مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک

احتمال نابودی مرسدس با استراتژی سه بار توقف در پیت!

مسابقات فرمول یک 2021 | تیم مرسدس بنز | استراتژی سه بار توقف | رقابت های فرمول یک 2021 | اخبار فرمول یک | مسابقات اتومبیلرانی | رانندگان تیم های F1

مسابقات فرمول یک ۲۰۲۱ | تیم مرسدس بنز | استراتژی سه بار توقف | رقابت های فرمول یک ۲۰۲۱

به گفته جیمز آلیستون تیم فرمول یک مرسدس اصلا استراتژی سه بار توقف را مدنظر قرار نداده بود و این احتمال بسیار وجود داشت که در لحظه نابود شود.

تیم آلمانی مرسدس توانست در اولین مسابقات فرمول یک ۲۰۲۱ پیروز رقابت ها در بحرین شود و ضمن اینکه ماشین ردبول نیز سرعت بالایی داشت اما نتوانست به پیروزی برسد.

لوئیس همیلتون در دوره های نهایی موفق شد که از جایگاه خود دفاع کند و مکس ورشتپن نیز به صورت خیلی سریع در پشت سر خود حفظ کند.

در زمانی که لوئیس همیلتون برای بار دوم به پیت آمد، این انتظار وجود داشت که بار سومی نیز وجود داشته باشد اما جیمز آلیسون گفته است که این استراتژی به هیچ عنوان در برنامه تیم نبوده است و در ادامه صحبت های خود گفته است:

فکر میکنم این تا مقدار زیادی در ذهن گزارشگران که مسابقه را دیدند و شاهد پیت دوم نیز بودند وجود داشت!

من فکر میکنم هوز ۲۸ دور باقی مانده بود و البته آنها فکر میکردند که این تیم استراتژی سه بار توقف را داشته و ضمن اینکه این موضوع اصلا در برنامه وجود نداشت.

استراتژی سه بار توقف در پیت باعث نابودی مرسدس در لحظه بود و این بسیار با کندی همراه می ش که البته ما توانستیم از حداکثر توانایی لاستیک هارد بهره بگیریم و سه بار توقف در پیت، موضوعی بود که اصلا به آن فکر نکرده بودیم.

به اعتقاد جیمز آلیستون، بوتاس می توانست مکس ورشتپن را به راحتی به چالش بکشاند…

به گفته جیمز آلیستون توقف ۱۰ ثانیه ای می توانست چالشی را برای مکس به وجود آورد و باعث شد فاصله والتری بوتاس با مکس ورشتپن بیشتر شود که به جزء این نیز می توانست فرصت آندرکات نیز داشته باشد:

مطالعه بیشتر  40 درصد خودروی جدیدتر برای ردبول در فصل 2021!

در دوری که ما برای تعویض لاستیک والتری انتخاب کردیم بهترین فرصت برای سبقت گرفتن از مکس بود و والتری که یک دست لاستیک استفاده نشده هارد داشت و البته مکس هم همینطور، نشان دهنده این بود که از ثبت دورهای طولانی با یک لاستیک نگران است و در زمانی که لوئیس به پیت آمد مکس را در بیرون پیت نگه داشتند و آندرکات اتفاق افتاد.

به خاطر همین موضوع بود که می دانستیم با متوقف کردن والتری در زمانی که به پیت آمد مکس به چالش کشیده شد و بعد از چند دور که والتری با لاستیک های تازه ثبت میکرد می توانست چالشی را برای مکس ایجاد کند اما اگر پیت به خوبی پیش می رفت. مکس برای دفاع در برابر والتری به پیت رفت و والتری فرصت مبارزه نیز پیدا میکرد.

با دنبال کردن تازه ترین خبرهای فرمول یک در سایت خبر خودرویی ۲۲ شرقی می توانید از اتفاقاتی که در این مسابقات رخ می دهد آگاه شوید؛ ضمن اینکه علاوه بر آن می توانید جدیدترین خودروهای روز دنیا و نقد و بررسی هریک به همراه مقالات فنی خودرو را نیز مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

تیم مرسدس در فرمول یک، آلیسون مدیر فناوری: سال ۲۰۲۲، خوش شانسی برای همه!

mortazavi

فرمول یک مرسدس | والتری بوتاس مرسدس را به قصد آلفارومئو ترک کرد!

mortazavi

جایزه فرمول یک سنگاپور ۲۰۲۲ برای سرجیو پرز!

mortazavi

نظر دهید.