مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه مقالات تحلیلی

خودروهای وارداتی احتمالی به بازار

خودروهای وارداتی احتمالی به بازار

خودروهای وارداتی احتمالی به بازار | محدوده قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار | امکانات قابل قبول خودروهای وارداتی

در این خبر به بررسی خودروهای مورد نظر و با بودجه در نظر گرفته شده برای واردات خودرو می پردازیم

برای ورود خودرو به بازار ایران باید برخی نکات و ملاک ها توجه کرد که مانند امکانات قابل قبول ، فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش توجه کرد

رنو کپچر

نسخه جدید این خودرو در حال حاضر با موتورهای مختلف یه یازار جهانی ارائه می شود که کم حجم نرین انها ۱ لیتری بوده و توانایی ایجاد قدرت ۱۰۰ اسب بخاری را  دارد . قیمت این خودرو در بازار جهانی ۱۷ هزار دلار است

این خودرو با امکاناتی مانند سیستم مالتی مدیا ، دوربین غقب ، کیسه هوای جلو و پرده ای ، حسگرهای پارک ، سامانه کنترل پایداری ، تهویه اتوماتیک ، کروز کنترل ، استارت دکمه ای و دیگر قابلیت ها عرضه می شود .

رنو کلیو

دومین خودرو احتمالی رنو در بازار ایران رنو کلیو است . موتور این خودرو ۱ لیتر توربو است که حس چابکی و تیز بودن را به راننده می دهد .

قدرت این موتور ۱۰۰ اسب بخار بوده و گیربکس ۵ سرعته دستی دارد . ۰ تا ۱۰۰ این  موتور ۱۱٫۵ ثانیه است و قیمت این خودرو حدود ۱۸ هزار دلار است

هیوندای i10

از لحاظ قدرت موتور گزینه جذابی نیست چون فقط ۶۷ اسب بخار از این پیشرانه ۱ لیتری تولید می شود که در مقایسه با رقبا کم است

موتور دوم اما بزرگ‌تر بوده و از نوع ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور است.

وظیفه انتقال نیروی هر دو پیشرانه در این ماشین به ‌صورت استاندارد برعهده یک گیربکس پنج سرعته‌ دستی است؛ اما با پرداخت هزینه‌ اضافی، خریدار امکان سفارش یک نمونه‌ی پنج سرعته‌ اتوماتیک را هم دارد.

قیمت پایه این خودرو در اروپا از حدود ۱۲ هزار ۴۰۰ یورو آغاز می‌شود و تا حدود ۱۵ هزار ۵۰۰ یورو بسته به سطح تجهیزات و پیشرانه، افزایش می‌یابد

کیا سونت

کیا سونت با پیشرانه یک لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ، به همراه جعبه‌دنده‌ هفت سرعته DCT اتوماتیک عرضه شده است .

نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی داشبورد به همراه مسیریاب با قابلیت شناسایی وضعیت ترافیک و بروزرسانی نقشه‌ها، سیستم تهویه هوشمند با امکان پاک‌سازی هوا از ویروس، سیستم صوتی BOSE با هفت بلندگو و ساب ووفر، تهویه صندلی راننده و سرنشین و نورپردازی LED مواردی هستند که بنابر اعلام کیا برای اولین بار در خودرویی در این رده نصب شده است.

امکان سفارش کیا سونت با استارت ریموتی پیشرانه از طریق سیستم UVO Connect، کلید هوشمند به همراه قابلیت ردیابی و شارژر بی‌سیم تلفن همراه نیز وجود دارد.

نیسان جوک

نیسان جوک ۲۰۲۲ با پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی عرضه شده که قدرتی ۱۱۵ اسب بخاری دارد . جعبه دنده این خودرو یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است

شتاب این خودرو ۱۱ ثانیه است که از بسیاری کراس اوورهای چینی سریع تر می باشد . قیمت نسخه پایه این خودرو (ST) حدود ۱۹ هزار دلار است

تویوتا AYGO X

موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر با قدرت حدودی ۷۱ است بخار که به مظر نا امید کننده نسبت به رقبا است . میانگین مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر ۵ لیتر است و شتاب این خودرو ۱۵ ثانیه است قیمت این خودرو در حدود ۱۹ هزار دلار است

هیوندای کونا ۲۰۲۲

دو مدل ابتدایی SE و SEL از موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۷ اسب بخاری و یک گیربکس شش دنده اتومات استفاده می‌کنند.

البته که از نظر پرفورمنس این ترکیب خیلی جذاب نیست و در تست ما، SEL دو دیفرانسیل صفر تا صد را توانست در ۹٫۲ ثانیه پر کند.

مدل‌های بالاتر این خودرو از پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو ۱۷۵ اسب بخار در کنار یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه استفاده می‌کنند و در مدلان لاین، قدرت موتور به ۱۹۵ اسب بخار افزایش می‌یابد.

هیوندای کونا Ultimate با موتور مذکور صفر تا صد را می‌تواند در ۶٫۶ ثانیه پر کند.

گیربکس هفت دنده این مدل تعویض دنده‌ها را بسیار سریع و به نرم‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

کونای با پیشرانه توربوی خود در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف ۷٫۳ لیتر و با موتور پایه ۷٫۱ لیتر مصرف سوخت داشت.

قیمت مدل پایه SE از حدوداً ۲۲ هزار دلار شده و مدل قدرتمند Ultimate قیمت پایه‌ای برابر با حدوداً ۳۰ هزار دلار دارد.

هیوندای النترا ۲۰۲۰

شرکت هیوندای برای  این خودرو صفحه نمایش ۳.۵ اینچی میان پشت‌آمپرها، سیستم تهویه مطبوع خودکار و دو ناحیه‌ای را در کنار سیستم‌های ایمنی جدید در نظر گرفته است. از سیستم‌های ایمنی جدید این خودرو می‌توان از هشدار توجه راننده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دستیار پیشگیری از برخورد جلو نام برد.

مطالعه بیشتر  لحظه شمار برای نتیجه جلسه شواری رقابت و بررسی تنظیم بازار خودروهای سواری

مشتریان برای خرید هیوندای النترا ۲۰۲۰ می‌توانند ۳ موتور متفاوت را انتخاب کنند.

اولین انتخاب مشتریان یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری خواهد بود که قدرتی مدل ۱۴۷ اسب بخار را تولید می‌کند.

دومین انتخاب متقاضیان این خودرو،  النترا مدل اکو است که از موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۲۸ اسب بخار بهره می‌برد .

خبر خوش برای علاقه‌مندان به خودرو هیوندای النترا این است که مدل اسپرت این خودرو نیز در مدل جدید قابل سفارش است، هرچند مدل دستی آن دیگر عرضه نمی‌شود، این مدل از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو بهره می‌برد که قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار را ارائه می‌هد و قدرت تولید شده از موتور نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این شرکت کره‌ای خودرو هیوندای النترا ۲۰۲۰ را به‌زودی به بازارهای جهانی عرضه می‌کند و قیمت مدل پایه آن ۱۸ هزار و ۹۵۰ دلار اعلام شد و

تا مدل اسپرت با قیمت ۲۳ هزار و ۸۰۰ دلار عرضه و فروخته می شود

تویوتا کرولا ۲۰۲۰

از امکانات محصول می توان به: سیستم تطبیقی چراغ های جلو، دی لایت، سیستم تهویه هوشمند و فیلترهای تصفیه هوا، صندلی راننده با تنظیم ۶ و ۸ جهته ، صندلی سرنشین با تنظیم ۴ جهته، گرم کن صندلی ردیف جلو، فرمان تلسکوپیک ۳ مرحله ای، نمایشگر ۸ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، ورود بدون کلید، پاور ویندوز، شارژ بی سیم، سوکت ۱۲ ولت، پورت یو اس بی ردیف جلو و عقب، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر از برند جی بی ال(بسته به تریم)، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، دستیار صوتی هوشمند و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز امکاناتی شامل: ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص وسایل نقلیه و عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نوربالای اتوماتیک، سامانه شناسایی علائم ترافیکی در مسیر، کروز کنترل، سیستم پایداری الکترونیکی، ABS، EBD، ترمز پارک الکترونیکی، ۸ ایربگ، کمربند ۳ نقطه ای، صندلی با ساختار محافظت از سرنشین ها هنگام تصادف، سنسور نمایش باد لاستیک ها، دستیار حرکت در سربالایی و … قابل اشاره هستند.

در این بخش انتخاب های متنوعی برای مشتریان در نظر گرفته شده است:

موتور ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری ۱۶ سوپاپ با میل بادامک دوبل که خروجی این مجموعه برابر با ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ پوندفوت است.

موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با میل بادامک دوبل که خروجی این مجموعه برابر با ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ پوندفوت است.

نمونه هیبریدی با موتور ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری ۱۶ سوپاپ با میل بادامک دوبل که خروجی این مجموعه برابر با ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۵ پوندفوت است.

در قسمت جعبه دنده نیز گزینه های ۶ سرعته هوشمند دستی، سی وی تی آی-اس، سی وی تی با دنده یک دستی و ایی سی وی تی قابل سفارش است.

مدل هیبریدی کرولا به نتایج چشمگیری در مصرف سوخت دست یافته که برای هر ۱۰۰ کیلومتر عبارتند از: در شهر ۴٫۴ لیتر، در بزرگراه ۴٫۵ لیتر و در حالت ترکیبی ۴٫۵ لیتر.

قیمت پایه این محصول از ۲۲۷۵۰ دلار آغاز می شود و در گرانترین حالت ممکن از منظر انتخاب امکانات در تریم به ۳۲۵۳۰ دلار می رسد.

نیسان میکرا ۲۰۲۰

از امکانات کابین می توان به سیستم صوتی برند بوز، بلوتوث، یو اس بی، سیستم تهویه اتوماتیک مجهز به فیلتر ضد آلودگی، نمایشگر اصلی لمسی ۷ اینچی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، گرمکن صندلی ردیف جلو، سایه بان ردیف اتوماتیک شیشه های ردیف عقب و… اشاره کرد .

در بخش ایمنی نیز باید به موارد مانند: ترمز هوشمند اتوماتیک با سیستم شناسایی عابر، دستیار ترمز با سنسور هشدار برخورد، دستیار حرکت در سربالایی، دوربین رنگی عقب، سنسورهای پارک عقب، کروز کنترل، کلید هوشمند مجهز به استارت و استاپ، سنسور باران، نور بالای تطبیقی، شناسایی علائم ترافیکی جاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… ارائه می شود

برای این قسمت تنها گزینه پیش روی مشتریان، نمونه ۱ لیتری توربوی ۳ سیلندر است که از استاندارد ۶D زیست محیطی نیز پشتیبانی می کند. میزان خروجی این موتور ۷۴ اسب بخار و گشتاور آن ۱۴۴ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده سی وی تی اکسترونیک و یا جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ می شود.

مطالعه بیشتر  معرفی جیپ رانگلر (2020)

خودروی طی ۱۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۷۷ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

آمار مصرف سوخت برای جعبه دنده اتوماتیک برابر با ۵٫۶ لیتر در شهر، ۴٫۵ لیتر در بزرگراه و ۴٫۹ در حالت ترکیبی است.

در نمونه مجهز به جعبه دنده دستی آمار مصرف سوخت برابر با ۶٫۱ لیتر در شهر، ۴٫۳ لیتر در بزرگراه و ۵ لیتر در حالت ترکیبی گزارش شده است.

قیمت پایه این محصول ۱۵ هزار دلار است و در گرانترین نسخه به ۲۴ هزار دلار نزدیک می شود.

شورلت اسپارک

نسل اول اسپارک که با نام ماتیز در ایران موفقیت زیادی کسب کرد و معروف شد . شورولت اسپارک مدل سال ۲۰۲۰ یکی از نمونه هاییست که مفهوم “قیمت پایین=کیفیت بد” را به چالش می کشد.

استفاده از صفحه نمایش رنگی لمسی ۷٫۰ اینچی، دوربین کمکی دنده عقب، هات اسپات و اشتراک اینترنت LTE، سیستم صوتی با ۴ بلندگوی جداگانه، ارتباط با گوشی های تلفن همراه از طریف فناوری بدون سیم بلوتوث و پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto بوده که معمولا در بازار ایران (و حتی جهان) در نمونه هایی در این بازه قیمتی وجود ندارد.

موتور شورولت اسپارک ۲۰۲۰ یک نمونه ۴ سیلندر ۱٫۴ لیتری است  توانایی تولید نیرویی در حدود ۹۸ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۹۴ پاوند بر فوت (معادل ۱۲۸ نیوتون متر) در دور موتور ۴۴۰۰ دور در دقیقه را دارد. این نیروی محدود نیز توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک عرضه می شود

شتاب ۰ تا ۱۰۰ شورولت اسپارک ۲۰۲۰ نسبتا بالا بوده و این خودرو به زمانی در حدود ۱۰ ثانیه با گیربکس ۵ سرعته دستی و در حدود ۱۰٫۷ ثانیه با گیربکس اتوماتیک CVT نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز نیز رقمی در حدود ۱۰۷ مایل در ساعت (در حدود ۱۷۲ کیلومتر) بوده

اما مصرف سوخت آن پایین بوده و این خودرو توانایی پیمودن مسافتی به طول ۲۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۳۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین با گیربکس ۵ دنده دستی را دارد.

استفاده از گیربکس CVT مصرف شهری را کاهش داده و ارزان ترین خودروی آمریکا توانایی پیمایش مسافتی به طول ۳۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۳۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۳۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) به صورت میانگین خواهد داشت.

قیمت شورولت اسپارک ۲۰۲۰ در مدل پایه و گیربکس دستی، رقمی در حدود ۱۴۰۰۰ دلار و این خودرو در بالاترین تیپ (۲LT با گیربکس اتوماتیک) و تجهیز به تمامی آپشن های موجود نیز قیمتی در حدود ۲۰۰۰۰ دلار به فروش می رسد .

نیسان ورسا ۲۰۲۰

مشتریان با پرداخت ۱۴۳۷۰ دلار به نسخه‌ی پایه‌ی ورسا ۲۰۲۰ که ورسا S نامیده می‌شود دست پیدا خواهند کرد.

این خودرو از گیربکس ۵ سرعته دستی برخوردار است اما می‌توان با پرداخت ۱۶۷۰ دلار دیگر گیربکس CVT ایکس ترونیک را نیز دریافت کرد.

مدل رده میانی SV که به گیربکس CVT مجهز است قیمت ۱۷۶۴۰ دلاری داشته و نهایتاً برای مدل اسپورت SR باید ۱۸۲۴۰ دلار پرداخت کنید.

که تنها مدل پایه‌ی ورسا از گیربکس دستی استفاده می‌کند.

مدل‌های SV و RS فقط با گیربکس جدید ایکس ترونیک عرضه می‌شوند. از نظر آپشن ها نباید انتظار زیادی از این خودرو داشته باشید.

بخش اعظم تجهیزات ورسا به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.

از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، استارت دکمه‌ای و صفحه لمسی ۷ اینچی اشاره کرد.

البته رنگ سفارشی بدنه قیمت ۳۹۵ دلاری داشته و پکیج رفاهی SR نیز که شامل مواردی همچون صندلی‌های جلوی گرم شونده و کروز کنترل هوشمند است با بهای ۳۰۰ دلاری در دسترس می‌باشد.

صرف‌نظر از تریم انتخابی باید گفت ورسا ۲۰۲۰ از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۴ نیوتون متری استفاده می‌کند. فروش این خودرو از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

شروع ثبت نام برای خرید خودرو BAC X3 قیمت جدید

mortazavi

قیمت انواع مدل تارا در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲

mortazavi

واردات خودرو سپر بلای افزایش قیمت خودرو خواهد شد اگر به طور قطعی انجام شود!

mortazavi

نظر دهید.