مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

والتری بوتاس از حرکتش در اسپانیا ۲۰۲۱ ابراز پشیمانی نکرده است!

در رقابت های اسپانیا ۲۰۲۱، والتری بوتاس در زمان مسابقه به هم تیمی خود همیلتون، این فرصت را نداد تا عبور کند و درست در زمانی که لوئیس همیلتون پشت سر مکس ورشتپن قرار داشت! او در این باره هیچ گونه ابزار پشیمانی نیز نکرده است. 

در این رقابت ها و در دور ۴۳ ام، بعد از انجام پیت اسپات دوم خود، پشت سر والتری قرار داشت و نزدیک به ۲۲ ثانیه از نفر اول فاصله داشت که تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا بتواند دورهای باقی مانده خود را به ثبت برساند. در دور ۵۲ ام همیلتون به هم تیمی خود رسید اما درست در همین لحظه والتری بوتاس با علم به اینکه می دانست حرکت او ریسک بزرگی را به دنبال دارد اجازه این کار را نداد تا لوئیس از او سبقت بگیرد، ضمن اینکه لوئیس همیلتون همیشه استراتژی های متقاوتی را استفاده می کند!

والتری بوتاس درباره رقابت های گرندپری اسپانیا ۲۰۲۱ و حرکتش در مسابقه این چنین گفت:

من خیلی قبل تر هم می توانستم به او (لوئیس همیلتون) راه بدهم، اما من خودمم هم در حال مسابقه دادن بودم پس در این موارد باید مسائل را از دیدگاههای متفاوتی نیز بررسی کرد. من تمام تلاشم این بود که فاصله ام با چارلز لکلرک حفظ کنم تا بتوانم بار دیگر به پیت بروم و در گرفتن سریعترین امتیاز نیز شانسم را امتحان کنم.

ادعای والتری بوتاس در زمان مسابقات گرندپری اسپانیا ۲۰۲۱ و پیام های نه چندان مهم از پیت وال

پیام هایی که من از پیت وال دریافت میکردم آنقدر زیاد نبود و تنها به من گفتند که او را زیاد معطل نکنم اما من هم درگیر مسابقه خودم بودم و بعد از دریافت پیام کاملا مشخص است که ما استراتژی های متفاوتی داریم پس اتفاق عجیبی نیز نمی افتاد و درگیری نیز در همین حد بود!

مطالعه بیشتر  متیا بینوتو: اهمیت هوای تمیز برای خودروهای فراری

من واقعا خودم نمیخواستم زمان زیادی را از دست بدهم و تمرکزم بر روی مسابقه خودم بود، شما نیز به عنوان راننده خود و مسابقه تان را در اولویت قرار می دهید و این مسئله ای است که باید در فرمول یک انجام دهید. من در رقابت ها شرکت نمیکنم که به دیگران اجازه عبور بدم بلکه خودمم هم در حال مسابقه دادن هستم.

از آنجائیکه ما به عنوان یک تیم در حال کار کردن هستیم پس دلیلی ندارد که برد احتمالی تیم را خراب کنیم من با تمام تلاشم میخواستم بهترین کار را انجام دهم و البته این موضوع نیز کار سختی است.

اطلاع نداشتن لوئیس همیلتون از اینکه والتری بوتاس پیامی دریافت کرده است..

کاملا صادقانه میگویم که نمی دانستم والتری پیامی دریافت کرده است من در ذهنم این طور مرور میکردم که همه در حال مسابقه دادن هستیم و مشکلی ندارم. اما مخصوصا در زمانی که در ابتدای فصل هستیم و من با تایرهای نو در پیچ دهم اقدام کردم و قرار بود سبقت بگیرم و با استراتژی های متفاوت، احساس میکردم فضای بیشتری نیز در اختیار دارم اما اطمینانی از این موضوع نداشتمو والتری در این مورد منصفانه عمل کرد و باید بگویم که ما بهترین هم تیمی ها هستیم.

خبر فرمول یک دیگری از رقابت های اسپانیا ۲۰۲۱: تعداد بالای پول پوزیشن های همیلتون

در همان لحظه امیدوار بودم که زمان زیادی را از دست نداده باشم و در این صورت بود که تیم مرسدس به پیروزی می رسید. در بعضی مواقع ما باید تیم را در اولویت قرار دهیم اینکه در رتبه های دوم و سوم باشیم خوب است اما رسیدن به جایگاه اول کمی کلیدی است و قطعا بالاترین امتیاز را نیز به همراه خواهد داشت.

مطالعه بیشتر  خبر فرمول یک امروز | تغییرات قوانینی در فرمول یک بلژیک 2021

والتری بوتاس | لوئیس همیلتون | گرندپری اسپانیا 2021 | مکس ورشتپن | رانندگان تیم فرمول یک مرسدس | فاصله رانندگان در رقابت های اسپانیا 2021

در گرندپری اسپانیا ۲۰۲۱ والتری یک دور را از دست داد چرا که در استینت اول مسابقه پشت سر راننده فراری قرار داشت و موفق شدند در راند اول پیت استاپ ها آندرکات را هم عملی کنند و در این باره نیز گفت:

در دور اول فرصت را به لکلرک دادم و او هم ریسینگ لاین بهتری در پیچ سوم داشت و در بیرون پیچ قرار گرفته بود که باید بگویم واقعا او را ندیدم و در زمانی توانستم او را ببینم که کاملا دیر شده بود و در همین لحظه نیز سبقت خود را کامل کرد. تعقیب ماشینی که در جلو قرار دارد بسیار سخت است و این موضوع را در لحظه ای که دور چهارم را داشتم هم می دانستم، این موضوع کمی مسابقه را سخت کرد و برایم شرم آور است. در نهایت ما کار خود را بر روی بدریوم تمام کردیم و توانستیم از ردبول امتیازات بیشتری نیز به دست آوریم.

خبر داغ فصل ۲۰۲۱ فرمول یک: جایگزینی راسل در مرسدس به جای بوتاس به احتمال زیاد!!!

در این رقابت ما سرعت خوبی داشتیم و اول میخواستیم یک تکنیک تک استاپه را عملی کنیم اما به نظر رسید که ممکن نخواهد بود چرا که برخلاف پیش بینی ما فرسایش تایرهای مدیوم بیشتر شده بود پس باید تغییرات دیگری را در نظر میگرفتیم. به نطر من اینها مسائل جزئی هستند به دلیل اینکه ما در مسابقه سرعت خوبی داشتیم و تیم مرسدس امتیازات بسیار خوبی دارد اما کامل نیست پس در نتیجه باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

4.7/5 - (17 امتیاز)

مطالب مرتبط

حواشی و اخبار فرمول یک | میک شوماخر و جوویناتزی نیروی ذخیره فراری در فصل جدید!

mortazavi

بازگشت فراری به جایگاه های بالا به زودی…

mortazavi

تکرار پیروزی ردبول در گرندپری فرمول ۱ آمریکا ۲۰۲۲

mortazavi

نظر دهید.