مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

پیکاپ کلوت از مکث موتور یا دایون V5 + بررسی مشخصات و تصاویر

پیکاپ کلوت از مکث موتور یا دایون V5 + غرفه های نمایشگاه خودروی تهران 1401 شرکت مکث موتور مشخصات دایون V5 معرفی وانت های چینی در ایران

در غرفه های نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ شرکت مکث موتور از یک نمونه پیکاپ خود رونمایی کرد که بعد از عرضه کلوت دنده ای یک مدل گران تر به شمار می رود. پیکاپ جدید کلوت یا دایون V5 از گیربکس ۶ دنده ای AT استفاده می کند اما لازم به ذکر است که شریب خروجی دیفرانسیل به نسبت مدل کلوت دنده ای تغییر پیدا کرده است. در نمایشگاه ۱۴۰۱ خودروی تهران غرفه مکث موتور به جزئیات مشخصات دایون V5 خیلی اشاره نشد اما در ادامه به بررسی مواردی که به شکل کلی تر بیان شده بود اشاره ای خواهیم کرد.

در این غرفه علاوه بر کلوت اتوماتیک از یک مدل ارتقا یافته از کلوت دنده ای هم رونمایی شد که البته تازگی خاصی نداشت چرا که این مدل همان نسخه ای است که در پاییز ۱۴۰۰ بود و نمایشگاه مربوط به مدل های آفرود و کمپینگ بود که برای اولین بار رونمایی شد. تغییراتی که در نسخه قبلی انجام شده بود حذف درب جدید کاپوت و جلو پنجره بود. گفته شده که تمامی خریداران می توانند در صورت تمایل از خدمات تیونینگ و سفارشی سازی شرکت مکث موتور استفاده کرده و بهره مند شوند.

لازم به یادآوری است که در آذرماه ۱۴۰۰ براساس شرایط فروش محصولات مکث موتور، قیمت جدید مدل قبلی کلوت تقریبا ۸۰۰ میلیون در نظر گرفته شده بود که در بازار ایران به فروش می رسید ولی احتمالا در آن زمان به این خاطر قیمت پایین اعلام شده بود که عرضه اولیه این مدل انجام می شد و ممکن است در فروش های آینده قیمت های متفاوت تری را شاهد باشیم.

پیکاپ کلوت از مکث موتور یا دایون V5 + غرفه های نمایشگاه خودروی تهران 1401 شرکت مکث موتور مشخصات دایون V5 معرفی وانت های چینی در ایران
وانت های چینی در ایران

آیا کلوت یا دایون V5 قابلیت آفرود نیز دارد؟

در سال گذشته بیشترین درخواستی که برای خریداران مدل های پیکاپ وجود داشت این بود که آیا می توانند با این پیکاپ ها مسیرهای افرودی را نیز طی کنند یا خیر!

اما در پاسخ به این سوال می توان گفت با اینکه کلوت مکث موتور دارای دو دیفرانسیل است و یک موتور قدرتمند توربوشارژ دارد اما مانند دیگر رقبای خود به عنوان مثال:  آمیکو و کی ام سی قادر به حرکت در مسیرهای آفرودهای سنگین را ندارد و در مسیرهای سبک تر به راحتی می تواند تردد کند و به ویژه در زمانی که میزان ورود یا همان حمله ۲۹ درجه و خروج آن ۲۴ درجه باشد که برای مقایسه با پیکاپ KMC، زاویه ورود ۳۰ درجه ای و خروج ۲۲ درجه ای دارد.

پیکاپ کلوت یا دایون V5 مدل ۱۴۰۱

  • مدیر عامل مکث موتور، آقای وطن خواه در آبان ماه ۱۴۰۰ و در مراسم رونمایی از پیکاپ کلوت به جزئیات جالب توجه ای از این مدل پرداخت:
  • کلوت با همان موتور ۲۴۰۰ میتسوبیشی ارائه می شود.
  • کلوت مدل ۱۴۰۱ از تایرهای AT استفاده می کند. (مناسب برای مسیرهای آفرودی و شهری)
  • هدف مکث موتور روانه تولید ۲۰ دستگاه از این مدل برای دستیابی به سهم ۵۰ درصدی بازار ایران
  • در سال  ۱۴۰۰ مکث موتور، نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه و در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰۰ دستگاه از پیکاپ کلوت را به مرحله تولید رساند.
  • مکث موتور تا پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک ۱۲۰۰ دستگاه و در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۵۰۰ دستگاه از پیکاپ کلوت را قرار است تولید کند.
  • کلوت اتوماتیک از خردادماه ۱۴۰۱ به خط تولید مکث موتور وارد می شود.
  • قیمت کلوت کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان بوده است و در تلاش هستیم تا اولین فروش آن را در آذرماه ۱۴۰۰ با تحویل ۳۰ روزه شروع کنیم.
مطالعه بیشتر  جدیدترین خودروهای جهان | مورگان پلاس 4 CX-T مدل 2021

این موارد بخشی از صحبت های مدیرعامل مکث موتور در سال گذشته بود که در نمایشگاه اتوکمپینگ خودروی تهران برگزار شده بود و برای اولین بار از این مدل رونمایی شد که این مدل پیکاپ چینی همراه با کیت بدنه آفرود برای رونمایی آورده شده بود. همانطور که گفته شد این مدل پیکاپ چینی همراه با نام اصلی خود یعنی دایون V5 وارد بازار شد که یکی از مواردی که تغییر پیدا کرد نام آن بود و نام کلوت یا Kalut برای آن انتخاب شد و این نام اشاره به کوه های شنی در مناطق بیابانی اشاره دارد که از ترکیب دو واژه کل= آبادی و لوت= بیابان گرفته شده است. پیکاپ های موجود در ایران: آرتیستون از آمیکو

اما لازم به ذکر است که بگوئیم خود برند مکث موتور زیر مجموعه ماموت خودرو می باشد که برای عرضه محصولات جدید این برند ایجاد شده است و همزمان با رونمایی از مدل اول پیکاپ کلوت این نسخه به مکث موتور تعلق میگیرد. 

بررسی مشخصات فنی کلوت مدل ۱۴۰۱ مکث موتور

پیکاپ دایون V5 یا کلوت ایرانی مدل ۱۴۰۱ از دو موتور که هر دو توربوشارژ هستند استفاده می کند و دارای گیربکس دستی ۶ سرعته می باشد اما یکی از مدل موتورها دیزلی است و دیگری بنزینی!

موتوری که با حجم ۲٫۰ لیتر در نوع توربوشارژ ارائه می شود از نوع دیزلی بوده و نزدیک به ۱۶۳ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این موتور دیزلی در نسخه تک دیفرانسیل ۸٫۳ لیتری و در نسخه دو دیفرانسیل ۸٫۷ لیتر بنزین می سوزاند.

نوع دیگر موتور کلوت از نوع بنزینی است و تولید میتسوبیشی می باشد که با کد ۴K22 شناخته شده و در حجم ۲٫۴ لیتر توربوست ارائه می شود. قدرتی این موتور می تواند ارائه دهد، نزدیک به ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ است و مصرف ترکیبی دایون V5 یا کلوت ۱۴۰۱ با این موتور بنزینی ۹٫۶ تا ۱۰٫۱ لیتر است.

پیکاپ کلوت از مکث موتور یا دایون V5 + غرفه های نمایشگاه خودروی تهران 1401 شرکت مکث موتور مشخصات دایون V5 معرفی وانت های چینی در ایران
نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ | مکث موتور مشخصات دایون V5

اما برای بازار ایران این مدل با موتور ساخت میتسوبیشی ارائه خواهد شد که طبق صحبت های قبل مدیرعامل مکث موتور در آبان ماه ۱۴۰۰ ابتدا قرار بوده این موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ که دارای ۲۰۴ اسب بخار و دور موتور ۵۶۰۰ همراه با ۲۸۰ نیوتن متر در دور موتور ۴۸۰۰ می باشد ارائه شود که بنا بر شرایط ایران و فروش بهتر این مدل این تصمیم گیری تغییر کرد و همان موتور ۲۰۴ لیتری تایید شد. حمل باری که کلوت یا دایون V5 می تواند جابجا کند نزدیک به ۹۵۰ کیلوگرم بار می باشد و سیستم محرکه کلوت مکث موتور از نوع دو دیفرانسیل ۳ حالته ۲h, 4H و ۴L است.

ناوارا ۲۰۲۱

قیمت اعلام شده کلوت ۱۴۰۱

این مدل پیکاپ چینی که در ایران نیز عرضه می شود قیمت آن نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۲۶ هزار یوآن چین است که برابر با ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار می باشد و قیمت تمام شده آن در ایران نیز در مدل دو کابین، دو دیفرانسیل دنده دستی در رنگ های مشکی، سفید و نوک مدادی همراه با موتور ۲٫۴ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با قیمت ۸٫۳۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال با موعد تحویل ۹۰ روزه ارائه می شود که قیمت پیش پرداخت اولیه ۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد.

ماموت و سایپا رقیبان سرسخت برای یک پیکاپ چینی

در سال ۱۳۹۹ خودروسازی سایپا بدون اینکه حرفی از مدل پیکاپ جدید خود بزند، یک نسخه از پیکاپ فودای F22 را وارد کرده بود که البته قبل از رونمایی نیز سوژه دست عکاسان قرار گرفت و به دنبال آن نیز خودروسازی ماموت نیز مونتاژ مدل مشابه فودای یعنی دایون V5 را انجام داد و برای فروش آن اعلام امادگی کرد.

مطالعه بیشتر  خبر از خودروسازان دنیا: تریم جذاب از هیوندا با نام "جنسیس G70 شوتینگ بریک 2022"

اما دلیل اینکه می گویند این مدل برادر دوقلوی فودای است چیست؟

بعد از اینکه معرفی و رونمایی فودای F22 در سال ۲۰۱۵ انجام شد، دانگ فنگ در سال ۲۰۱۷ نیز همین پیکاپ را با نام دانگ فنگ P16 ارائه کرد و بعد از مدتی خودروسازی دایون در سال ۲۰۲۰ دوباره همین پیکاپ را با نام دایون V5 معرفی کرد و نتیجه هر سه این مدل شباهت بسیار زیاد آنها شد که از شرکتهای متفاوتی وارد بازار خودرو چین شد. همچنین بخوانید: پیکاپ G9 محصول جدید بهمن موتور

پیکاپ کلوت از مکث موتور یا دایون V5 + غرفه های نمایشگاه خودروی تهران 1401 شرکت مکث موتور مشخصات دایون V5 معرفی وانت های چینی در ایران
پیکاپ کلوت از مکث موتور یا دایون V5 + غرفه های نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ شرکت مکث موتور مشخصات دایون V5 معرفی وانت های چینی در ایران

پیکاپ کلوت در ایران چه رقیبانی دارد؟

در بازار خودرو ایران نیز پیکاپ دایون V5 که در دسته وانت های چینی قرار میگیرد دارای رقیبان ایرانی نیز می باشد که می توان به کی ام سی T8 از کرمان موتور اشاره کرد و یا مدل توربوشارژ آمیکو آسنا نیز یکی دیگر از رقیبان این مدل است.

اما مدل های دیگری نیز برای کلوت مدل ۱۴۰۱ می توانند رقیب خوبی باشند که عبارتند از: فوتون تونلند یورو ۵، فوتو تونلند نیوفیس از ایران خودرو، پیکاپ ریپ پلاس از زامیاد هستند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

رونمایی از هامر شاسی بلند برقی + عکس

mortazavi

جدیدترین مدل هیوندا اما در قالب یک کانسپت، هیوندا سون Hyundai Seven مدل ۲۰۲۱

mortazavi

عملکرد فوق‌العاده به همراه فناوری های جدیدتر در جنسیس GV70 برقی ۲۰۲۳

mortazavi

نظر دهید.