مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه مقالات تحلیلی

دهمین نمایشگاه خودروی کرمان ، حضور پر رنگ چینی ها

دهمین نمایشگاه خودروی کرمان، حضور پر رنگ چینی ها

هر وقت اسم نمایشگاه خودرو را میشنویم نا خودآگاه یاد رویدادهای خودرویی در دیگر کشورها میوفتیم اما داستان نمایشگاه های خودرو در ایران به مثابه وضعیت بازار خودرو نسبت به دیگر کشورها کمی متفاوت تر است با نگاهی به نمایشگاه خودروی کرمان میتوان متوجه این موضوع شد.

در رویدادهای خارجی شرکت های مختلف از سراسر جهان حضور میابند و نسل جدید یا مدل جدید خودروهای خود را رونمایی میکنند و در واقع سعی این برندها رونمایی یا نمایش خودروها برای اولین بار در جهان است، همچنین معمولا با آغا سال نوی میلادی بساط این نمایشکاه برپا میشود در ایران نیز فقط زمان برگزار نمایشگاه مشابه رویدادهای خارجی است و گرنه خبری از حضور برندهای مخلتف و رونمایی خودرو نیست.

با این حال اما دل طرفداران حوزه خودرو به همین نمایشگاه های نصفه و نیمه خوش است که چندی سالی بود به بهانه کرونا و به علت تحریم ها و ضعیف شدن بازار خودرو برگزار نمیشد.

اما امسال دو رویداد خودرویی در انتظار علاقه مندان به صنعت خودرو بود، نمایشگاه بین المللی خودروی تهران و دهمین نمایشگاه بین المللی خودروی کرمان و قطعات وابسته در سال جدید میلادی برگزار شدند و دیگری هفته آینده برگزار خواهد شد.

دهمین نمایشگاه خودروی کرمان ، حضور پر رنگ چینی ها

 

اما این گزارشی در رابطه نمایشگاه خودروی کرمان است. استان کرمان به دلیل حضور خودروسازهای مختلف در این استان از جمله گروه های کرمان موتور ، خودروسازان بم ، صنایع خودروی مدیران ، ریگان خودرو ، راین و… یکی از خودرویی ترین استان های کشور به شمار میرود. به همین دلیل انتظار یک نمایشگاه پر بار با حضور همین خودروسازان را داشتیم.

مطالعه بیشتر  فروش اقساطی جک T8

اما همان اتفاق قابل پیش بینی رخ داد و نمایشگاه کرمان نیز مانند بسیاری از رویدادهای کشور محلی برای نمایش خودروهای موجود در بازار ایران بود.

در غرفه مدیران خودرو ، نمایندگی این شرکت در شهر کرمان خودروهای تیگو ۸ پرو ، تیگو ۷ پرو ، آریزو ۶ ، آریزو ۵ و ام وی ام X22  پرو را برای نمایش عموم قرار داده بود و نکته قابل توجه این بود که بعد از حرف و حدیث های فراوان هنوز قیمت جدید تیگو ۸ پرو مشخص نشده بود و این خودرو به همراه تیگو ۷ پرو فقط برای نمایش در این رویداد حضور داشتند و مدیران خودرو برنامه ای برای فروش آنها ارائه نداده بود و قیمت شان نیز نامشخص بود.

در سالن بعد اما سه خودروساز کرمان موتور ، خودروسازی فردا موتورز و گروه خودروسازی بم حضور داشتند. غرفه خودروسازان بم تقریبا با غرفه شرکت کرمان موتور یکی بود و هر بازدید کننده بدون اطلاعی میتوانست از رابطه قومیتی بین خودروسازان بم و کرمان موتور سردرآورد.

در غرفه کرمان موتور خودروهای موجود در بازار این شرکت مانند JAC J4  ، JAC S3  ، KMC T8 و خودروی KMC K7  که هنوز به طور رسمی وارد بازار نشده است.

دهمین نمایشگاه خودروی کرمان ، حضور پر رنگ چینی ها

 

در غرفه خودروسازان بم هم خودروی LIFAN X70 به عنوان تنها نماینده این شرکت حضور داشت و بازدید کنندگان میتوانستند برای بازدید این خودرو به آنجا مراجعه کنند.

خودروسازی فردا نیز سعی کرده بود دست پر به این نمایشگاه بیاید و خودروهای فردا ۵۱۱ ، SX5 و T5 که به عنوان جدیدترین خودروی گروه خودروسازی فردا شناخته میشود را با خود برای عرضه و فروش آورده بود.

مطالعه بیشتر  کاهش باورنکردنی قیمت خودرو یکم مرداد 1402

آخرین غرفه ای هم که به آن مراجعه کردم مربوط به گروه خودروسازی آمیکو بود که این شرکت نیز تنها خودروی تولید خود یعنی آمیکو آسنا را نیز به نمایشگاه آورده بود.

در سالن سوم اما تنها یک شرکت حضور داشت، شرکت کامیون سازی رخش خودرو به عنوان عرضه کننده کشنده های کاماز که طبق گفته نمایندگان این شرکت این کشنده ها تولید مشترک روسیه و آلمان میباشد و در بازار قابل عرضه و فروش است.

نمایشگاه خودروی کرمان ، حضور پر رنگ چینی ها
دهمین نمایشگاه خودروی کرمان ، حضور پر رنگ چینی ها

نکته قابل توجه اما عدم حضور خودروسازی های سایپا و ایران خودرو به عنوان خودروسازان داخلی در نمایشگاه خودروی کرمان بود.

با توجه به جضور چند محصول جدید از این دو کمپانی بزرگوار انتظار میرفت تا در این رویداد خودرویی حضور داشته باشند اما بنا به دلایل نا معلوم در نمایشگاه خودروی کرمان ردی از این دو شرکت نبود و به نوعی خود گروه های کرمانی در این نمایشگاه آبروداری کردند و تعدادی خودرو برای نمایش بازدیدکنندگان به نمایشگاه آوردند.

با نگاه اجمالی به نمایشگاه خودروی کرمان متوجه شویم که تنها تولیدات کشور چین در این نمایشگاه حضور داشتند و میتوان پیش بینی کرد که مدتی باید با همین محصولات چینی سر کنیم و منتظر روزی باشیم که مجددا خودروهای اروپایی ، ژاپنی و کره ای به رویدادها و بازار خودروی ایران برگردند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

اعلام قیمت مدیران خودرو به نرخ روز (۲ اردیبهشت ماه)

mortazavi

قیمت فعلی خودروهای وارداتی با مجوز شورای رقابت انجام شده است….

mortazavi

فروش ویژه سایپا به مناسبت عید فطر (کوییک، اطلس، سهند و ساینا)

mortazavi

نظر دهید.