مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

نیکو روزبرگ: قوانین فرمول یک ۲۰۲۲ باید سخت گیرانه تر باشد!

نیکو روزبرگ: قوانین فرمول یک 2022 باید سخت گیرانه تر باشد! تغییر قوانین فرمول یک در 2022 | خبر فرمول یک در 22  شرقی | حواشی رانندگان اف یک 

نیکو روزبرگ: قوانین فرمول یک ۲۰۲۲ باید سخت گیرانه تر باشد! تغییر قوانین فرمول یک در ۲۰۲۲ | خبر فرمول یک در ۲۲  شرقی | حواشی رانندگان اف یک

نیکو روزبرگ آلمانی، راننده سابق فرمول یک در ابتدای فعالیتش در سال ۲۰۰۵ به تیم ویلیامز پیوست که البته نقش یک راننده آزمایشی را در آن دوره از رقابت های اتومبیلرانی داشت، بعد از مدت زمانی در سال ۲۰۱۰ به تیم مرسدس پیوست و بعد از یه دوره ۵ ساله در این تیم، توانست رتبه دوم را در تیم مرسدس به دست آورد. بعد از گذشت دوران اوج این راننده آلمانی، در سال ۲۰۱۶ که البته عنوان قهرمانی را نیز به دست آورد، از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد.

اما در آخرین حواشی و شایعاتی که بعد از گرندپری ابوظبی ۲۰۲۱ به وجود آمد، نیکو روزبرگ گفت: فکر میکنم که قوانین فرمول یک باید در فصل آینده پس از چندین جنجال در سال ۲۰۲۱ تقویت و سخت گیرانه تر شود. موضوع مقررات پس از گرندپری ابوظبی بسیار مورد بحث قرار گرفت، با تمرکز ویژه بر تاثیرگذاری مستقیم خودروی ایمنی بر نتیجه نبرد نفر اول بین مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون.

این تنها لحظه ی بحث برانگیز سال نیز نبود. به ویژه، پس از جریمه نشدن ورشتپن به دلیل یک حادثه با همیلتون در گرندپری برزیل، بحث های زیادی در مورد اینکه چگونه این مسابقات عادلانه برگزار میشود، وجود داشت. در میان همه اینها، روزبرگ قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ معتقد است که وضوح قوانین چیزی است که FIA می تواند روی آن کار کند.

مطالعه بیشتر  درآمد فرمول یک نسبت به سال گذشته 96 درصد کاهش داشته است!
نیکو روزبرگ: قوانین فرمول یک 2022 باید سخت گیرانه تر باشد! تغییر قوانین فرمول یک در 2022 | خبر فرمول یک در 22  شرقی | حواشی رانندگان اف یک
نیکو روزبرگ: قوانین فرمول یک ۲۰۲۲ باید سخت گیرانه تر باشد! تغییر قوانین فرمول یک در ۲۰۲۲ | خبر فرمول یک در ۲۲  شرقی | حواشی رانندگان اف یک

روزبرگ گفت: «این ورزش باید پیشرفت کند.

FIA باید همه این قوانین را محکم‌تر کند تا این همه بحث و جدل وجود نداشته باشد. اگر درک قوانین بسیار ساده تر باشد، برای ورزش F1 2021 نیز بهتر است چرا که همه به راحتی متوجه میشوند چه حرکتی درست است و کدام غلط و بهترین تصمیم حساس ترین لحظات چیست! ما باید از شر همه این بحث ها خلاص شویم، این مهم است.»

جنجال هایی که بعد از ابوظبی فرمول یک ۲۰۲۱ به وجود آمد ممکن است فروکش کرده باشد اما پیامد های آن باقی مانده و نباید نادیده گرفته شود.

مرسدس در ابتدا دو اعتراض جداگانه با داوران پس از مسابقه ارائه کرد. هر دوی آنها اخراج شدند و تیم نشان داد که قصد دارد نسبت به اعتراض در مورد طبقه بندی مسابقه به دلیل نحوه رسیدگی به عقب نشینی خودروی ایمنی، درخواست تجدید نظر کند، زیرا قانونی وجود دارد که بیان می کند که خودروی ایمنی نباید در یک بازه زمانی که اتومبیل ها در حرکت هستند، قرار می گرفت.

با این حال، قرار است که این شکایت اخیر مورد بررسی دقیق تری قرار بگیرد و ضمن اینکه باید در کل روند قوانین فرمول یک اصلاحیاتی نیز انجام شود.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

مک لارن در کنار تعویض موتورش به تولید گیربکس هم ادامه خواهد داد!

mortazavi

خبر تازه از فرمول یک | واکنش کریستین هورنر به خروج بینوتو از فراری

mortazavi

فرمول یک فرانسه ۲۰۲۲ + جدول نتایج و امتیاز رانندگان

mortazavi

نظر دهید.