مجله خبری 22 شرقی
مطلب ویژه مقالات فنی

سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟

سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟ عملکرد چراغ راهنمایی | طرز کار سنسور چراغ راهنمایی | دانستنی های خودرو | عملکرد انواع سنسور در خودرو | 

سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟  عملکرد چراغ راهنمایی | طرز کار سنسور چراغ راهنمایی | دانستنی های خودرو | عملکرد انواع سنسور در خودرو

آیا تا به حال فکر کرده اید …
چراغ راهنمایی چگونه کار می کند؟
آیا همه علائم راهنمایی و رانندگی به یک شکل کار می کنند؟
چگونه علائم راهنمایی و رانندگی هنگام حضور وسایل نقلیه حس می کنند؟

چیزی عجیب و غریب در مورد چراغ های راهنمایی وجود دارد که ‘می دانند’ شما آنجا هستید، همان لحظه که بالا می روید، آنها تغییر می کنند! چگونه حضور شما را تشخیص می دهند؟

هر سیگنال چراغ راهنمایی دارای یک تایمر یا سنسور است که به آن کمک می کند جریان ترافیک را هدایت کند. در شهرهای بزرگ، جایی که وسایل نقلیه به صورت شبانه روزی از تقاطع های جاده ای عبور می کنند، ترافیک معمولاً توسط چراغ های راهنمایی که از تایمر استفاده می کنند دیکته یا خوانده می شود.

از سوی دیگر، در حومه شهرها و جاده‌های شهرستان، سنسورهای سیگنال ترافیکی (آشکارسازها) معمولا ترجیح داده می‌شوند، زیرا نه تنها جریان ترافیک ناسازگار را به طور موثر مدیریت می‌کنند، بلکه تشخیص می‌دهند چه زمانی خودروها به تقاطع‌ها می‌رسند، چه زمانی چند خودرو در یک محل جمع شده‌اند. و چه زمانی که خودروها وارد خطوط پیچی شده اند.

این سنسورهای چراغ راهنمایی از فناوری های مختلفی استفاده می کنند، از حلقه های القایی، رادارها، دوربین ها، لیزرها گرفته تا محفظه های لاستیکی پر از هوا.

حلقه های القایی یا آشکارساز حلقه ای

سنسورهای اولیه، قابل اعتماد و رایج ترین چراغ راهنمایی، حلقه های القایی هستند. حلقه‌های القایی سیم‌پیچ‌هایی هستند که در سطح جاده تعبیه شده‌اند تا تغییرات القایی را تشخیص دهند، سپس آنها را به مدار حسگر منتقل می‌کنند تا سیگنال تولید کنند. حلقه معمولاً با فرکانس معینی از یک ژنراتور تغذیه می شود و در نتیجه یک میدان مغناطیسی القایی ایجاد می شود. همانطور که میدان مغناطیسی به دلیل جریان مداوم جریان به شکل گیری ادامه می دهد، سیم پیچ ها به میدان قوی تری دست می یابند که می تواند برای مدتی حتی پس از باز شدن سوئیچ دوام بیاورد.

برای اینکه یک حلقه القایی به اندوکتانس (اصطلاحی که در دنیای میکانیک و برق به آن ضریب خودالقایی می گویند) بیشتر برسد و در تشخیص ترافیک قابل اعتمادتر باشد، باید چندین سیم پیچ و یک هسته آهنی (مواد مغناطیسی) داشته باشد. هسته ماده ای است که سیم پیچ ها روی آن پیچیده شده اند.

مطالعه بیشتر  ریزش شدید قیمت فیدلیتی پرایم 6 شهریور

هنگامی که سیم پیچ ها در شیارها قرار می گیرند و با ترکیبات لاستیکی پوشانده می شوند، مقدار خاصی از اندوکتانس تولید می کنند که با استفاده از اندوکتانس متر قابل اندازه گیری است.
اما هنگامی که یک ماشین روی حلقه توقف می کند یا از روی آن می گذرد، مواد فولادی (فلزی) بزرگتر که بدنه خودرو را تشکیل می دهد به عنوان هسته حلقه القایی عمل می کند. از آنجایی که فولاد یک ماده مغناطیسی است، اندوکتانس حلقه را افزایش می دهد و باعث تغییر در جریان عبوری از مدار حسگر می شود. بنابراین، زمانی که تغییرات میدان مغناطیسی توسط سیم پیچ ها به کنترل کننده سیگنال منتقل می شود، باعث تغییر در سیگنال ترافیک می شود. حلقه های القایی چندین مزیت را ارائه می دهند. آنها تحت تأثیر آب و هوا قرار نمی گیرند و کاملاً در برابر موارد مثبت کاذب تصادفی مصون هستند. آنها همچنین می توانند قسمت های طولانی خطوط را پوشش دهند و می توانند بر اساس نیاز کاربر محلی سازی شوند.
با این وجود، آنها ممکن است به دلیل اجزای فلزی کمی دوچرخه ها در تشخیص ترافیک دوچرخه شکست بخورند.

آشکارسازهای رادار مایکروویو

این دستگاه ها جسم بزرگی را که به سمت یا دور از آنها حرکت می کند شناسایی می کنند و در مقایسه با حلقه های القایی استفاده از آنها افزایش می یابد. آشکارسازهای مایکروویو مورد استفاده برای استفاده «در بالای زمین» برای تشخیص حرکات وسیله نقلیه در یک میدان دید از پیش تعیین شده طراحی شده‌اند که سرعت خودرو بیش از سه مایل در ساعت باشد.
انتخاب سیستم های حلقه القایی در مقایسه با سیستم های مایکروویو تحت تأثیر تعدادی از عوامل مختلف است. به طور معمول روش تشخیص با ملاحظات عملیاتی غالب تعیین می شود که می تواند از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد.

با این حال، برای موقعیت‌های سخت‌تر، سیستم‌های رادار مایکروویو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا نصب آن‌ها آسان‌تر است و روال‌های تعمیر و نگهداری مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. عملکرد انواع سنسور در خودرو را می توانید در سایت خبرگزاری خودروی ۲۲ شرقی همراه با انواع مقالات و دانستنی های خودرو بخوانید.

تشخیص ویدیویی

یکی دیگر از سنسورهای چراغ راهنمایی تشخیص ویدیویی شامل استفاده از دوربین‌های متصل به کارت‌های تخصصی است که با «مناطق تشخیص» تعریف‌شده توسط نرم‌افزار تشخیص خودروی تخصصی مجهز شده‌اند. به عنوان مثال، دوربین‌های تشخیص ویدئویی نصب‌شده برای تشخیص خودروها به فناوری ویدیویی متکی هستند. حسگرهای ویدئویی برای سطوح جاده ای که نصب حلقه های القایی غیرممکن است، مانند سطوح سنگریزه و سطوح بد جاده، ایده آل هستند.

مطالعه بیشتر  خودروهایی با فرمان سمت راست در کدام کشورها وجود دارند؟

با این حال، سنسورهای ویدئویی محبوبیت کمتری دارند زیرا در برابر آب و هوای بد آسیب‌پذیرتر هستند، به دلیل تابش نور چراغ‌های خودرو و سایه‌های خودروها، تمایل به ثبت مثبت کاذب دارند و به کارت‌های گران‌تری نیاز دارند.

سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟ عملکرد چراغ راهنمایی | طرز کار سنسور چراغ راهنمایی | دانستنی های خودرو | عملکرد انواع سنسور در خودرو | 
سنسورهای چراغ راهنمایی چگونه کار می کنند؟ عملکرد چراغ راهنمایی | طرز کار سنسور چراغ راهنمایی | دانستنی های خودرو | عملکرد انواع سنسور در خودرو 

سوالات متداول چراغ راهنمایی

  • چراغ راهنمایی چگونه کار می کند؟

دو راه برای کار چراغ راهنمایی وجود دارد. در شهرهای بزرگ، چراغ‌های راهنمایی معمولاً با تایمر کار می‌کنند، زیرا ترافیک زیادی در طول روز وجود دارد. با این حال، در حومه شهر و در جاده های کشور، چراغ های راهنمایی از آشکارساز استفاده می کنند. آنها وقتی خودروهای زیادی را در یک تقاطع انباشته شده تشخیص می دهند که به یک تقاطع می رسند. این مکانیسم تشخیص مدت زمان نور را کنترل می کند. همچنین هنگامی که خودروها وارد خط پیچی شده اند، چراغ پیکان را فعال می کند. دانستنی های خودرو در چراغ مه شکن + کابرد و نحوه عملکرد

  • چگونه چراغ راهنمایی متوجه می شود که یک ماشین آنجاست؟

فناوری های مختلفی وجود دارد که توسط چراغ های راهنمایی برای تشخیص اتومبیل ها استفاده می شود. این فناوری ها از لیزر گرفته تا محفظه های لاستیکی پر از هوا متفاوت است. با این حال، رایج ترین تکنیک، حلقه القایی است که در سطح جاده تعبیه شده است. با تشخیص تغییر اندوکتانس، زمان ورود خودرو را تشخیص می دهد.

  • آیا کامپیوتر چراغ های راهنمایی را کنترل می کند؟ سنسورهای چراغ راهنمایی

گاهی اوقات، چراغ‌های راهنمایی به‌طور مرکزی توسط رایانه‌ها نظارت و کنترل می‌شوند تا چراغ‌های راهنمایی را در زمان واقعی هماهنگ کنند و با تغییر الگوهای ترافیکی مقابله کنند. تایمرها یا حسگرها نیز برای مدیریت جریان ترافیک در سطح شهر استفاده می شوند.

  • مدار چراغ راهنمایی چگونه کار می کند؟

ابتدا یک سیم پیچ در شیارها قرار می گیرد که یک اندوکتانس سنج به سیم پیچ متصل است تا اندوکتانس سیم پیچ را اندازه گیری کند. یک چراغ راهنمایی دائماً اندوکتانس حلقه را در جاده آزمایش می کند. وقتی ماشینی به میدان مغناطیسی حلقه می‌رسد، اندوکتانس را افزایش می‌دهد و به چراغ‌های راهنمایی می‌گوید که ماشینی منتظر است. طرز کار سنسور چراغ راهنمایی

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

فروش کشنده دیما از روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

mortazavi

سرویس های ضروری خودرو کدام سرویس ها هستند؟

mortazavi

کلاهبرداری های رایج در معامله ، بیشتر مراقب باشید

نظر دهید.