مجله خبری 22 شرقی
مقالات فنی

آپشن های امنیتی خودرو چه ویژگی هایی دارند؟

آپشن های امنیتی خودرو چه ویژگی هایی دارند؟ ایمن سازی خودرو | بهترین قفل برای امنیت خودرو | سیستم هشدار دهنده امنیتی خودرو | بهترین سیستم امنیتی خودرو

آپشن های امنیتی خودرو چه ویژگی هایی دارند؟

آپشن های امنیتی خودروها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که ما پیشنهاد می کنیم رانندگان از آن اطلاع داشته باشند. اما اگر بخواهیم به طور عمیق به این مسئله بپردازیم می توان گفت که مسئله حفظ امنیت از ابتدا تاریخ برای انسان ها دارای اهمیت بوده و همیشه در تلاش بوده اند که آن را حفظ کنند. امروزه خودروها به عنوان یکی از دارایی های ارزشمند به حساب می آیند که دغدغه تامین امنیت آن یا به بیان دیگر ایمن سازی خودرو از مسائل مهم برای رانندگان بشمار می آید. این موضوع باعث شده است که سیستم هشداردهنده امنیتی خودرو به یکی از زمینه های پر رقابت برای شرکت ها تبدیل شود. همه شرکت های تولید کننده این سیستم ها ادعا می کنند که بهترین سیستم امنیتی خودرو را به بازار ارائه می دهند و همان طور که می دانید شما باید با شناخت کافی از این موضوع به خرید بپردازید. ما در ادامه مطلب به ویژگی ها بهترین قفل امنیتی خودرو می پردازیم.

تعریف سیستم امنیتی خودرو

تمام اقدامات و یا فناوری هایی که در خودرو برای پیشگیری از سرقت انجام می شود سیستم امنیتی نام دارد. اما بهتر است بدانید که دیگر امروزه در ماشین های مدرن و گران قیمت مسئولیت سیستم های امنیتی حفظ کردن امنیت و جلوگیری از دزدیده شدن شدن خودرو نیست.

زمانی که تازه تولید خودرو در دنیا رونق گرفته بود آمار بالایی از دزدی خودرو منتشر شد که ایده اولیه تولید سیستم های امنیتی خودرو را شکل داد. شرکت های خودروسازی برای جلوگیری از این موضوع دست به طراحی قفل فرمان، قفل پدال و … زدن اما این ابزارها خیلی نتوانست جلوی دزدی ها را بگیرد.

سیستم امنیتی Lojack

همه ما شاهد بودیم که با گذشت زمان و پیشرفت تکونولوژی سیستم های امنیتی خودرو به وجود آمدند که موفق شدند آمار دزدی را کاهش دهند. آپشن های امنیتی خودروها تا آنجا جلو رفته است که با اتصال به اینترنت می تواند با فاصله های بسیار زیاد راننده را از وضعیت ماشین مطلع کند. این مسئله برای خودروهای گران قیمت اهمیت زیادی دارد. شاید شما هم از آن دسته از رانندگان باشید که تا کلمه سیستم امنیتی خودرو را می شنوید سریع دزدگیر ماشین در ذهنتان نقش می بندد به همین دلیل ما در ادامه مطلب به بررسی تفاوت های این دو می پردازیم.

دزدگیر قابل نصب با سیستم امنیتی فابریک چه تفاوت هایی دارد؟

اگر شما هم صاحب خودرویی هستید به طبع حفظ امنیت آن دارای اهمیت ویژه ای برای شما است. خودروهای لوکس یا معمولی هر دو مجبور هستند که یک سیستم امنیتی را برای خودرو خود انتخاب کنند.

مطالعه بیشتر  اطلاعات فنی خودرو | سیستم هشدار عبور ترافیک عقب یا (RCTA) در خودرو

اگر شما این سیستم ها را به صورت دستی نصب کنید متوجه خواهید شد که اختلالاتی پیش می آید و سیستم به خوبی عمل نمی کند. اما اگر از نوع کارخانه‌ای آن استفاده می کنید متوجه خواهید شد که هیچ اختلالی بر اثر نصب به وجود نمی آید زیرا شرکت سازنده در فرایند تولید آپشن های امنیتی خودروها را مدنظر قرار داده است و برای تک تک آنها ماژول‌هایی را جایی گذاری کرده است. شرکت های سازنده برای رقابت با هم در تلاش هستند تا بهترین سیستم امنیتی خودرو را ارائه دهند تا سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند.

بررسی آپشن های امنیتی خودروها 

اگر شما شناخت خوبی از این آپشن ها داشته باشید در زمان خرید آن سیستمی را انتخاب می کنید که به نیازهای شما نزدیکتر است. البته بعضی از این آپشن ها مثل هشدار اورژانس ضروری هستند که ما پیشنهاد می کنیم آن را در سیستم امنیتی خودرو مد نظر خود قرار دهید.

GPS

سیستم‌های امنیتی فابریک خودرو دارای GPS هستند که کاربرد آنها در زمان دزدیده شدن خودرو به شدت آشکار می شود. فرض کنید سارق خودرو شما را دزدیده است شما با استفاده از این فناوری می توانید به راحتی موقعیت مکانی خودرو خود را پیدا کنید. البته بهتر است بدانید که اگر سارق بخواهد خودرو را بدون سوئیچ روشن کند سیستم امنیتی خودرو شروع به هشدار دادن می‌کند که راننده متوجه این دزدی شود. این مسئله از آپشن های سیستم هشداردهنده امنیتی خودرو یشمار می آید که در میان رانندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سیستم های امنیتی مدرن خودرو اگر به درستی و با رعایت اصول استاندارد نصب شوند می توانند احتمال دزدی را به شدت کاهش دهند.

هشدار اورژانس

شاید در نگاه اول این آپشن شبیه به فیلم های علمی تخیلی باشد ولی با توجه به پیشرفت فناوری تبدیل شده است به یکی از خدمات سیستم های امنیتی خودرو که در حفظ جان سرنسینان نیز نقش مهمی دارد. این آپشن زمانی به کار شما می آید که با خودرو تصادف کرده باشید. این فناوری در همان لحظه تصادف موقعیت مکانی شما را به همراه یک هشدار برای اورژانس ارسال می کند که این مسئله در صرفه جویی وقت به شدت موثر است زیرا در لحظات بحرانی همین لحظه ها سرنوشت ساز هستند.

این مسئله در بسیاری از تصادف ها پیش آمده است که راننده و سرنشینان بر اثر ضربه بی هوش هستند و ممکن است تا اینکه یک نفر از حادثه مطلع شود و اورژانس را خبر کند سرنشینان و راننده جان خود را از دست بدهند. این آپشن با توجه به توضیحاتی که دادیم از این مشکل جلوگیری می کند. معرفی سیستم امنیتی OnStar در خودروها

مطالعه بیشتر  علت چسبیدن کالیپر ترمز چیست؟

باز شدن خودکار درب های خودرو

یکی دیگر از مسائلی که در زمان تصادف زیاد پیش می آید باز نشدن درب ها است که سیستم های امنیتی خودرو با به وجود آوردن آپشنی در این حوزه توانسته اند شرایطی را به وجود آورند که در هنگام تصادف درب ها به طور خودرکار باز شوند. بسته بودن درب ها در بعضی تصادف ها باعث می شود که سرنشینان و راننده از کمبود اکسیژن جان خود را از دست بدهند ولی با وجود این آپشن دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.

بازدارنده‌ها و امینت خودرو 

قفل فرمان، قفل پدال، سیستم‌های دزدگیر هشداردهنده‌ي خودرو، و… را می‌توان ابزارهایی دانست که در سطوح مختلف می‌توانند به عنوان یک بازدارنده در مقابل سرقت خودرو عمل کنند. تعدادی از ابزارها وجود دارند که می توانند در مقابل سرقت خودرو نقش بازدارنده ای داشته باشند که عبارت اند از:

  • قفل فرمان
  • قفل پدال
  • دزدگیر هشدار دهنده

باید به این موضوع توجه داشته باشیم که بعضی از بازدارنده‌ها تکنولوژی پیشرفته ای دارند و برخی ساده‌تر هستند. اما در نهایت این سیستم ها یک هدف مشترک دارند که حفظ امنیت خودرو است. دقت داشته باشید که ابزاری مثل قفل فرمان می تواند باعث شود که دزد به سمت هدف دیگری بروند حتی با توجه به اینکه تکنولوژی ساده ای دارد و به راحتی می توان آن را شکست. اما بهتر است نکته ای طلایی را در مورد امنیت ماشین بدانید که بهترین قفل برای امنیت خودرو رعایت نکات ایمنی و امنیتی است.

ایموبلایزرها

از کار افتادن قسمت‌هایی از خودرو که در روشن شدن موتورخودرو  دخالت اساسی دارند مثل موتور استارت، سیستم سوخت‌رسانی، و سیستم جرقه را سیستم ایموبلایزر مراقبت و کنترل می کند تا در هنگام روشن شدن خودرو دچار مشکل نشوند. ایموبلایزرها به نوعی یک قفل نرم‌ افزاری به حساب می آیند که تنها با یک کد باز می شود و به طور طبیعی برای ایمن سازی خودرو بهتر است تعداد نفرات کمی یا فقط راننده از کد آگاه باشد. فرض کنید اگر سارق سنسورها و سیستم هشدار دهنده را بتواند غیر فعال کند باز هم به دلیل ایموبلایزر نمی تواند خودرو را روشن کند که به شدت در افزایش امنیت خودرو موثر است.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی یک نمونه کد خطای خودرو | کد P0442 (علائم، علل و نحوه رفع آن)

mortazavi

نشانه های رایج خرابی دیفرانسیل + راههای رفع مشکل

mortazavi

مفاهیم مرتبط با جریان های آیرودینامیک

mortazavi

نظر دهید.