مجله خبری 22 شرقی
اخبار داخلی دسته‌بندی نشده

نحوه اعتراض رانندگان به تردد غیرمجاز در محدودیت های کرونایی!

جریمه تردد غیرمجاز در ساعات اعلام شده | اعتراض رانندگان به تردد غیرمجاز |  نحوه اعلام اعتراض در ساعت منع تردد و پیگیری آن 

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ساعت ۹:۰۰

چگونه می توان به تردد غیرمجاز در ساعات اعلام شده، اعتراض کرد؟

برخی از شهروندان برای دریافت پیامکی که نشان می داد برای تردد در ساعات غیرمجاز جریمه ای را باید بپردازند، اعتراضاتی داشته اند و خواسته این افراد این است که چگونه می توانند برای جریمه هایی که به اشتباه برای آنان اعمال شده است اعتراض کنند.

چنانچه شما هم جزء افرادی هستید که این پیام را دریافت کرده اید نیازی نیست که حضورا به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید بلکه باید نزدیک به ۱۰ روز صبر کرده و بعد از طی شدن مراحل اداری، ممکن است حتی جریمه ای برای شما ثبت نشود و پلیس های راهنمایی و رانندگی خطا در سیستم تشخیص خودکار را علت این پیامک بدانند.

اما برای اینکه از این پیامک جریمه در ساعات منع تردد اطمینانی حاصل شود بهتر است به وب سایت رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده که به نشانی اینترنی Rahvar120.ir می باشد و با کلیک بر روی گزینه استعلام تخلفات رانندگی و با درج کردن کد VIN که بر روی کارت ماشین قرار دارد، تخلفاتی که برای شما ثبت شده باشد را مشاهده کنید.

جریمه تردد غیرمجاز در ساعات اعلام شده | اعتراض رانندگان به تردد غیرمجاز |  نحوه اعلام اعتراض در ساعت منع تردد و پیگیری آن 
جریمه تردد غیرمجاز در ساعات اعلام شده | اعتراض رانندگان به تردد غیرمجاز |  نحوه اعلام اعتراض در ساعت منع تردد و پیگیری آن 

از دیگر مراکزی که می توانید اعتراض خود را پیگیری کنید، مراکز تعویض پلاک می باشد و در صورتی جریمه شما حذف می شود که دوربین های عکس برداری خودکار این موضوع را ثبت نکرده باشند و در موارد دیگر حذف جریمه به سختی انجام می شود.

مطالعه بیشتر  سرنوشت قیمتها در سال آینده

لازم است ذکر شود که ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات  رانندگی گفته است:

فردی که تخلف رانندگی را مرتکب شده است باید به مدت ۶۰ روز از تاریخ درج شده در قبض جریمه تا تاریخ رسیدگی به آن جریمه را پرداخت کند و یا اعتراضات خود را در این زمان اعلام شده با دلایل منطقی به اداره راهنمایی و رانندگی اعلام کند.

اداره راهنمایی رانندگی نیز بعد از زمان اعلام شده موظف است تا ۲۴ ساعت به این اعتراضات رسیدگی کند و در صورت پیگیری های معترض نیز موارد به مراجع بالاتر ارجاع داده می شود.

چنانچه فردی در زمان ذکر شده نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نکند باید علاوه بر مبلغ جریمه، هزینه ای دیگر را نیز پرداخت کند که براساس اعلام راهنمایی و رانندگی می باشد. ضمن اینکه افراد می توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ نسبت به ثبت اعتراض اولیه اقدام کنند.

در پایان این خبر  شرکت های خودروساز داخلی با تولیدات بسیار بالایی که در حال حاضر و در یک سال گذشته داشته اند البته لازم است ذکر شود که روند کاهشی قیمت‌ خودروها همچنان ادامه خواهد داشت و این موضوع می تواند بسیار امیدوار کننده باشد  تا افراد تمایل بیشتری برای ثبت نام و خرید خودرو داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

تداوم کاهش قیمت پراید در بازار، همه را فروشنده کرد

سجاد ناجی

چانگان قیمت رسمی و افزایشی خود را اعلام کرد.

mortazavi

زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو

سجاد ناجی

نظر دهید.