مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

فراری می خواهد موضوع کپی کردن خودروها شفاف سازی شود

تیم فراری | کپی کردن خودروهای مسابقه ای | F1 | مسابقات فرمول یک | خبر فرمول یک  

آیا تیم های مسابقه ای می توانند خودروهای خود را از یکدیگر کپی کنند؟

فراری امیدوار است بتواند از فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی یک قانون کلی برای کپی از خودروهای فرمول یک را ارائه دهد. این در حالی درخواست شده است که فراری، تجدید نظر خود را برای جریمه داکت قرمز ترمز ریسینگ پوینت ارائه کرده است.

بعد از جلسه ای که به علت اعتراض رنو به تیم ریسینگ پوینت و داکت های ترمز شد، تیم ریسینگ پوینت جریمه ای نزدیک به ۴۰۰ هزار یورو و کم شدن ۱۵ امتیاز را دریافت کرد. اما این حکم اعتراض دیگر تیم ها را در پی داشت که تیم هایی از جمله: ویلیامز، رنو، مک لارن، فراری و حتی تیم ریسینگ پوینت درخواست کردند که در این حکم ارائه شده تجدید نظری اعمال شود.

در ادامه به دلیل درخواست های رسمی رنو و فراری سبب شد که این پرونده به دادگاه بین المللی فدراسیون اتومبیلرانی ارائه شود. این در حالی است که فیا نیز تایید کرده که کپی کردن خودروهای مسابقه ای از یکدیگر باید در فصل های آینده کاهش پیدا کند و متیا بینوتو نیز گفته است که باید تمامی قوانین کاملا شفاف سازی شوند.

آیا تیم های مسابقه ای می توانند خودروهای خود را از یکدیگر کپی کنند؟
آیا تیم های مسابقه ای می توانند خودروهای خود را از یکدیگر کپی کنند؟

متیا بینوتو برای اعمال شفافیت این قوانین گفته است:

علت اینکه ما شفاف سازی را اعلام کردیم این است که میخواهیم شفاف سازی به طور کامل انجام شود و از نظر من داکت ترمز تنها قسمتی از ماجرا می باشد و دادگاه برای موضوع کپی کردن بسیاری از مسائل را بازگو خواهد کرد که اهمیت بالایی برای ما دارد.

مطالعه بیشتر  پیر گسلی: فرمول 1 در گرندپری سنگاپور پس از سه سال دوری!

همچنین این موضوع برای آینده فرمول یک نیز مهم است چرا که بحث مالکیت معنوی مطرح است و از دیدگاه من داشتن مالکیت معنوی برای یک شرکت بسیار مهم است.

اگر تیمی بخواهد از خودروی تیم سال قبل کپی کند بهتر است قوانینی اعمال شود که از تیمی که خودروی آن کپی شده محافظت شود. بر همین اساس در حال حاضر موضوع مهمی است که برای برقراری عدالت در مسابقات حرکت کنیم و درک این موضوع را داشته باشیم که این مسئله برای فرمول یک از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مسابقات فیا، دبیر کل فیا، نیکولاس تومبازیس، پیتر بایر در مسابقات گذشته اعلام کردند که از ۲۰۲۱ به بعد عملکردی مشابه ریسینگ پوینت برای طراحی خودروها غیرقانونی است و کسی نباید برخلاف قانون عمل کند.

این قوانین در زمانی اعمال شد و برخی حساسیت ها را برانگیخته کرد که ریسینگ پوینت ادعا کرده است خودروی خود را از روی عکس های مرسدس کپی کرده است ولی این موضوع به سادگی ها قابل هضم نیست چرا که نمی توان تنها با یک عکس خودرو را کپی کرد و این دلیل ساده کاملا رد شده است.

در ادامه کالین کولس می گوید:

کسی قادر نیست تنها از روی عکس ها خودروها را کپی کند و این موضوع از این نظر بیان شده است که کپی کردن فقط مختص داکت قرمزها نیت و موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که باید بررسی شود و البته می توان جزئیات کلی این خبر را که آیا ریسینگ پوینت طراحی خودرو را از مرسدس کپی کرده است؟ در سایت ۲۲ شرقی بخوانید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

برگشت قوی مرسدس به فرمول یک از نظر جورج راسل!

mortazavi

جدول رقابت های فرمول یک بلژیک ۲۰۲۲ | صدرنشینی ردبول!

mortazavi

راسل: عملکرد مرسدس در این فصل نیاز به بررسی بیشتری دارد!

mortazavi

نظر دهید.