مجله خبری 22 شرقی
ترفندها مقالات فنی

دلایل مهم تعویض دیسک و صفحه کلاچ

دیسک و صفحه کلاچ خودرو | تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو | تعویض قطعات خودرو | عمر مفید قطعات خودرو 

در چه مواقعی باید دیسک و صفحه کلاچ خودرو را تعمیر کرد؟

زمانی که کلاچ خودرو فشار داده می شود چندین قطعه همزمان درگیر می شوند تا بتوانند قدرت موتور را به چرخ ها انتقال بدهند و باعث حرکت شوند که باید به این نکته توجه داشت کلاچ خودرو بعد از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر باید تعویض شود و یا در صگورت امکان رگلاژ ده و این کاملا بستگی به راننده دارد.

اما برخی رانندگان نیز وجود دارند که در اوایل رانندگی پای خود را بر روی کلاچ نگه می دارند و حتی در سرعت پایین هم همچنان پا بر روی کلاچ می باشد تا در زمان های ضروری بتوانند سریع تر از آن استفاده کنند که همین موضوع باعث می شود که صفحه کلاچ درگیر شده و در دراز مدت نیز لازم به تعویض داشته باشد.

در مقابل نیز وجود دارند افرادی که در مسیرهای خارج از شهر تردد می کنند و برخورد کمتری با ترافیک دارند که همین موضوع کمک می کند تا کمتر با کلاچ درگیر باشند.

دیسک و صفحه کلاچ خودرو | تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو | تعویض قطعات خودرو | عمر مفید قطعات خودرو 
دیسک و صفحه کلاچ خودرو | تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو | تعویض قطعات خودرو | عمر مفید قطعات خودرو 

دلایلی که نشان می دهد وقت تعویض یا صفحه کلاچ است!

  1. زمانی نیاز است که دیسک تعویض شود که خودرو در حالت دنده یک باشد و کلاچ رها شود که در این زمان موتور و اتاق خودرو به لرزه می افتد و نوع لرز آن نیز متفاوت است که نشان دهنده این است که دیسک باید تعویض شود.
  2. وقتی ماشین در حالت ثابت است و هیچ حرکتی ندارد دنده را در حالت ۲ قرار داده و کلاچ رها شود اگر خودرو حرکت کرد و البته خاموش نیز نشد باید سریعا دیسک و صفحه کلاچ تعویض شود اما اگر خودرو در سریعترین زمان ممکن خاموش شد بدین معناست که نیازی نیست این قطعات تعویض شوند.
  3. چنانچه خودرو در سربالایی نیاز شدید داشت که تعویض دنده به دنده های سنگین باشد نشان دهنده زمان تعویض صفحه کلاچ است.
  4. زمانی که نیاز گاز خودرو از حد معمول بالاتر رفته ولی سرعت و شتاب خوبی ندارد.
  5. زمانی که دنده شماره یک و دنده عقب به خوبی در جای خود قرار نمیگیرند و چندین بار این عمل باید تکرار شود که در ترافیک های سنگین نیز برخی رانندگان با این موضوع درگیر هستند، باید تعویض کلاچ و دیسک خودرو انجام شود.
مطالعه بیشتر  اگر با سطح مایع خنک کننده کم رانندگی کنید چه اتفاقی می افتد؟!

با مقالات فنی ۲۲ شرقی می توانید تمامی فوت و فن و هر آنچه که مربوط به قطعات خودرو می باشد را بیاموزید. پیشنهاد ۲۲ شرقی در این مطلب این است که یکی از اقدامات مهمی که در زمان ترمز نگرفتن خودرو باید رعایت شود را می توانید در مطلب لینک شده مطالعه کنید چرا  در این زمان افراد ممکن است دچار ترس و اضطراب شوند و مانع از انجام عملی هوشمندانه شود.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

فرمان برقی در مقابل هیدرولیک! کدام را ترجیح می دهید؟

mortazavi

بررسی ویژگی تایرهای تابستانی زمستانی و چهار فصل

mortazavi

نحوه تمیز کردن باتری سولفاته خودرو (شرح فرایند در یک ۶ مرحله ای آسان)

mortazavi

نظر دهید.