مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

برای فصل ۲۰۲۱ از لاستیک های پیرلی استفاده می شود!

مدیر ورزشی شرکت پیرلی گفته است که برای فصل ۲۰۲۱ از لاستیک های پیرلی استفاده می شود و البته این لاستیک ها نسبت به قبل تغییراتی داشته اند که در ادامه این خبر فرمول یک از سایت خبر خودرو ۲۲ شرقی به جزئیات آن می پردازیم.

اینکه بخواهیم لاستیک های فرمول یک را تامین کنیم کار بسیار سختی است و البته هیچ احترامی هم از سوی رانندگان و تیم ها نبوده است و البته این انتخاب تماشاگران که می خواهند گستردگی تایرها بالا باشد تا در شرایط محتلف نیز جوابگو باشید، کار دشواری است.

رانندگان تیم های فرمول یک تمایل دارند که بدون اینکه برای تایرها مشکلی به وجود آید بیشترین سرعت را برای آنها فراهم کند و اگر مشکلی برای تایرها نیز به وجود بیاید انتقادات بسیار زیادی را به سمت تامین کنندگان لاستیک ها می فرستند.

البته پیرلی می گوید که به این اتفاقات عادت کرده است و تقریبا می توان گفت که از سال ۲۰۱۱ این شرکت ایتالیایی تصمیم گرفت که وطیفه تامین لاستیک ها را بر عهده بگیرد و تا به الان نیز تنها تامین کننده لاستیک ها است.

در ابتدای کار این شرکت انتقادات زیادی برای نرم بودن لاستیک ها می شد که در چندین مسابقه اخیر نیز شکایاتی از پیت استاپه بودن داشتند.

صحبت های ماریو ایزولا در انتقادات اخیر:

در چندین سال گذشته تغییراتی در رویکردهای عملکردی تیم ها صورت گرفته که مهندسان تیم ها به این نتیجه رسیدند که اگر سرعت در زمان مسابقه را کاهش بدهند و پیت استاپ اضافه هم نداشته باشند می تواند در مسابقات سریعتر بوده و زودتر به پایان مسابقه برسند.

برای اینکه این مشکل حل شود پیرلی می تواند ضریب فرسایش لاستیک ها را افزایش داده و با این کار انتقادات و شکایات هایی هم از سوی رانندگان داشته که البته این کار مشکلات دیگری را نیز به وجود می آورد و باعث می شود حتی سردرگمی در استراتژی اتخاذ شده از سمت تیم ها ایجاد شود. اما پیرلی همیشه در تلاش است تا بتواند همه را راضی نگه دارد.

مطالعه بیشتر  لاستیک خودروی فراری SF1000 خوب است یا رانندگانش آن را به خوبی کنترل میکنند؟؟

تصمیم ایزولا برای انتخاب لاستیک های فصل ۲۰۲۱

به دلیل وجود ویروس کرونا تصمیم بر این داریم که ترکیبات یکسانی برای همه تیم ها ارائه دهیم و این طرح باید خیلی خوب اجرا شود که براساس همین رویه مسابقات فصل ۲۰۲۱ را نیز شروع خواهیم کرد.

تیم ها از سه ترکیب معرفی شده در مسابقات تا به حال استفاده می کردند که همین باعث استراتژی های مختلف در طول مسابقات شده است.

برای اینکه کمی تنوع به وجود آید پیرلی در بعضی از آخر هفته ها نرم ترین لاستیک خود برای این تیم ها معرفی میکرد و برخی از آنها هم فقط برای دور تعیین خط استفاده می شدند.

برخی از تیم های برتر اغلب با لاستیک مدیوم در تعیین خط شرکت میکردند که بعد مسابقه را با لاستیک سخت تری شروع میکردند.

لاستیک های پیرلی | کاهش سرعت در لاستیک پیرلی | فصل 2021 فرمول یک | رانندگان فرمول یک 2021 | اخبار فرمول یک در 22 شرقی | ماشین های مسابقه ای

ایمنی بالای لاستیک های جدید فرمول یک

این بار پیرلی به جای تمرکز بر فرسودگی و چسبندگی لاستیک ها بیشتر بر روی مسائل مربوط به ایمنی تمرکز کرده است و در زمانی که ماشین های مسابقه ای سریع تر شوند لاستیک ها به طور قابل ملاحظه ای به محدوده تحمل وزن ناشی از داون فورس و محدوده پایان عمر خود نزدیک می شوند.

بر همین اساس استفاده از ترکیبات معرفی شده در فصل ۲۰۱۹ مسئولیتی بزرگ می باشد و باعث به وجود آمدن خطرات بزرگتر می شد.

اما در اولین تستی که از ترکیبات لاستیک جدید در فصل ۲۰۲۰ به وسیله رانندگان انجام شد واکنش آنها به لاستیک نیز منفی بود و نظر ایزولا در این مورد:

کاملا این واکنش ها برای من طبیعی است و وقتی رانندگان چیزهای جدیدی را امتحان میکنند امیدوار هستند که عملکرد بهتر نیز صورت بگیرد و در این توافق قرار شد که بر روی دوام و عمر لاستیک ها بیشتر تمرکز شود.

مطالعه بیشتر  توتو ولف به دنبال جایگزین مناسب برای مدیریت تیم مرسدس است!
اما با وجود لاستیک های جدید به دست آوردن رکوردهای فصل قبلی کمی دور از انتظار خواهد بود…

شبیه سازی پیرلی نشان می دهد که بسته به موقعیت پیست، زمان از دست رفته بین ۰٫۴ تا نیم ثانیه است و در بحث تعادل خودرو هم رانندگان باید آمادگی بیشتری برای کم فرمانی خودرو داشته باشند.

از نظر ایزولا:

شما می توانید با تنظیم بهتر خودرو به این مسئله واکنش نشان دهید و در زمانی که تیم ها بخواهند با لاستیک های جدید رقابت کنند باید بدانند تفاوت زیادی با لاستیک های قبلی ندارد.

انتخاب ترکیب لاستیک ها برای فصل ۲۰۲۱

این بار پیرلی تصمیم دارد که انتخاب ترکیبات مختلف لاستیک ها را برای ۲۳ مسابقه فصل ۲۰۲۱ در همان ابتدا معرفی کند و اما با این حال تغییر انتخاب تا ۱۵ روز قبل از مسابقه نیز در شرایط مختلف محفوظ است.

مانند فصل ۲۰۲۰:

  • ۲ ست از ترکیب لاستیک هارد
  • ۳ ست مدیوم
  • ۸ ست تایر سافت

لاستیک های پیرلی | کاهش سرعت در لاستیک پیرلی | فصل 2021 فرمول یک | رانندگان فرمول یک 2021 | اخبار فرمول یک در 22 شرقی | ماشین های مسابقه ای

برای هر راننده مدنظر قرار گرفته استو در آذربایجان، کانادا، موناکو، روسیه، سنگاپور، ابوظبی، سه نوع از نرم ترین لاستیک ها و سه نوع از سخت ترین ها برای مسابقات پرتغال؛ بریتانیا، هلند، ژاپن و اسپانیا وجود دارد.

البته انتخاب لاستیک ها کار ساده ایت نیست و به ویژه در فصل ۲۰۲۰ که پیست های جدیدی نیز اضافه شدند و مهندسین هم از عملکرد این لاستیک ها در پیست های جدید اطلاعی نداشتند و اما پیرلی در این موضوع پیش روی دارد و گفته است:

در آذربایجان و برزیل ما بر روی لاستیک ها رفتیم که می دانستیم یک درجه نرم تر از لاستیک های استفاده شده در فصل ۲۰۱۹ در این دو مسابقه بود.

جدول توزیع لاستیک ها فصل ۲۰۲۱

لاستیک های پیرلی | کاهش سرعت در لاستیک پیرلی | فصل 2021 فرمول یک | رانندگان فرمول یک 2021 | اخبار فرمول یک در 22 شرقی | ماشین های مسابقه ای

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

فرمول یک ردبول: کریستن هورنر: FIA باید به دو اعتراض مرسدس بر علیه ما پیگیر باشد!!!

mortazavi

تکرار پیروزی ردبول در گرندپری فرمول ۱ آمریکا ۲۰۲۲

mortazavi

اخبار فرمول یک: از نظر فتل حرکت فیا برای اعلام جریمه با تاخیر بود و اصلا حرفه ای نبود!

mortazavi

نظر دهید.