مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

پژو ۳۰۸ رقیبی برای گلف

پژو 308 رقیبی برای گلف | برقی شدن خودروی پژو 308 | تغییرات ظاهری پژو 308

سرانجام پس از انتشار و افشای تصاویر مختلف، پژو رسماً نسل جدید هاچ‌بک ۳۰۸ را معرفی کرده است. زیربنای این خودرو را نسل سوم پلت‌فرم EMP2 استلانتیس تشکیل می‌دهد که فاصله محوری ۳۰۸ را ۵۵ میلی‌متر افزایش داده است.

در این نسل همچنین پژو ارتفاع خودرو را ۲۰ میلی‌متر کاهش داده تا نمای اسپرت‌تری به آن ببخشد. همان‌طور که در تصاویر قبلی مشخص شده بود، لوگوی جدید پژو هم در جای‌جای بدنهٔ ۳۰۸ خودنمایی می‌کند.

 

همهٔ تیپ‌های نسل جدید ۳۰۸ به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED مجهز هستند که در کنار دی‌لایت‌های عمودی دندان ببری قرار می‌گیرند. این چراغ‌ها در تیپ‌های GT و GT پریمیوم از تکنولوژی ماتریکس هم برخوردار خواهند بود.

در عقب ۳۰۸ نیز چراغ‌های LED با امضای سه پنجه‌ای پژو به چشم می‌خورد. خریداران می‌توانند برای بدنهٔ این هاچ‌بک جدید از بین رنگ‌های سبز، سفید، خاکستری، مشکی، آبی و قرمز یکی را انتخاب کنند.

در داخل ۳۰۸ جدید همان طراحی معروف و آشنای i-Cockpit پژو دیده می‌شود که نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی با قابلیت سه‌بعدی در تیپ‌های GT از ویژگی‌های آن است.

پژو 308 رقیبی برای گلف | برقی شدن خودروی پژو 308 | تغییرات ظاهری پژو 308
پژو ۳۰۸ رقیبی برای گلف | برقی شدن خودروی پژو ۳۰۸ | تغییرات ظاهری پژو ۳۰۸

برای این خودرو پکیج نرم‌افزاری اطلاعاتی-سرگرمی i-Connect هم قابل سفارش است که امکان ایجاد هشت پروفایل مختلف برای راننده را فراهم می‌کند و قابلیت نمایشگر آینه‌ای بی‌سیم را به همراه دارد.

نسل جدید ۳۰۸ به‌صورت استاندارد یا سفارشی با سیستم‌ها و تکنولوژی‌های کمک‌راننده فراوانی ارائه می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم پایش نقاط کور دوربُرد، هشدار عبور و مرور عقب، دوربین دید عقب ۱۸۰ درجه با نازل تمیزکننده، سیستم دید اطراف ۳۶۰ درجه با چهار دوربین و سیستم تماس اضطراری اشاره کرد.

علاوه بر این، برای این خودرو پکیجی بنام دستیار راننده هم ارائه می‌شود که کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تغییر خط نیمه‌خودکار را به همراه دارد.

مطالعه بیشتر  مرسدس کلاس E 2021 + تصاویر و مشخصات

یکی از خبرهای مهم در مورد نسل جدید ۳۰۸ ارائه دو نسخه پلاگین‌هیبریدی برای آن است. نسخه هیبریدی پایه که Hybrid 180 e-EAT8 نام دارد، از یک پیشرانه بنزینی ۱۵۰ اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی ۸۱ کیلوواتی استفاده می‌کند و از بُرد تمام الکتریکی ۶۰ کیلومتری برخوردار است.

پژو 308 رقیبی برای گلف | برقی شدن خودروی پژو 308 | تغییرات ظاهری پژو 308
پژو ۳۰۸ رقیبی برای گلف | برقی شدن خودروی پژو ۳۰۸ | تغییرات ظاهری پژو ۳۰۸

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی بالا رده نیز با نام Hybrid 225 e-EAT8 همان موتور الکتریکی ۸۱ کیلوواتی را در کنار پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر ۱۸۰ اسب بخاری قرار می‌دهد و می‌تواند تا ۵۸ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.هردوی این نسخه‌های هیبریدی به پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲.۴ کیلووات ساعتی مجهز هستند.

اما علاوه بر این نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی، ۳۰۸ جدید با یک پیشرانه ۱٫۲ لیتری بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری و یک نمونه دیزلی ۱٫۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری هم ارائه می‌شود. نسل جدید پژو ۳۰۸ اواخر امسال در اروپا و دیگر بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد.

 

 

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

مشخصات دیگنیتی پرستیژ در نمایشگاه اتومبیل شیراز رونمایی شد….

mortazavi

لامبورگینی اونتادور LP780 مدل ۲۰۲۲

mortazavi

معرفی فورد برانکو ۲۰۲۱

mortazavi

نظر دهید.