند و نمونه های تقلبی آن نیز در بازار بسیار زیاد است. ورود افراد غیر متخصص در این زمینه باعث شده است هزینه های تعمیر بسیار زیادی به علاقه مندان این حوزه وارد شود.

این نکته نیز دقت داشته باشید که رینگ‌های اسپرت بر نرمی و راحتی سیستم تعلیق و فنربندی خودرو تاثیر منفی می گذارند و ضرباتی که از دست اندازهای حتی کوچک به خودرو وارد می‌شود را به سرنشینان منتقل می‌کنند. این مسئله می تواند در بسیاری از موارد عمر قطعات خودرو شما را که با سیستم فنی در ارتباط است کاهش و دهد و در نهایت هزینه های شما را برای تعویض و تعمیر آن افزایش دهد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

هرآنچه که باید در ارتباط با شمع خودرو بدانید

دانیال شکوه

باد سرد بخاری خودرو نشانه خرابی کدام قطعات می باشد؟

mortazavi

دودی کردن شیشه ماشین چه کاربردهایی دارد؟

mortazavi

نظر دهید.