مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک مطلب ویژه

گزارش جدید فرمول یک خبر ۲۰۲۴ | مهم ترین حقایق، آمار و نکات قبل از گرندپری بریتانیا ۲۰۲۴

مهم ترین حقایق، آمار و نکات قبل از گرندپری بریتانیا 2024 فرمول 1 از اسپیلبرگ به سیلورستون برای مسابقه جایزه بزرگ بریتانیا و قسمت نهایی این سه مسابقه پشت سر هم حرکت می‌کند. در ادامه خواهید دید که به طور کلی تا به اکنون که فرمول یک رقابت های خود را در کشورهای مختلف برگزار کرده در بریتانیا چه آماری را به دست آورده است. 

گزارش جدید فرمول یک خبر ۲۰۲۴ | مهم ترین حقایق، آمار و نکات قبل از گرندپری بریتانیا ۲۰۲۴

فرمول ۱ از اسپیلبرگ به سیلورستون برای مسابقه جایزه بزرگ بریتانیا و قسمت نهایی این سه مسابقه پشت سر هم حرکت می‌کند. در ادامه خواهید دید که به طور کلی تا به اکنون که فرمول یک رقابت های خود را در کشورهای مختلف برگزار کرده در بریتانیا چه آماری را به دست آورده است. 

تمرین اول و دوم در این مکان تاریخی روز جمعه، ۵ جولای برگزار خواهد شد، و پس از آن تمرین نهایی و تعیین خط در روز شنبه، ۶ جولای و مسابقه جایزه بزرگ در روز یکشنبه، ۷ جولای انجام خواهد شد.

آمار کلی در مورد مسابقاتی که در گرندپری بریتانیا برگزار شده است:

– اولین گرند پری – ۱۹۵۰
– طول مسیر – ۵٫۸۹۱ کیلومتر
– رکورد دور – ۱ دقیقه و ۲۷٫۰۹۷ ثانیه، مکس ورستاپن، ردبول، ۲۰۲۰
– بیشترین پول پوزیشن‌های  لوئیس همیلتون (۷)
– بیشترین بردها – لوئیس همیلتون (۸)
– نکته جالب – سیلورستون میزبان اولین دور قهرمانی جهان فرمول ۱ در ۱۳ می ۱۹۵۰ بود
– فاصله از خط قطب تا نقطه ترمز پیچ ۱ – ۲۳۹ متر
– سبقت‌های انجام شده در سال ۲۰۲۳ – ۵۰
– احتمال خودروی ایمنی – ۸۹%
– احتمال خودروی ایمنی مجازی – ۲۲%
– زمان از دست رفته در پیت استاپ – ۱۹٫۹ ثانیه (شامل توقف ۲٫۵ ثانیه‌ای)

نظر طرفداران: مدت زیادی است که مکس ورستاپن در دسته‌بندی محبوب‌ترین راننده برای کسب پوزیشن قطب صدرنشین نبوده است، اما در حال حاضر لاندو نوریس انتخاب شماره یک برای بازیکنان F1 Play است. او پس از آن حادثه در رِدبول رینگ، با کمی برتری نسبت به رقیب هلندی خود به یک آخر هفته داغ در سیلورستون وارد می‌شود.

مطالعه بیشتر  با مصوبه شورا این خودرو کاهش 250 میلیونی را تجربه کرد...

نظر راننده جولین پالمر راننده سابق تیم فرمول یک

جولین پالمر، راننده سابق تیم رنو در فرمول ۱: سیلورستون یکی دیگر از مسیرهای مورد علاقه رانندگان است که دارای پیوستگی‌های سریع و تعدادی از بهترین پیچ‌های جهان است. پیچ‌های Copse، Maggots و Becketts جایی هستند که شما نیروی جی بر روی بدن خود را احساس می‌کنید که در فرمول ۱ نسبتاً نادر است.

مهم ترین حقایق، آمار و نکات قبل از گرندپری بریتانیا 2024  فرمول 1 از اسپیلبرگ به سیلورستون برای مسابقه جایزه بزرگ بریتانیا و قسمت نهایی این سه مسابقه پشت سر هم حرکت می‌کند. در ادامه خواهید دید که به طور کلی تا به اکنون که فرمول یک رقابت های خود را در کشورهای مختلف برگزار کرده در بریتانیا چه آماری را به دست آورده است. 

پیچ Copse یک چالش بزرگ است، حتی با وجود فضای فرار، شما با سرعت زیادی حرکت می‌کنید که اگر هر اتفاقی بیافتد، همچنان در مشکل خواهید بود. و سپس تغییر جهت از طریق پیچ‌های Maggots و Becketts واقعاً سرگرم‌کننده است.

آخرین پنج راننده برتر در پول پوزیشن در گرند پری بریتانیا

– ۲۰۲۳ – مکس ورستاپن (ردبول)
– ۲۰۲۲ – کارلوس ساینز (فراری)
– ۲۰۲۱ – مکس ورستاپن (ردبول)
– ۲۰۲۰ – لوئیس همیلتون (مرسدس)
– ۲۰۱۹ – والتری بوتاس (مرسدس)

آخرین پنج برنده گرند پری بریتانیا

– ۲۰۲۳ – مکس ورستاپن (ردبول)
– ۲۰۲۲ – کارلوس ساینز (فراری)
– ۲۰۲۱ – لوئیس همیلتون (مرسدس)
– ۲۰۲۰ – لوئیس همیلتون (مرسدس)
– ۲۰۱۹ – لوئیس همیلتون (مرسدس)

مسیر سیلورستون با ۵٫۸۶۱ کیلومتر طول، پنجمین مسیر بسیار طولانی در تقویم فرمول ۱ است، پس از اسپافرانکورشان (۷٫۰۰۴ کیلومتر)، جده (۶٫۱۷۵ کیلومتر)، لاس وگاس (۶٫۱۲۰ کیلومتر) و باکو (۶٫۰۰۳ کیلومتر)، به این رتبه رسیده است.

فرمول یک را بیشتر بخوانید: در مسابقات اف یک اتریش چه کسی توانست در صدر جدول رقابت ها قرار بگیرد؟

این مسیر دارای ۱۸ پیچ است و یکی از هیجان‌انگیزترین و همچنین یکی از پرچالش‌ترین مسیرها برای بسته خودرو-لاستیک می‌باشد.

مطالعه بیشتر  به روز رسانی خودروهای مرسدس خیلی وقت پیش پایان یافته است!

برخی ترکیب‌های پیچ، مانند پیچ‌های ۱۰ تا ۱۴ Maggotts، Becketts و Chapel با سرعت بالا طی می‌شوند و نیروهای جانبی بیش از ۵g بر لاستیک‌ها و رانندگان وارد می‌کنند: میانگین نیروی جانبی در سیلورستون مشابه با آنچه در اسپافرانکورشان و سوزوکا مشاهده می‌شود.

اما همانطور که انتظار می رود در کنار تمامی جنبه های فنی ترکیبات انتخاب شده برای لاستیک ها به شکل زیر است: C1 به عنوان P Zero سخت، C2 به عنوان P Zero متوسط و C3 به عنوان P Zero نرم که بیشترین فشار بر محور جلو وارد می‌شود و با توجه به تعداد زیاد پیچ‌های راست، لاستیک جلوی سمت چپ بیشترین سایش را دارد.

با این حال باید ببینیم در مسابقات فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۴ چه رقابت جذابی رانندگان از خود نشان می دهند که می توانید از سایت خبر فرمول یک ۲۲ شرقی نتایج مسابقات و تحلیل رقابت ها را پیگیری کنید.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

نمایشگاه خودروی تهران آغاز شد (بهمن ماه ۱۴۰۲) / ثبت نام ویژه خبرنگاران

mortazavi

یک شرط مهم برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو

mortazavi

برای واردات خودرو چه شرایطی باید داشته باشیم؟

mortazavi

نظر دهید.