مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

کنترل خودروهای ۲۰۲۱ در پیچ ها از دید چارلز لکلرک دشوارتر است!

چارلز لکلرک راننده تیم فرمول یک | تیم فراری، لکلرک | فرمول یک تیم ها | رانندگان تیم های فرمول یک | سایت فرمول یک ۲۲ شرقی | فرمول یک ۲۰۲۱

چارلز لکلرک، راننده تیم فرمول یک بیان کرد که کنترل کردن خودروهای مسابقه ای در ورودی پیچ ها کمی سخت شده است و این به خاطر تغییرات آیرود ینامیکی جدیدی است که بر روی خودروها اعمال شده است. 

در سایت خبر خودرویی فرمول یک می توانید تازه ترین اتفاقات فصل F1 2021 از رانندگان تیم فرمول یک، مسابقات فصل ۲۰۲۱ و حواشی آنها باخبر شوید. همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو در بازار ایران و معرفی خودروهای جدید ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز می توانید از طریق همین صفحه اقدام کنید.

فیا، سازمان جهانی اتومبیلرانی برای اینکه بتواند کاهش سرعت خودروها و همینطور نیرویی که به سمت پایین ایجاد می شود را کم کند این تغییرات را در خودروها اعمال کرده است.

به عنوان مثال تغییراتی که ایجاد شده است شامل: ایجاد یک برش در کف و در بخش جلویی تایرهای عقبی می باشد و ضمن اینکه تغییرات در قسمت داکت های ترمز عقب و دیفیوزر اشاره کرده است.

تغییرات در خودروهای مسابقه ای ۲۰۲۱ با چه هدفی بوده است؟

هدف از این تغییرات برای ماشین های فرمول یک این است که ۱۰ درصد کاهش دانفورس تولیدی و در نهایت کاهش سرعت خودروها انجما شود که برهمین اساس چارلز لکلرک اعتقاد دارد اعمال این تغییرات باعث شده که در زمان مواجه با پیچ ها عملکرد درست تری نداشته باشیم و برای کنترل آنها باید تغییر رویکردی در نظر گرفته شود.

مطالعه بیشتر  نتایج ایتالیا 2022 با ورزش فرمول 1 دنیا

صحبت های لکلرک در مورد تغییرات اعمال شده بر روی خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱

خودروهای جدید ۲۰۲۱ از نظر سبک رانندگی تغییری ایجاد نکرده است اما در برخی موارد تغییراتی وجود دارد و در زمان ورود به پیچ ها باید فشار کمتری به آن وارد شود به این خاطر که علت تغییر دادن هندسه کف خودرو به جهت کنترل کردن قسمت انتهایی ماشین کمی سخت شده است.

این راننده بیشتر تمایل دارد که بخش انتهایی خودرویش مقداری آزاد باشد و همین موضوع به او کمک می کند تا بتواند چرخش بهتری در پیچ ها را داشته باشد.

اما در مقابل برخی دیگر نیز معتقد هستند که همین مشکل چارلز لکلرک در حال حاضر بر خلاف فصل قبلی که هم تیمی او سباستین فتل با خودرویش داشت.

در ادامه لکلرک در مورد خودروی فصل قبل و علت برتری خود نسبت به هم تیمی اش را این طور می گوید:

بیان این گونه مسائل به نحوه احساس به خودرو و سبک رانندگی راننده بستگی دارد و من دوست دارم عقب خودرو کمی آزاد باشد و بازی کند تا بتوانم برای چرخش خودرو استفاده کنم ولی خوب دیگر رانندگان با این موضوع مشکل دارند.

بخش عقبی خودرو SF1000 که خودروی مسابقه ای فصل ۲۰۲۰ تیم فراری بود آنچنان مقاوم نبود و اما برای من مشکلی نیز ایجاد نکرد اما من نمی توان به جای سباستین فتل نیز صحبت کنم.

چارلز لکلرک راننده تیم فرمول یک | تیم فراری، لکلرک | فرمول یک تیم ها | رانندگان تیم های فرمول یک | سایت فرمول یک 22 شرقی | فرمول یک 2021 
چارلز لکلرک راننده تیم فرمول یک | تیم فراری، لکلرک | فرمول یک تیم ها | رانندگان تیم های فرمول یک | سایت فرمول یک ۲۲ شرقی | فرمول یک ۲۰۲۱ 

لکلرک در گرند پری اتریش ۲۰۱۹ نیز بعد از تهاجمی بودن نوع رانندگی که داشت و باعث برخورد با مکس ورشتپن شد و در نهایت سبب شد که به پیروزی در آن مسابقات نرسد نیز صبحت هایی کرده که به قول این راننده در مسابقات بعدی سخت تر تلاش میکند و بعد از واکنش داوران فرمول یک به آن اتفاق، این راننده هنوز هم به همان سبک رانندگی خواهد کرد و در این مورد می گوید:

مطالعه بیشتر  همیلتون در صدر جدول تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2021

من فکر میکنم به کار گرفتن این رویکرد برای مسابقات خوب است و این احساس را بعد از مسابقه با وجود اینکه بسیار ناراحت بودم از نتیجه ای که داشتم میگویم.

فکر میکردم که اگر مسابقات را با محدودیت کمتری انجام دهم طبیعتا مسابقه دیدنی تر هم می شود ولی خوب ما احتیاج داریم تا به ثبات بیشتری در مورد نظریات داوران برسیم و در رقابت های نفربه نفر نیز بدون اینکه نگران از دست دادن جریمه باشیم می توان فشار بیشتری اعمال کرد و من به خوبی با این موضوع سازگار هستم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

اصلاحیات ماشین فراری برای فصل ۲۰۲۳ فرمول ۱

mortazavi

بهترین نتیجه فراری در مسابقات فرمول یک ترکیه ۲۰۲۰

mortazavi

دلایل موفقیت لوئیس همیلتون از زبان میکا هکینن

mortazavi

نظر دهید.