مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

سایت فرمول یک ایرانی | فورد به فرمول یک می پیوندد!

سایت فرمول یک ایرانی | فورد به فرمول یک می پیوندد! خودروسازی بزرگ فورد قرار است به زودی با فرمول یک و تیم ردبول همکاری کند

سایت فرمول یک ایرانی | فورد به فرمول یک می پیوندد!

خودروسازی بزرگ فورد قرار است به زودی با فرمول یک و تیم ردبول همکاری کند و این اتفاق ممکن است به زودی رخ دهد و یا اینکه تا سال ۲۰۲۶ به طول بیانجامد. به گفته بسیاری از خبرگزاری های فرمول ۱، فورد آماده است تا در سال ۲۰۲۶ با ردبول وارد اف ۱ شود.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، مطمئن ترین راه برای قرار گرفتن در یک تجارت سودمند، نوعی سرمایه گذاری در فرمول ۱ است و از همین رو تیم ردبول قصد دارد از پلن های خودروسازی فورد نیز استفاده کند.

اما از آنجائیکه FIA متعهد به اعمال محدودیت های بودجه برای فرمول یک است و از این رو تا تاریح ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲، برای ورود برخی برندهای خودرویی جدید اقدام کنند که این اتفاق بعد از آئودی بود که به دنبال آن، ردبول، رنو، مرسدس بنز، فراری، هوندا همگی ثبت برند خود را انجام داده اند و جای خالی پورشه و فورد در این لیست همچنان به شدت احساس می شود.

براساس گزارشاتی که از FIA در دسترس است، سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار برای تامین کنندگان درنظر گرفته می شود که با بازیابی نزدیک به ۲۵ میلیون دلار به ازای هر تیم، بسیار پر واضح است که در این ورزش، هزینه کارآمدی بسیاری وجود دارد…

هوندا نیز به فکر بازگشت به سمت ردبول است….

با تأسیس بخش پیشرانه ردبول در سال ۲۰۲۱، این تیم در سال ۲۰۲۶ در بخش PU تقریبا می توان گفت به خودکفایی رسیده است و در ابتدا قصد داشت با پورشه وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک شود. هوندا نیز به عنوان یکی از تامین کنندگان بسیار قوی به فناوری هیبریدی بسیار کمک می کند و گزینه های بسیار زیادی برای پیشرفت این تیم در نظر دارد.

مطالعه بیشتر  اخبار فرمول یک: همیلتون در ایمولا بسیار خوش شانس بود!

اگرچه کریستین هورنر، رئیس تیم ردبول تاکید کرده است که به هیچ همکاری برای تقویت موتور خودروهای خود نیاز ندارد اما اگر خودروسازی باشد که بتواند به پرداخت هزینه ها کمک کند و تیم قدرتمند ما را با شکل بسیار حرفه ای تری مدیریت کند، از چنین معامله هایی استقبال می کند.

اما سوالی که در این قسمت مطرح می شود، این است که تغییر صنعت خودروسازی جهانی به سمت برقی شدن، این همکاری چه سودی برای فورد خواهد داشت و برای جواب به این سوال می توان از دو جنبه آن را بررسی کرد، بخش فنی و بخش بازاریابی که طبیعتا از هر دو جهت برای فورد منافع بسیاری در پی دارد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تمرین دوم فرمول یک موناکو ۲۰۲۱

mortazavi

خبر رانندگان F1 | توتو ولف: قراردادمان را با لوئیس تمدید خواهیم کرد…

mortazavi

راننده دیگر تیم هاس، رومن گروژان فرمول یک را ترک خواهد کرد!

mortazavi

نظر دهید.