مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

آیا پیروزی مکس ورشتپن در هلند ۲۰۲۲ از قبل برنامه ریزی شده بود؟

اخبار داغ فرمول 1 آیا پیروزی مکس ورشتپن در هلند 2022 از قبل برنامه ریزی شده بود؟ بعد از اینکه رقابت های گرندپری هلند 2022 انجام شد اتهامات به ردبول

آیا پیروزی مکس ورشتپن در هلند ۲۰۲۲ از قبل برنامه ریزی شده بود؟ اخبار داغ فرمول ۱

بعد از اینکه رقابت های گرندپری هلند ۲۰۲۲ انجام شد بسیاری از حواشی و اتهامات به سمت تیم ردبول روانه شد و برخی گمان می کردند که پیروزی مکس ورشتپن با صحنه سازی های تصادف زیادی اتفاق افتاده است و تیم آلفاتائوری نیز برای اینکه به دفاع از تیم ردبول و تیم فراری اقدامی انجام دهد، در برابر این اتهامات واکنش نشان داده و از این دو تیم دفاع کرده است.

تیم الفاتائوری اتهامات مبنی بر اینکه تیم ردبول با برنامه ریزی هایی که از قبل شده به این پیروزی رسیده است را توهین آمیز و نادرست خوانده است. بسیاری از افراد معتقدند که یوکی تسونودا باعث شد که به پیروزی مکس ورشتپن کمک زیادی شود و به صدر نشینی جدول برسد.

در طول مسابقه بعد از اتفاقی که برای تسونودا افتاد ماشین ایمنی برای کمک به او وارد پیست شد و همین اتفاق سبب شد تا مکس ورشتپن مسیر را به سرعت طی کند و به پیروزی برسد. ورشتپن پس از اینکه یک خودروی ایمنی در رده های پایانی مسابقه به او اجازه داد تا تایرهای خود را به تایرهای نرم تغییر دهد در مسابقه هلند ۲۰۲۲ به پیروزی رسید. اما در این بین بسیاری از حواشی برای مهندس ارشد تصمیم و استراتژی تیم ردبول، هانا اشمیتز شد.

آلفاتائوری نسبت به این اتهامات ساکت نماند و گفت که چنین رفتارهای نفرت انگیزی قابل تحمل نیست و کاملا بی احترامی نسبت به هانا اشمیتز و دیگر تیم ها است. ما همیشه به صورت مستقل، منصفانه و با بالاترین سطح احترام و اخلاق ورزشی رقابت کرده‌ایم. اتفاقی که در پیست هلند افتاد و باعث شد یوکی یک شکست داشته باشد که تیم هم سریعا متوجه این موضوع نشد و همین باعث توقف او در مسیر شد که برای دیگر رانندگان پشت سر او مشکلاتی را به وجود آورد.

مطالعه بیشتر  خبر ورزشی فرمول یک | فرمول یک در تلاش است تا یک سوخت پایدار ایجاد کند!

تسونودا بلافاصله پس از پیتینگ در دور ۴۴ روی پیست ایستاد و به تیم گفت که احساس می کند لاستیک به درستی نصب نشده است. او کمربندهایش را باز کرد تا از ماشین خارج شود قبل از اینکه کسی به او بگوید می تواند ادامه دهد اما هر چهار لاستیک او بسیار سفت شده بودند و ادامه مسیر برای او ممکن نبود. او برای تعویض و رفع عیب ماشین به پیت برگشت و دوباره به مسیر خود ادامه داد.

این موضوع همچنین برای تیم مرسدس نیز اتفاق افتاد و جورج راسل راننده جوان این تیم تایرهای خود را تعویض کرد اما به همیلتون چنین اجازه ای داده نشد که همیلتون از این حرکت حس نارضایتی زیادی داشت که جزئیات بیشتر از اخبار داغ فرمول ۱ و توضیحات لوئیس همیلتون در مورد این تصمیم گیری را می توانید در لینک قرار داده شده بخوانید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

جدول فرمول یک با رقابت های اسپانیا ۲۰۲۲

mortazavi

نیکو هالکنبرگ گزینه مناسب برای ردبول در مسابقات فرمول یک ایفل آلمان

mortazavi

قرار است مدیریت جدید فرمول یک بر عهده مدیر سابق فراری شود!

mortazavi

نظر دهید.