مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

مشکل اصلی ماشین های مرسدس در فرمول یک ۲۰۲۲ چیست؟

مشکل اصلی ماشین های مرسدس در فرمول یک 2022 چیست؟ مرسدس بنز فرمول 1 در ادامه اخبار جدید فرمول یک به نکات خواهیم پرداخت که تیم مرسدس را بیشتر از تیم های دیگر

مشکل اصلی ماشین های مرسدس در فرمول یک ۲۰۲۲ چیست؟

مرسدس بنز فرمول ۱ در این فصل نتوانست مانند همیشه بدرخشد و در صدر جدول رقابت ها بنشیند! اما به نظر می رسید که زودتر از هر زمان دیگری بتواند مشکل ماشین های خود را حل کند و هنوز اقدام تاثیرگذاری انجام نداده است. آیا برای این موضوع باید FIA مقابله کند! در ادامه اخبار جدید فرمول یک به برخی نکات خواهیم پرداخت که تیم مرسدس را بیشتر از تیم های دیگر تحت تاثیر قرار داد و نتایج منفی برای این تیم داشت…

زمانی که ماشین های جدید تیم های فرمول یک وارد پیست شدند برخی از تیم ها توانستند خود را در زمان بسیار مناسبی خود را با شرایط جدید وقف داده و از چالش های اساسی عبور کنند. بعضی از مشکلات مربوط به ماشین ها بود که جای تازگی کار زیادی برای رانندگان داشت و هر راننده به سختی می توانست خود را با ماشین های جدید همگام کند که یکی از آنها خودروی تیم فراری بود و چالش آن را در باکو تجربه کرد.

عدم سازگاری برخی ماشین ها با رانندگان و پیست ها یکی از چالش های اساسی این فصل بود که البته راه های مختلفی وجود دارد که تیم ها بتوانند این چالش را حل کنند چرا که همیشه مسائل پیچیده تر نیز وجود داشته است.

یکی از تحلیلگران فنی ماشین های فرمول یک گفته است شاید یکی از راه حل ها این باشد که ارتفاع سواری کمی بالا بیاد و ماشین کمتر به سطح زمین نزدیک باشد تا جریان هوا به خوبی شکسته شود و ماشین بتواند راحت تر مسیر را طی کند ولی این راه حل ممکن است عملکرد خودرو را با کاهش شدید نیروی رو به پایین همراه کند.

مطالعه بیشتر  تلاش همیلتون برای بازگردانی احترام بین او و ورشتپن!

اکثر تیم ها در عوض طرحی را ارائه کرده اند که در آن افزایش جزئی ارتفاع سواری تنها یک عنصر است، در کنار تغییر در سیستم تعلیق و طراحی مجدد تونل های کف که هوای زیر بدنه را هدایت می کند.

اما طی صحبت هایی که شده است، پیچیدگی این راه حل ها کمی زمانبر است و البته قبل از پیاده سازی بر روی خودروها باید با ابزارهای شبیه سازی تست و بررسی شود که نیازمند تجهیزات گران قیمتی می باشد و ممکن است هر تیمی از عهده آن بر نیاید.

برای درک بهتر پیچیدگی آن: کار تونل باد که توسط تیم‌ها در شرایط پایدار انجام می‌شود که در آن جریان‌های هوا سرعت مشخصی را حفظ می‌کنند و به روشی عادی در امتداد سطوح ماشین (مجازی) جریان دارند. اما در زمان تست واقعی خودرو این طور نیست و ممکن است با جریانات هوای متفاوت پدیده های دیگری نیز اتفاق بیفتد و شبیه سازی با استفاده از مدلی با هزاران فرمول پیچیده بسیار دشوار است و این در حالیست که در شرایط پایدار تنها یک فرمول وجود دارد.

آیا مرسدس حق دارد خواستار تغییر قوانین شود؟

جورج راسل و لوئیس همیلتون هر دو دوست دارند قوانین را تغییر دهند، خواه حداقل ارتفاع سواری یا (دوباره) معرفی سیستم تعلیق فعال بتواند کمی مشکلات کمر درد رانندگان را نیز کاهش دهد و دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود مرسدس W13 بتواند تغییرات زیادی داشته باشد. همه به آیرودینامیک کلی خودرو (و نه فقط طراحی کف) و سیستم تعلیق مربوط می شود. خیلی ساده بخواهیم بگوئیم، به دلیل ویژگی‌های طراحی ذاتی خودرو، کاهش چنین چالش هایی برای تیم بسیار دشوار خواهد بود.

مطالعه بیشتر  نتیجه تست های روز اول و دوم فرمول 1 در بحرین فصل 2022

بنابراین اگرچه نباید تأثیری را که پرش مداوم W13 بر سلامت رانندگان مرسدس بنز می‌گذارد دست کم بگیریم، اما مشکل خطر ایمنی نیست که نیاز به مداخله FIA داشته باشد. حل مشکل باید توسط مرسدس، بدون کمک یک تغییر مقررات انجام شود. تغییر ناگهانی مقررات نیز می‌تواند برای رقبای خود ناعادلانه تلقی شود که زمان و منابع خود را برای یافتن راه‌حل یا مصالحه صرف کرده‌اند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تمرینات فرمول یک استرالیا ۲۰۲۲

mortazavi

راسل: ردبول در هر مسابقه در فصل F1 2023 برنده خواهد شد

mortazavi

F1 امروز | خوشحالی آلونسو بعد از سالها در فرمول یک ترکیه ۲۰۲۱ + جدول تعیین خط

mortazavi

نظر دهید.