مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

معرفی پورشه ماکان ۲۰۲۲ + پیشرانه و امکانات کابین

پورشه ماکان ۲۰۲۲ در نسخه جدید خود دارای قدرت بیشتری است که تغییراتی در قسمت کابین هم اعمال شده است. در ادامه گزارشی دیگر از معرفی خودروهای ۲۰۲۲ به معرفی کامل و بررسی مشخصات فنی پورشه ماکان ۲۰۲۲، پیشرانه، قدرت، سرعت پورشه ماکان ۲۰۲۲، طراحی بدنه، امکانات کابین داخلی این مدل خواهیم پرداخت…

بررسی مشخصات پورشه ماکان ۲۰۲۲

لازم است ذکر شود که این مدل برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی خودروسازی پورشه تولید شد که البته دومین شاسی بلند این خودروساز خارجی می باشد. تا به الان این مدل جزء مدل های بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده که طرفداران زیادی نیز دارد.

پورشه کاین توربو GT مدل ۲۰۲۲

مشخصات فنی، پیشرانه، سرعت پورشه ماکان ۲۰۲۲

در این مدل تریم توربو حذف شده و جایگزین قدرتمندتری برای آن در نظر گرفته شده است که تریم GTS در مدل ۲۰۲۲ با یک پیشرانه ۲٫۹ لیتری V6 توئین توربوشارژ می باشد که قدرت خود را با کمک ۴۳۴ اسب بخار تامین می کند و در مدت زمان ۴٫۱ ثانیه نیز شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ را خواهد داشت. بیشترین سرعتی که در پورشه ماکان ۲۰۲۲ می توانیم شاهد باشیم، سرعت ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت است که این تریم جدید GTS این مشخصات را فراهم کرده است.

  • نسخه پایه پورشه ماکان ۲۰۲۲، با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر که قدرت خود را از ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر دریافت می کند.
  • در مدل ماکان S که به با تریم GTS تکمیل شده است همان پیشرانه V6 به همراه ۳۷۵ اسب بخار را شاهد هستیم.

در تمامی این مدل ها به کمک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه PDK انتقال قدرت به تمامی چرخ ها اعمال می شود و در تریم GTS که بالاترین تریم ماکانمی باشد، می توان ترمزهای بسیار مخصوص، سیستم تعلیق بادی تطبیقی را به شکل اختصاصی در این مدل مشاهده کرد.

مطالعه بیشتر  ده خودرو برتر SUV اسپرت سال 2019

تغییرات بدنه، امکانات کابین داخلی پورشه ماکان ۲۰۲۲

برای تریم جی تی اس پورشه ماکان تغییرات ظاهری نیز اعمال شده است که آینه های بغل مشکی براق طراحی شده اند و رینگ های ۲۱ اینچی با طراحی GT همراه شده اند. کابین داخلی و صندلی هایی که قابلیت تنظیم ۱۸ حالته را دارند و المان های مشکی رنگی برای قطعات مختلف مانند: ورودی هوا در نظر گرفته شده است.

پورشه ماکان مدل ۲۰۲۲ دارای طراحی ظاهری با تغییرات کمی است که البته این مدل کمی پهن تر انجام شده است. دیفیوزر مشکی رنگی را در قسمت عقب این کراس اوور می توان دید که کمی به سمت بالا کشیده شده و در دوطرف آن اگزوز دوتایی نصب شده است. چراغ ها به صورت ال ای دی استاندارد هستند و بسته به نوع تریم می توان برای رینگ های ۱۹ و ۱۷ اینچی طرح مورد نظر را از میان ۷ طرح انتخاب کرد.

کابین داخلی هم مانند ظاهر از تغییرات اندکی برخوردار است. کلیدهای لمسی به جای کلیدهای فیزیکی، طراحی جدید فرمان که از پورشه ۹۱۱ الگوبرداری شده و همچنین صفحه نمایش ۱۰٫۹ انیچی که آخرین فناوری ها در آن اعمال شده است.

امکانات ایمنی ماکان ۲۰۲۲

  • کروزکنترل تطبیقی
  • سیستم رانندگی بین خطوط
  • سنسور نقطه کور
  • سیستم پارک هوشمند خودرو

 پورشه ۹۱۱

قیمت پورشه ماکان ۲۰۲۲ ۵۴٫۹۰۰ دلار، ماکان S با قیمت ۶۵٫۴۰۰، ماکان GTS نیز با قیمت ۷۹۰۰۰ دلار تعیین شده است که در ابتدای سال ۲۰۲۲ از این مدل رونمایی خواهد شد و از نمایندگی های پورشه قابل خریداری است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

مشخصات بی ام و BMW 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

mortazavi

معرفی بوگاتی دیوو ۲۰۲۱

mortazavi

جدیدترین خودروهای ۲۰۲۱ خارجی | چهره ای جدید از ام جی وان

mortazavi

1 نظر

نظر دهید.