مجله خبری 22 شرقی
مقالات مقالات فنی

آشنایی با چندتا از جذاب‌ترین حرکات نمایشی در خودروها

در این سری از مقالات آموزشی و فنی مجله خبری ۲۲ شرقی سراغ بررسی چند تا از زیباترین حرکات نمایشی در خودروها رفته‌ایم. در این مقاله به برخی از این حرکات مرسوم اشاره می‌کنیم. با مجله خبری ۲۲ شرقی همراه باشید.

همچنین بخوانید: سنسور دور موتور چیست و چگونه کار می‌کند؟

همچنین بخوانید: سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب چیست و چگونه کار می‌کند + تاریخچه

حرکات نمایشی با خودرو یکی از روش‌هایی است که رانندگان برای نشان دادن مهارت‌های خود استفاده می‌کنند. البته از این حرکات فقط برای به رخ کشیدن مهارت رانندگی به دیگران استفاده نمی‌شود زیرا بسیاری از افراد هستند که از انجام این حرکات با خودروی مورد علاقه خود لذت می‌برند؛ حتی اگر یک نفر هم نگاهشان نکند!

این حرکات نمایشی با خودرو نیاز به مهارت بالای رانندگی، تجهیزات ایمنی مناسب و محیط ایمن دارند. همیشه باید به یاد داشت که ایمنی در اولویت قرار دارد.

برن اوت

برن اوت یکی از حرکات معروف در دنیای رانندگی است که در خودروهای دیفرانسیل عقب راننده با استفاده از ترمزهای اصلی خودرو و پدال گاز محور محرک خودرو را در حالت سکون خودرو به چرخش در می‌آورد. حاصل انجام این حرکت تولید دودی غلیظ است و شاید این موضوع منجر آتش گرفتن لاستیک‌ها شود!

اگر مالک یک خودرو یدیفرانسیل جلو هستید و مایل به انجام این حرکت هستید باید به جای ترمز اصلی خودرو از ترمز دستی استفاده کنید و سپس گاز را تا انتها بفشارید.

دونات

دونات یک حرکت است که در آن خودرو به دور خود می‌چرخد و لاستیک‌ها پس از چند دور بر روی آسفالت یا خاکی شکلی شبیه به یک دایره یا دونات ایجاد می‌کنند.  دونات معمولاً با استفاده از خودروهای دو چرخ محرک انجام می‌شود.

مطالعه بیشتر  نکات آموزنده خودروها و دلایل ریپ زدن ماشین

دریفت

دریفت یکی از حرکات معروف و هیجان انگیز در دنیای رانندگی است. شاید معروف ترین محبوب‌ترین حرکت در دنیای خودرو همین دریفت باشد. در این حرکت، راننده با کنترل دقیق و مهارتمندانه خودرو، آن را در حالت لغزش و اسلاید قرار می‌دهد. برای انجام این حرکت نمایشی نیاز به یک خودروی دیفرانسیل عقب یا حداقل ۲ دیفرانسیل هست.

پاور اسلاید

پاور اسلاید یک حرکت است که در آن خودرو با سرعت بالا و در حالت لغزش قرار می‌گیرد. تفاوت این حرکت با دریفت این است که در دریفت راننده با کنترل کلاچ و پدال گاز قسمت عقبی خودرو به چپ و راست متمایل می‌کند اما در پاور اسلاید زمانی که خودرو با سرعت زیاد وارد یک پیچ تند می‌شود به طور خودکار دچار لغزش در قسمت عقب می‌شود. برای انجام این جرکت نیز نیاز به یک خودرو دیفرانسیل عقب است اما شاید با خودروها دیفرانسیل جلو که گشتاور بسیار زیاد و پایداری خوبی دارند هم بتوان این حرکت را انجام داد.

راکفورد

بر خلاف حرکات بالا برای انجام این حرکت حتما نیاز به یک خودروی دیفرانسیل جلو می‌باشد. راکفورد یک حرکت است که در آن راننده خودرو را با سرعت بالا به عقب می‌برد، سپس با استفاده از ترمز دستی و گاز، خودرو را ۱۸۰ درجه برمی‌گرداند و سپس با سرعت بالا به جلو می‌رود. به این حرکت دور پلیسی نیز گفته می‌شود.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نحوه کارکردسنسور اکسیژن

علی رضایی

سنسور سرعت خودرو

mortazavi

انواع اتاق خودروها را بشناسید

سجاد ناجی

2 نظرات

نظر دهید.