مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

افزایش توان خودرو و شیوه های مختلف آن

افزایش توان خودرو | وسایل تقویت ماشین | افزایش تنفس خودرو | افزایش قدرت موتور | معایب تقویت موتور ماشین | دانستنی های موتور خودرو

افزایش توان خودرو و شیوه های مختلف آن | دانستنی های موتور خودرو

افزایش توان خودرو دارای اهمیت بسیار زیادی است. وسایل تقویت ماشین دارای تنوع و تکنولوژی یشرفته ای هستند. افزایش تنفس خودرو از مواردی که باید به آن در زمان ارتقا دقت کنید. افزایش قدرت موتور خواسته همه رانندگانی که است دوست دارند با سرعت بالا حرکت کنند. معایب تقویت موتور ماشین هم از مواردی است که باید شما عزیزان در نظر داشته باشید تا در نهایت سیستم فنی ماشین تان آسیب نبیند.

اگر قصد دارید که قدرت موتور خودرویتان را افزایش دهید بهتر است بدانید که برای این کار حتما نباید یک مکانیک ماهر باشید. شما عزیزان می توانید با رعایت بعضی از موارد ساده می توانید تا قابل توجهی قدرت سیستم پیشرانه را افزایش دهید. شما برای افزایش تنفس خودرو و یا افزایش قدرت موتور باید در ابتدا شناخت خوبی از شیوه عملکرد موتور داشته باشید.

شیوه عملکرد موتور خودرو

در زمانی که باید قدرت موتورتان را افزایش دهید بهتر نسبت به این نکته آگاه باشید که موتور شیوه عملکرد خاصی دارد. موتور ماشین در قسمت زیر کاپوت قرار می گیرد و عملکرد آن این طور است که با ترکیب هوا و سوخت قدرت کافی برای حرکت را به وجود می آورد.

یک نکته جالب را در این مورد بدانید که هر چه به موتور خودرو شما هوای سردتری وارد شود در واقع بر اساس فرایندهای موجود سوخت کمتری از اگزوز هدر می رود و در نهایت موتور گشتاور را خواهد داشت. بعضی از موارد در نگاه اول خیلی سطحی به نظر می رسند اما تغییر همان موارد می تواند باعث به وجود آمدن یک تغییر اساسی در جهت افزایش قدرت موتور شود. البته زمانی این افزایش به درستی پیش می رود که وسایل تقویت ماشین را به خوبی بشناسید و بتوانید آنها را به کار ببرید.

روش های افزایش توان خودرو

اطلاع داشتن شما از این روش ها می تواند باعث شود که معایب تقویت موتور ماشین را به همراه مزایای قابل توجه آن در نظر داشته باشید.

روان کننده ها و مواد افزودنی موتور

روغن موتورهای معمولی، مصنوعی و ترکیبی به عنوان انواع روغن موتور بشمار می آیند که قبل از استفاده باید نسبت به آنها شناخت داشته باشید. بهتر است برای افزیش طول عمر مفید و دوام و استفاده در همه دماها روغن از موتورهای مصنوعی کنید.

مطلب خواندنی: عدد اکتان بنزین چیست و چگونه محاسبه می شود؟

روانکارهای مصنوعی دارای ساختار شیمیایی خاصی هستند که باعث می شود به آنها این اجازه را دهد که در موتور شما در بهترین حالت ممکن عمل کنند. این روغن ها در مقایسه با روان کارهای معمولی عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

مطالعه بیشتر  شرح کروز کنترل هوشمند smart Cruise control

البته روغن های معمولی هنگامی که موتور بسیار زیاد داغ می شود زود خراب می شوند، اما در مقابل روغن های مصنوعی به هیچ عنوان اینگونه عملکرد را ندارند و مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می دهند.

با توجه به این موضوع که از آنجایی که این روغن ها همه سطوح را در همه دماها و شرایط رانندگی در بهترین شرایط ممکن روغن کاری می کند، روغن های مصنوعی انتخاب بسیار مناسبت تری برای وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده و عملکرد بالا می باشند که رانندگان باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند. دقت داشته باشید که این مسئله از وسایل تقویت ماشین بشمار می آید که بسیار زیاد مهم است.

برای اینکه بهبود بیشتری در عملکرد روغنی که استفاده می کنید مشاهده کنید از یک افزودنی اثبات شده برای روغن به کار ببرید. اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم می توان گفت، موتور فوق پیشرفته Rislone Nano Prime Engine + Oil Performance Booster این افزودنی با فرمول مصنوعی، اصطکاک موتور را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد و بر کاهش دما نیز بسیار تاثیر گذار است.

استفاده از این افزودنی باعث می شود که موتور در فاصله های زمانی بیشتر و همچنین سخت تر و با آسیب کمتری کار کند.

سیستم احتراق و افزایش توان خودرو

یکی از موارد مهم در عملکرد موتور جرقه سیلندر می باشد. اگر که موتور شما سوخت و هوا در دسترس داشته باشد و سیلندرها جرقه لازم را در اختیار نداشته باشند سیستم موتور خودرو به هیچ عنوان عملکرد صحیحی ندارند. دقت داشته باشید که شما به یک سیستم جرقه زنی نیاز دارید که شمع ها را به دقت ضرب کند و تا جایی که ممکن است کارایی موتور را افزایش دهد.

عدم استفاده از جرقه مشکلات بسیار زیادی را به وجود می آورد پس در نتیجه زمانی که با با این مشکل مواجه می شوید امکان نیاز باشد که با یک شخص متخصص مثل مکانیک هم مشورت کنید.  البته بعضی از افراد این مسئله را به عنوان معایب تقویت موتور ماشین بشمار می آورند.

سیستم های جرقه در زمانی که خطایی در این فرایند به وجود آید آن را به سیستم ارسال می کند که در نهایت کامپیوتر ماشین از آن مطلع شود و راننده را نسبت به این موضوع آگاه کند.

اگر از مخلوط هوا یا سوخت کمتر با نسبت بیشتری از هوا استفاده می کنید بهتر است بدانید که برای احتراق هر شمع به ولتاژ بالاتری نیاز پیدا خواهید کرد.

برای اینکه به انرژی مورد نیاز برسید یک تقویت کننده روی سیستم جرقه زنی خود حتما نصب کنید. نوع انتخابی شما وابسته به این موضوع است که آیا یک سیم پیچ توزیع کننده دارید که برق را از به وسیله سیم به شمع ها بفرستد یا یک سیستم کویل روی شمع که اتصالات را به طور مستقیم روی شمع ها قرار دهد. دقت داشته باشید که همه موارد ذکر شده بر افزایش توان خودرو تاثیر گذار هستند.

مطالعه بیشتر  بخاری ماشین و شیوه عملکرد آن

مطلب پیشنهادی: روش های اصولی تنظیم باد تایرهای خودرو به چه صورت است؟

تقویت کننده های تک کانال و کویل های جدید این توانایی را دارند که سیستم توزیع کننده را به طور اساسی ارتقا دهند. برای سیستم های کویل روی شمع ها این امکان وجود دارد که به تقویت کننده احتراق چند کاناله نیاز پیدا کنید. دقت داشته باشید که این مورد از وسایل تقویت ماشین بشمار می آید و بسیاری از رانندگان باید نسبت به آن شناخت کافی داشته باشند.

بدنه دریچه گاز و انژکتورها

دریچه گاز وظیفه دارد که مقدار مورد نیاز هوا را وارد سیستم موتور خودرو کند این موضوع در شرایطی پیش می آید که انژکتورها مقدار کامل سوخت را به سیلندرها می ریزند و در پی آن به دنبال عملکرد بهتر سیستم پیشرانه هستند. گیر کردن دریچه گاز یا گرفتگی انژکتورهای سوخت موتور باعث می شود که موتور خودرو شما خراب شود و در نهایت شما متحمل هزینه های سنگین در این باره شوید. می کند. یکی از راه هایی که بتوانید افزایش توان خودرو را به وجود آورید ایجاد تغییرات اساسی در سیستم های تامین هوا و سوخت خودرو است.

افزایش تنفس خودرو از مواردی که که می توانید با استفاده از تکنیک های بسیار اساسی آن را به وجود آورید و افزایش توان موتور را به چشم خودتان ببنید.

انژکتورهای سوخت باید همیشه تمیز باشند. رسوبات و کثیفی ها اگر روی انژکتور باشند باعث می شود که عملکرد موتور شما کاهش داشته باشد پس در نتیجه استفاده از پاک کننده انژکتور سوخت بسیار تاثیر گذار است و در افزایش تنفس خودرو و میزان قدرت آن تاثیراتی اساسی دارد. البته بعضی از کارشناسان یکی از معایب تقویت موتور ماشین را بیش از حد کار کشیدن از انژکتور خودرو آن هم در شرایط غیر استاندارد می دانند که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشت.

اگر بدنه دریچه گاز بیش از حد استاندارد بزرگ باشد باعث می شود که قدرت موتور شما کاهش چشمگیری را در پی داشته باشد. پس در نتیجه اندازه متناسب بهترین تاثیر را می تواند بر افزایش توان خودرو داشته باشد زیرا اگر دریچه گاز افزایش پیدا کند باید انژکتور های سوختی خود را با نوع بزرگتر آن جایگزین کنید تا در نهایت به نسبت هوای وروردی سوخت بیشتر وارد سیلندرها شود تا در نهایت شاهد عملکرد مناسب این سیستم باشید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

لامپ زنون خودرو چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

mortazavi

مشکلات کیسه هوا در خودرو | ۵ علت روشن شدن چراغ ایربگ

mortazavi

انواع رینگ خودرو تاثیر آن در رانندگی شما

mortazavi

نظر دهید.