مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

اولین پیست فرمول یک در ایران (زرندیه)

پیست اتومبیلرانی در ایران در زرندیه به زودی افتتاح خواهد شد. این افتتاحیه قرار است تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ انجام شود. در ادامه این گزارش اف یک ۲۰۲۱ با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این پیست فرمول یک (F1) ایرانی در سایت اخبار خودرو ۲۲ شرقی شرح دهیم.

پیست فرمول یک در زرندیه ایران به زودی افتتاح خواهد شد….

دبیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با انتشار این موضع از افتتاح اولین پیست اتومبیلرانی در ایران – زرندیه خبر داد و به گفته مصطفی مرزبان:

این پیست قادر است با برگزاری مسابقات فرمول یک در کشور و رعایت استانداردهای فدراسیون اتومبیلرانی در سطح بین المللی فعالیت کند و امیدواریم که پیشرفت های بسیار خوبی نیز در این زمینه حاصل شود.

دنیل ریکاردو باعث ناامیدی مک لارن در فصل ۲۰۲۱ شد!

اتودروم بین المللی در شهرستان زرندیه به مساحت ۸۵ هکتار و طول ۵ کیلومتر در حال ساخت است و در این پیست ۱۸ پیچ وجود دارد که از جذابترین پیچ های معروف پیست فرمولا مانند مالزی، آلمان، آسیا فرانکورو، ژاپن، سیلوراستون بریتانیا و بلژیک الگوبرداری شده است که نهایت سرعت در این پیست، بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است. این پیست با مشاوره و راهنمایی از شرکت های آلمانی مانند Tike ساخته می شود که ۱۰ پیست فرمول یک توسط این شرکت طراحی شده است.

مصطفی مرزبان در مورد اینکه پروژه تا چه میزان پیشرفت داشته صحبت هایی را نیز ارائه کرد:

تا به الان این پروژه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت داشته و ساختمان اصلی آن ساخته شده است که تا تیرماه ۱۴۰۰ بهره برداری خواهد شد و اعتبار این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان (۱٫۵ میلیون یورو) ثبت شده که برای ۲۰۰ نفر پیش بینی شده اشتغال زایی خواهد شد.

مطالعه بیشتر  آلپین می گوید: مرسدس به پیشرفت تیمی ما کمک کرد!

با توجه به امکاناتی که در این پیست به کار رفته است امید است که بهترین خودروهای فرمول یک، حرفه ای ترین رانندگان  در این پیست حضور پیدا کنند و هیجان زیادی نیز برای ایرانیان فراهم شود.

اخبار فرمول یک ۲۰۲۱: در حال حاضر برترین راننده فرمول یک ۲۰۲۱ کیست؟ 

رعایت اصول ایمنی در پیست فرمول یک زرندیه ایران

اصول ایمنی براساس استانداردهای بین المللی در نظر گرفته شده و به طور کامل نیز رعایت شده است، در اصل این ایمنی سازی طبق شبیه سازی حرکت و سرعت ماشین ها می باشد که نوع پیچ ها در یک فضای مجازی شبیه سازی شده است.

ضمن اینکه تمامی قوانین و آئین نامه ها مربوط به ایمنی راننده و تیم های همراه در دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت به افراد آموزش داده می شود.

در پایان مرزبان اضافه کرد که استفاده از این پیست می تواند یک بستر مناسب برای ایجاد فضایی شاد برای خانواده ها باشد و البته در کنار آن نیز می توان جذب سرمایه های ورزشی را نیز در نظر داشت که به ورود ارز و سرمایه گذاری خارجی ختم خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

جدول نتایج فرمول یک میامی ۲۰۲۲ | گزارشات ورزشی اف یک

mortazavi

اخبار فرمول یک: همیلتون در ایمولا بسیار خوش شانس بود!

mortazavi

احتمال دارد همیلتون به تیم ردبول بپیوندد!

mortazavi

نظر دهید.