مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

هیوندای کنا N، معرفی خودروهای ۲۰۲۲

هیوندای کنا N مدل ۲۰۲۲ مشخصات فنی هیوندای کنا N | طراحی کابین و بدنه هیوندای کنا N | اخبار خودرو داخلی و خارجی | ماشین های ۲۰۲۲ 

مدل جدیدی دیگر از کمپانی هیوندای که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد با نام “هیوندای کنا N مدل ۲۰۲۲” به همراه مشخصات فنی هیوندای کنا N و طراحی کابین و بدنه هیوندای کنا N در مطلبی دیگر از سایت اخبار خودرو داخلی و خارجی و معرفی ماشین های ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید…

معرفی کراس اوور جذاب با نام “هیوندای کنا N”

این خودرو که به عنوان خودروهای ۲۰۲۲ معرفی شده است و در مدل های قبلی از کمپانی هیوندای می توان به مدل هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۱ و همچنین هیوندای آیونیک ۲۰۲۰ اشاره کرد در تازه ترین اقدامات خود از مدل هیوندای کنا N رونمایی کرده است.

لازم است ذکر شود که این خودرو به عنوان یک کراس اوور زیربرند نمایشی و اجرایی هیوندای به شمار می رود که در سری N  نامگذاری شده است و در همین مدت زمان کوتاه افراد بسیار زیادی را به سوی خود جلب کرده است. این کراس اوور پرشتاب، جذاب و لوکس دارای مشخصات فنی و ظاهری زیادی است که در ادامه هریک توضیح داده خواهد شد.

مشخصات فنی هیوندای کنا N مدل ۲۰۲۲

طبق روال هر کمپانی که وارد جزئیات نمی شود و تنها اصلی ترین قطعات فنی به کار رفته و شتاب این خودرو را گزارش می دهند، کمپانی هیوندای نیز از هیوندای کنا N به این صورت گزارش داده که شامل یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که دارای ولوستر N می باشد و این پیشرانه قادر است قدرتی بالاتر از ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۲ نیوتن متر را به تولید برساند. مشخصات فنی هیوندای کنا N

چنانچه دکمه  N Grin Shift فشار داده شود قادر خواهد بود قدرتی برابر با ۲۹۰ اسب بخار را تولید کند. جعبه دنده یا گیربکس این مدل ۸ سرعته است و به صورت دوکلاچه بوده که روغنی هستند و وظیفه خود را که همان انتقال قدرت به چرخ ها هستند به درستی انجام می دهد.

نکته مهمی که در مورد این جعبه دنده می توان گفت این است که برای ارائه یک نمایش و اجرای بسیار عالی از تغییرات و تنظیماتی ضرایب دنده و کالیبراسیون خاص در قسمت کنترل استفاده می کند و نتیجه آن با تعویض دنده سریع تر نیز همراه خواهد بود. مشخصات فنی هیوندای کنا N

در مدت زمان ۵٫۵ ثاینه می تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است. حالت های مختلف رانندگی در این خودرو شامل:

  • N Power Shift
  • N Grin Shift
  • N Track Sense Shift 

در حالت اول نیز در مدت زمان ۲۰ ثانیه ای از گیربکس و پیشرانه، راننده میتواند حداکثر استفاده را ببرد و در حالت دوم شتاب گیری بالا و سریعتری در اختیار قرار میگیرد و زمانی که تعویض دنده انجام می شود میتواند حداکثر استفاده از گشتاور را داشته باشد. همچنین در حالت سوم نیز می توان یک رانندگی اسپرت را به راننده ارائه داد.

طراحی کابین و بدنه هیوندای کنا N

برای اینکه بتوان در سرعت های بالا از ترمز در بهترین حالت آن استفاده کرد در این مدل رینگ های ۱۹ اینچی به کار رفته است و ضمن اینکه در این کراس اوور از دیفرانسیل با لغزش محدود الکترونیکی استفاده شده است که در پیچ ها نیز بتواند رانندگی سریعی را ارائه دهد.

مطالعه بیشتر  پورشه تایکان توربو S اسپرت توریسمو 2022

با اگزوز تقویت شده و متغیری که در این مدل به کار رفته است می توان رانندگی در حالت های مختلف مانند:

  1. اکو
  2. معمولی
  3. اسپرت
  4. رانندگی در حالت N
  5. رانندگی در حالت سفارشی

را تجربه کرد. در تصاویر قرار داده شده نیز می توانید حالت تهاجمی این خودرو را از روی طراحی آن مشاهده کنید و در قسمت عقبی خودرو نیز چراغ ترمز مثلثی، اگزوزهای بزرگ و اسپویلر دو باله ای قرار داده شده که به جذابیت این خودرو بسیار کمک کرده است.

 

طراحی کابین داخلی هیوندای کنا N  به مواردی مانند: غربیلک فرمان اسپرت مخصوص حالت رانندگی N، صفحه نمایش ۱۰ اینچی، نمایشگر به شکل سربالا برای جلو آمپر، صندلی های اسپرت، تریم آبی رنگ، دستیار نوربالا، کنترل هوشمند و سیستم های کمک راننده، سیستم جلوگیری از برخورد با نقاط کور، هشدار خروج ایمن اشاره کرد.

انتقال قدرت با فناوری N DCT

کونا N کاملاً جدید، اولین شاسی بلند هیوندای با عملکرد بالا، با N DCT، یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه برای بهبود شتاب و افزایش دنده ارائه می شود. ویژگی عملکرد بالا باعث می شود رانندگی لذت بیشتری برای ماشین ایجاد کند.

N DCT، نسخه پیشرفته هیوندای ۸DCT توسعه یافته داخلی، دارای دوام بهبود یافته برای رسیدگی به نیازهای خودروهای با عملکرد بالا است. این فناوری در ترکیب با موتور ۲٫۰ لیتری T GDI، نسبت‌های دنده‌ای منحصربه‌فرد را برای عملکرد فوق‌العاده اعمال می‌کند. N DCT تجربه جذاب یک گیربکس متوالی را با راحتی یک گیربکس اتوماتیک ترکیب می کند.

علاوه بر این، N DCT شبیه یک گیربکس دستی است که می تواند قدرت، واکنش تعویض دنده عالی و سرعت تعویض سریع را ارائه دهد. N DCT یک انتقال نوع مرطوب است. این بدان معناست که در مقایسه با گیربکس های نوع خشک، با کاهش میزان اصطکاک بین قطعات متحرک با استفاده از دو پمپ روغن الکتریکی، کلاچ را بهتر خنک می کند. این همچنین باعث می شود گشتاور بیشتری از طریق گیربکس منتقل شود. ترکیبی از خنک کننده روغن و طراحی کلاچ دوگانه، قابلیت گشتاور بالای یک گیربکس اتوماتیک سنتی را با راندمان بالای یک DCT فراهم می کند.

علاوه بر این، N DCT دینامیک رانندگی را بهبود می بخشد. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد خودرو در مسیر مسابقه، روغن خنک‌کننده کلاچ را در دمای کارکرد بهینه نگه می‌دارد. N DCT همیشه یک سواری نرم را تضمین می کند، حتی زمانی که گیربکس تحت فشار بیشتری قرار می گیرد، مانند جاده های شلوغ یا شیب های تند. مشخصات فنی هیوندای کنا N

فناوری N DCT هیوندای در Veloster N، مدلی که در آمریکای شمالی و کره جنوبی فروخته می‌شود، معرفی شد. این فناوری بعداً در نتیجه ورودی ارزشمند جامعه هیوندای N به i30 N جدید اضافه شد. هیوندای تمام واحدهای جدید Kona N را با N DCT تجهیز کرده است.

N Power Shift، N Grin Shift و N Track Sense Shift سه عملکرد منحصربه‌فرد با عملکرد بالا هستند که توسط N DCT فعال شده‌اند و مطمئناً لبخند را به چهره راننده می‌آورند. این ویژگی ها از مدیریت منطقی شیفت اختصاصی برای بهبود قابلیت های خودرو استفاده می کنند.

هنگامی که خودرو با بیش از ۹۰ درصد دریچه گاز شتاب می گیرد، N Power Shift (NPS) فعال می شود و از افت گشتاور در حین تعویض دنده جلوگیری می کند و قدرت کامل را به چرخ ها می رساند. این باعث می شود رانندگی لذت بخش تر از طریق ایجاد ‘احساس فشار’ در هنگام افزایش دنده. صدای پاپ کورن همراه، که از برش جزئی سیلندر اگزوز می آید، بر عملکرد اسپرت هیوندای کونا N تاکید می کند. NPS فقط در حالت های N و Custom می تواند فعال شود.

مطالعه بیشتر  اخبار خودروهای خارجی 2021 | رونمایی از اولین ابرخودروی برقی پینین فارینا!

سواری و هندلینگ

هیوندای کونا N کاملاً جدید همچنان یک SUV در قلب توانایی‌های پیست مسابقه خود است عملکرد عالی را بر روی سطوح مختلف ارائه می‌کند، که حداکثر چسبندگی را بر روی وزن سبک ارائه می‌کند. رینگ های آلیاژی آهنگری ۱۹ اینچی. برای ایمنی بیشتر، یک سیستم ترمز با کارایی بالا که ثبات را در شرایط متغیر رانندگی فراهم می کند اضافه شده است. این خودرو دارای ترمزهای دیسکی جلو و عقب بزرگ‌تری است که هوای بیشتری را از طریق ورودی‌های باز شده در دو طرف سپر جلوی خودرو برای خنک‌سازی بهتر جذب می‌کند. مواد کالیپر با اصطکاک بالا، راهنمای بازوی پایین، و محافظ حرارتی، همگی به بهبود راندمان ترمز با ارائه بهبود سرمایش و استقامت گرما کمک می کنند. طراحی کابین و بدنه هیوندای کنا N

کونا N کاملاً جدید دارای سیستم تعلیق کنترل‌شده الکترونیکی (ECS) است که نیروی میرایی را کنترل می‌کند و هندلینگ و پایداری را بهبود می‌بخشد. با فشار دادن یک دکمه، رانندگان می توانند سفتی سیستم تعلیق را برای بهینه سازی واکنش خودرو در شرایط مختلف رانندگی، چه در جاده و چه در مسیر مسابقه، تنظیم کنند.

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) را می توان برای تجربه ای معتبرتر در مسیر مسابقه خاموش کرد. در حین مانورهای پیچیدن، ESC معمولاً با احساس هرگونه از دست دادن کشش و اعمال ترمز روی چرخ‌ها، خودرو را تثبیت می‌کند. این امر هندلینگ و پایداری خودرو را در زمین‌های چالش‌برانگیز یا شرایط جاده‌ای پیش‌بینی‌نشده تضمین می‌کند. ESC جدید Kona N دارای سه حالت برای تجربه رانندگی قابل تنظیم است. ‘ESC ON’ حداکثر پایداری را ارائه می دهد و برای شرایط خشک، مرطوب یا برفی بهینه شده است. همچنین محافظت در هنگام رانندگی در موقعیت های روزانه را افزایش می دهد. ‘ESC SPORT’ برای استفاده در مسیرهای مسابقه طراحی شده است. هنگامی که ESC به طور کامل خاموش می شود، خودرو هیچ مداخله ای در موتور یا ترمز برای حفظ ثبات انجام نمی دهد. در عوض، بردار گشتاور دینامیکی مجاز است، که منجر به رفتار پویاتر خودرو می شود. برای رانندگان باتجربه پیست مسابقه، ‘ESC OFF’ بهترین انتخاب است.

سیستم کنترل کشش (TCS) همچنین نیروی محرکه روی چرخ ها را بر اساس شرایط رانندگی تنظیم می کند، کشش را به حداکثر می رساند و در موقعیت های خارج از جاده لغزش را کاهش می دهد. اگر TCS چرخش چرخ را سریعتر از سرعت شناسایی شده خودرو حس کند، با استفاده از بازخورد مداوم، خروجی موتور را تغییر می دهد. راننده می تواند با فشار دادن دکمه Drive Mode یکی از چهار حالت کشش مختلف را برای هندلینگ بهتر در شرایط مختلف جاده انتخاب کند. در شرایط نرم یا برفی، حالت برف بیشترین ثبات را ارائه می دهد. برف عمیق امکان چرخش بیشتر چرخ را فراهم می کند، که کشش را افزایش می دهد و به رانندگان کمک می کند از گیر افتادن در برف جلوگیری کنند. Mod Mode به خودرو اجازه می دهد تا روی سطوح گل آلود با چرخش متوسط ​​چرخ پرتاب شود. حالت Sand به چرخش بیشتر چرخ هنگام پرتاب روی شن اجازه می دهد. حالت های کشش بین ۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت فعال هستند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

معرفی توسان N line 2022

mortazavi

آلپینا B8 گرن کوپه با قلب تپنده ۴٫۴ لیتری معرفی شد

سجاد ناجی

مشخصات بیوک انکور ۲۰۲۲ بررسی ویژگی های فنی خودرو

mortazavi

نظر دهید.