مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

کانسپت جدید رنو ۵ Diamant مدل ۲۰۲۲

کانسپت جدید رنو 5 Diamant مدل 2022 برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد رنو این خودروساز تصمیم گرفت مدل جدید دیگری از این نسخه را رونمایی کند

کانسپت جدید رنو ۵ Diamant مدل ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ پنجاهمین سالگرد یکی از مدل های این برند، رنو ۵ است. نماد واقعی فرهنگ پاپ، بیش از ۵ میلیون دستگاه از این مدل بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۴ در چندین کشور فروخته شد. برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد این مدل نمادین، رنو تصمیم گرفت مدل جدید دیگری از این نسخه را رونمایی کند و براساس نظر نهایی تصمیم براین شد که این خودروی مفهومی رنو ۵ با نام دیامانت معرفی شود. یک خودروی الکتریکی، تصویری از آینده را نمایان می کند.

پیرگانالون به دنبال طراحی این مدل گفته است که:

من از رنو برای تولید مجدد رنو ۵ برای جشن ۵۰ سالگی اش تشکر می کنم و این مدل به من این اجازه را داد که ماشین رویایی ام را طراحی کنم و همانطور که می بینید این تجسم یک سبک پاپ می باشد و کاری که می خواستم با رنو ۵ دیامانت انجام دهم ادای احترام به طراحی آن و در عین حال انتقال اشکال و رنگ های موجود در جهان به این مدل خودرو بوده است!

کانسپت جدید رنو 5 Diamant مدل 2022 برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد رنو این خودروساز تصمیم گرفت مدل جدید دیگری از این نسخه را رونمایی کند

RENAULT 5 DIAMANT

رنو ۵ دیامانت دارای ظاهری کلاسیک است که در سال ۱۹۷۲ یک سوپر اسپرت بود و البته در همان سال نیز از خط تولید رنو خارج شد اما در سال ۲۰۲۲ سعی شده که ظاهر خود را حفظ کند و تغییرات زیادی را به کار نگیرد تا ناآشنا به نظر نرسد! برای مشخصات فنی این مدل یک موتور کاملا الکتریکی قرار داده شده است که طراحی بسیار درجه یکی دارد و سعی شده تا تمامی جزئیات در آن رعایت شود و بیننده را مشتاق می کند تا بتواند به این جزئیات نیز دقت بیشتری داشته باشد.

وقتی از بیرون به آن نگاه می کنید، می بینید که بدنه به گونه ای ساده شده است که خطوط متمایز رنو ۵ خودنمایی می کند. چراغ های عقب نیز همان طراحی قبلی را هنوز دارند. ضمن اینکه لاستیک ها کمی عریض تر شده و دارای نسخه آلپاین هستند و به طور کلی رنگی که برای آن انتخاب شده است؛ رنگدانه های طلایی بر روی پایه های صورتی و پوشیده شده با یک رنگ مات که طیف رنگی جذابی را ایجاد می کند و در زیر نور خورشید نیز می توان خطوط طلایی را به راحتی مشاهده کرد که در نور تاریک تر می توان رگه های آبی را به زیبایی و جذابیت بالایی دید!

مطالعه بیشتر  معرفی خودروهای جدید | شورولت کوروت Z06 مدل 2023

رنو ۵ دیامانت نیز از فناوری های زیادی برخوردار است. علاوه بر این که تمام الکتریکی است، دارای اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل درها است و مانند خودروهای برقی، دارای یک اهرم دنده متوالی است. سه صفحه دیجیتال گرد، که یک نوع ادای احترام به ساعت سازان است و اطلاعات ضروری را ارائه می دهند: سرعت، شارژ باتری و زمان. ناوبری، سرگرمی و اطلاعاتی را می‌توان به راحتی توسط تلفن هوشمند راننده که در یک پایه اختصاصی در وسط داشبورد قرار می‌گیرد، ارائه کرد.

کانسپت جدید رنو 5 Diamant مدل 2022 برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد رنو این خودروساز تصمیم گرفت مدل جدید دیگری از این نسخه را رونمایی کند

به طور کلی در داخل کابین سعی شده از بهترین متریال با کیفیت استفاده شود. به عنوان مثال: برای طراحی لوله داخل فرمان که سبک تر به نظر برسد از یک نوع سنگ مرمر فرانسوی Grand Antique d’Aubert استفاده شده که توسط Minéral Expertise بازیافت شده و در لوله هایی ریخته می شود تا سبک تر و انعطاف پذیرتر شود. پارچه پوشش صندلی ها نیز به طور خاص برای این مدل انتخاب شده است و توسط Le Crin ساخته شده است. در نهایت، کارهای نهایی خودرو، از جمله مونوگرام روی کاپوت، توسط Bertin-Aubert، آتلیه ای در پاریس که به دلیل کار دقیقش معروف است، ساخته شده است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات خودروی ام جی ۵ EV مدل ۲۰۲۳

mortazavi

خبر جدید از ماشین های ۲۰۲۲ | آلپین A110 مدل ۲۰۲۲ مقایسه تریم های مختلف

mortazavi

طراحی مجدد دو لندرور دیفندر ۹۰ و استفاده از پیشرانه شورولت کوروت

mortazavi

نظر دهید.