مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

سردرگمی همیلتون و قراردادش در مرسدس بر سر بند ورشتپن!

لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس | تیم فرمول یک مرسدس | تکلیف قرارداد همیلتون در ۲۰۲۱ | بند ورشتپن در قرارد همیلتون | فرمول یک ۲۰۲۱ 

جزئیات موضوع بند ورشتپن در قرارداد لوئیس همیلتون چیست؟

به دنبال تکمیل قرارداد لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس یک گام به نهایی شدن قرارداد نزدیک شدند که البته این قراداد با اضافه شدن یک بند به آن به مرحله امضا خواهد رسید که آن را بند ورشتپن می گویند.

همانطور که می دانید مدت هاست همیلتون و مرسدس بر سر نهایی شدن قراداد بحث های زیادی داشتند و در این بین تصمیم گیری در مورد هم تیمی او نیز یکی از موضوعات مهم می باشد.

در بین رسانه ها این موضوع با بند ورشتپن شناخته شده است که نکته اصلی این بحث این است که با شروع فصل جدید ۲۰۲۲ هم تیمی لوئیس همیلتون چه کسی خواهد بود!

بهتر این موضوع را به نحو دیگری شرح دهیم، منظور از این بند این است که تا زمانی که لوئیس همیلتون در تیم مرسدس حضور دارد راننده دوم را لوئیس همیلتون تعیین میکند و در صورتی راننده دوم حضور خواهد داشت که تایید همیلتون نیز انجام شود.

علت نامگذاری این بند، به بند ورشتپن چیست؟

البته بهتر است بدانید که هر راننده دیگری در فرمول یک می تواند در تیم مرسدس حضور پیدا کند اما مکس ورشنپن به این دلیل که می تواند یک تهدید بزرگ برای تسلط همیلتون بر روی تیم مرسدس باشد، نام این بند را اینگونه انتخاب کرده اند.

مکس ورشتپن هلندی که تا پایان فصل ۲۰۲۳ با ردبول قرارداد دارد و بعد از آن هم ممکن است لوئیس همیلتون دیگر در فرمول یک نباشد، انتخاب این راننده آنقدر دور از انتظار نیست و البته که یکی از آرزوهای توتو ولف این است که مکس ورشتپن روزی بتواند در مرسدس حضور پیدا کند.

مطالعه بیشتر  مخالفت همیلتون با ادعای توتو در هلند 2022 + جدول تعیین خط
لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس | تیم فرمول یک مرسدس | تکلیف قرارداد همیلتون در 2021 | بند ورشتپن در قرارد همیلتون | فرمول یک 2021 
لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس | تیم فرمول یک مرسدس | تکلیف قرارداد همیلتون در ۲۰۲۱ | بند ورشتپن در قرارد همیلتون | فرمول یک ۲۰۲۱ 

جزئیات قرارداد ۲۰۲۱ لوئیس همیلتون

از قوانین ذکر شده در این قرارداد این است که بر اساس توافق دو طرف، قراردادی یکساله به علاوه یک گزینه تمدید قرارداد برای فصل ۲۰۲۲ است که قرار است به امضا برسد و ضمن اینکه حقوق همیلتون نیز که مبلغی معادل با ۴۰ میلیون دلار می باشد نیز بدون تغییر خواهد بود و همچنین لوئیس همیلتون می تواند از لباس و کلاه خود برای تبلیغات نیز استفاده کند.

انتظار ادی جوردن برای امضای قرارداد لوئیس همیلتون

ادی جوردن بسیار مشتاق است تا هرچه زودتر این قرارداد به مرحله امضا برسد و البته این موضوع را عنوان کرده است که همیلتون در مورد حقوق و دستمزد خود نمی تواند خیلی زیاده خواهی کند و در ادامه نیز گفته است:

اینکه همیلتون بخواهد ده درصد از درآمد تیم را داشته باشد بسیار خنده دار است و عملا اینکار شدنی نیست چرا که رانندگان در هر تیمی قابل تعویض هستند.

اما برای مثال دریافت قسمتی از تبلیغات تلویزیونی توجیه پذیر است و لوئیس همیلتون بیشتر ازهمه در فروش تبلیغات تلویزیونی نقش داشته است و برای فرمول یک نیز بسیار تاثیرگذار بوده است. این راننده کاملا حق دارد که بتواند برای خودش بازاریابی کند و یک اسپانسر قدرتمند مانند تامی هیلفیگر دارد. لوئیس همیلتون یک سوپراستار صحنه است و فرمول یک بسیار به او احتیاج دارد.

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

چارلز لکارک راننده فرمول یک را با بیوگرافی کامل بشناسیم

mortazavi

سومین دوره تمرینات مسابقات فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۰: مک لارن در این دوره تمرینات پایین تر از بوتاس است.

mortazavi

نتایج تعیین خط فرمول یک آذربایجان ۲۰۲۲

mortazavi

نظر دهید.