مجله خبری 22 شرقی
فرمول یک مطلب ویژه

شروع اسپرینت اتریش فرمول یک ۲۰۲۴ با پیشتازی راننده ردبول

شروع اسپرینت اتریش فرمول یک ۲۰۲۴ با پیشتازی راننده ردبول

راننده ردبول، مکس ورشتپن، با تبدیل موقعیت خود به پیروزی در مسابقه اسپرینت عصر شنبه در جایزه بزرگ اتریش، مک‌لارن‌های اسکار پیاسری و لاندو نوریس را با عملکردی هیجان‌انگیز و چرخ به چرخ شکست داد. جدیدترین خبرهای فرمول یک ۲۰۲۴ فصل جدید را می توانید در سایت خبرگزاری ۲۲ شرقی بخوانید. در ادامه شروع اسپرینت اتریش فرمول یک ۲۰۲۴ با پیشتازی راننده ردبول را می توانید مطالعه کنید. 

در حالی که پیشتازی راننده ردبول در ابتدای مسابقه کاملام مشهود بود. نوریس اما خیلی زود به او نزدیک شد و با یک سبقت جسورانه موقتاً به P1 منتقل شد، اما قهرمان جهان بلافاصله موقعیت را بازپس گرفت و این باعث شد پیاسری از هم‌تیمی خود سبقت بگیرد.

پشت سر سه راننده برتر، که این ترتیب را تا پرچم شطرنجی حفظ کردند، جورج راسل و لوئیس همیلتون، کارلوس ساینز را در وسط قرار دادند، و سپس چارلز لکلرک و سرجیو پرز که بهبود یافته بودند قرار داشتند.

با تغییراتی که برای فصل ۲۰۲۴ اعمال شد، جلسه تعیین خط اسپریت عصر جمعه برای مسابقه ۱۰۰ کیلومتری تعیین کرد که در آن به هشت نفر برتر امتیاز داده می‌شود از حداکثر هشت برای P1 تا یک برای P8. یک مبارزه نزدیک و هیجان‌انگیز در تعیین خط اسپریت دید که ورشتپن نوریس را برای حفظ موقعیت شکست داد و پیاسری در جایگاه سوم از راسل، ساینز و همیلتون، که این رقابت خود را بسیار فاجعه‌بار توصیف کرد، قرار گرفت.

با این حال، قبل از شروع مسابقه تغییری در ترتیب ایجاد شد، زیرا الکس آلبون به دلیل تنظیمات مختلف بر روی ویلیامز خود، از رده ۱۹ به خط پیت منتقل شد، پس از اینکه در SQ1 پس از تنها یک جلسه تمرین موفق به تأثیرگذاری نشد.

وقتی پوشش‌های تایر برای دور تشکیل خط برداشته شد، مشخص شد که هر ۲۰ راننده با تایرهای C4 متوسط با علامت زرد که بین تایرهای سخت C3 سفید و نرم C5 قرمز در تخصیص این آخر هفته قرار دارد، شروع خواهند کرد. پس از یک شروع ناموفق، ورشتپن هنگام شروع مسابقه پاک به راه افتاد تا پیشتازی خود را از نوریس در اولین پیچ حفظ کند، و راننده مک‌لارن مجبور به دفع حمله هم‌تیمی خود پیاسری در مسیر به پیچ ۳ شد.

مطالعه بیشتر  فروش فوری ایران خودرو با مدل پرطرفدار جوانان ایرانی

پشت سر، ساینز با یک حرکت عالی در بیرون پیچ ۴ از راسل جلو افتاد، در حالی که همیلتون ششمین موقعیت را از لکلرک سریع‌تر حفظ کرد، و پس از آن پرز، کوین مگنوسن و لانس استرول قرار داشتند آلپاین‌های استبان اوکون و پیر گسلی از ۱۰ جایگاه برتر بیرون شدند.

پس از نگه داشتن پیاسری پشت سر خود، نوریس حمله را آغاز کرد و تایم‌ها را روشن کرد تا به ورشتپن نزدیک شود و در دور ۵ با شجاعت ماشین خود را در داخل ردبول در پیچ ۳ قرار داد و تقریباً با کاهش سرعت در نقطه اوج با پیشتازی بیرون آمد.

اما هیجان بیشتری به زودی دنبال شد زیرا ورشتپن با یک حرکت در پیچ ۴ پاسخ داد، جایی که خروج نوریس مختل شد و پیاسری توانست از هم‌تیمی خود سبقت بگیرد، در حالی که ساینز، دو راننده مرسدس و لکلرک همه نظاره‌گر بودند.

با رسیدن نمودار دورها در اسپرینت اتریش فرمول یک ۲۰۲۴ ، که اکنون به ۲۳ دور پس از شروع ناموفق رسیده بود ورشتپن از آن پنجره DRS تصمیم‌گیرنده خارج شد و شروع به ساختن یک مزیت کمی راحت‌تر بر پیاسری کرد، و نوریس نیز در مکان سوم عقب افتاد زیرا مسابقه به حالت تعادل درآمد.

چند دور بعد، با این حال، نوریس دوباره سرعت خود را افزایش داد و فشاری بر پیاسری وارد کرد، که منجر به چهره‌های نگران در دیوار پیت مک‌لارن شد زیرا آن‌ها سعی کردند وضعیت را مدیریت کنند و یک پایان دوگانه در سه جایگاه برتر را به دست آورند.

مطالعه بیشتر  نیسان ترا را با بهترین شرایط قسطی بخرید!

در جلو، ورشتپن از تمرکز مک‌لارن‌ها بر روی یکدیگر استفاده کرد تا فاصله بیشتری ایجاد کند و در نهایت خط پایان را با ۴٫۶ ثانیه جلوتر از پیاسری گذراند، در حالی که نوریس با هفت دهم ثانیه عقب‌تر به دلیل فشار دیرهنگام خود بود.

دو راننده مرسدس، همیلتون و راسل در اسپرینت اتریش فرمول یک ۲۰۲۴ ، در مکان‌های P4 و P6 در اطراف فراری ساینز قرار گرفتند، در حالی که لکلرک پس از مشکلات خود در تعیین خط اسپریت به هفتمین جایگاه رسید و پرز آخرین امتیاز موجود را در جایگاه هشتم کسب کرد.

مگنوسن نمایش مقاومی در هاس خود به نمایش گذاشت و در مسیر به نهمین جایگاه رسید، در حالی که استرول از استون مارتین و آلپاین‌های اوکون و گسلی که نتوانستند به نتایج تعیین خط خود تکیه کنند و امتیازی کسب نکردند، پشت سر او قرار گرفتند.

رانندگان آلفا تاوری، یوکی سونودا و دانیل ریکاردو به ترتیب در مکان‌های ۱۳ و ۱۵ قرار گرفتند، در اطراف هاس نیکو هالکنبرگ، با دو بار قهرمان جهان فرناندو آلونسو که مجبور شد به مکان ۱۶ در استون مارتین خود پس از لحظه‌ای با راننده آلمانی در پیچ ۳ بسنده کند.

این یک خروجی آرام برای رانندگان ویلیامز و کیک سائوبر بود، با لوگان سارجنت که الکس آلبون را پس از شروع از خط پیت به خانه رساند، و والتری بوتاس که هم‌تیمی خود ژو گوانیو را به پرچم پایان رساند.

پیروزی ورشتپن در اسپرینت به این معنی است که او بار دیگر رتبه خود در قهرمانی را افزایش داده است، با ۷۱ امتیاز اکنون بین او و نوریس در جدول رانندگان، و لکلرک شش امتیاز دیگر در مکان سوم قرار دارد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

به دلایل زیر ۴۰۵ با موتور XU7 بخرم یا نخرم ؟

سردبیر

حضور خودروهای آلمانی در سامانه یکپارچه فروش

mortazavi

حذف سامانه یکپارچه خودرو در پی آزادسازی قیمت ها

mortazavi

نظر دهید.