مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ رونمایی شد !

هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ | مشخصات فنی هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ | مشخصات ظاهری هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲

نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۲ به تازگی و با ظاهری کاملاً متفاوت و جذاب رونمایی شده است.خودرو با پیشرانه‌های ۲٫۵ لیتری ۱۸۷ اسبی یا ۱٫۶ لیتری توربوی هیبریدی با قدرت ۱۷۷ اسب بخار به بازار می اید.

هیوندای به تولید نسخه پرفورمنس از توسان با پسوند N فکر میکند که این کار برای اولین بار در تاریخ این خودرو صورت خواهد گرفت.این نسخه از توسان به قوای محرکه پلاگین هیبریدی برای رقابت با تویوتا راو ۴ پرایم مجهز شده است.

این خودرو از قوای محرکه ۱٫۶ لیتری اسمارت استریم، باتری لیتیوم-پلیمر ۱۳٫۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۶۶٫۹ کیلوواتی بهره می برد . تمام قدرت این پیشرانه به ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتون متر می‌رسد.

این نیرو از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها استفاده می کند . هیوندای به دلیل ارائه سواری نرم‌تر و بهتر از سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی سفارشی بکار برده است . همچنین تکنولوژی دامپرهای تطبیقی نیز در دسترس است.

به خاطر به حداقل رساندن درگ و افزایش هرچه بیشتر راندمان، توسان پلاگین هیبریدی دارای فلاپ هوای فعال می باشد که هوای ورودی را بسته به دلایلی همچون دمای مایع خنک‌کننده و سرعت خودرو تنظیم می‌کند.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ رونمایی شد !
هیوندای توسان پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ رونمایی شد !

زمانی که فقط از حالت تمام الکتریکی استفاده شود این خودرو شعاع حرکتی بیش از ۵۰ کیلومتری خواهد داشت.

معاون فروش و بازاریابی هیوندای اروپا می گوید:

قوای محرکه پلاگین هیبریدی نشان می دهد دورانی جدید برای توسان شروع شده است.

با وجود پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی هیبریدی ملایم، هیبریدی کامل و پلاگین هیبریدی، نسل جدید توسان بیشترین گزینه‌های مربوط به پیشرانه‌ها در این کلاس را ارائه داده است.

مطالعه بیشتر  مشخصات و قیمت فورتینگ لیتینگ الکتریکی

این امر ثابت کننده تعهد هیوندای به حمل‌ونقل الکتریکی است.همچنین شاسی‌بلند کره‌ای به شارژر ۷٫۲ کیلوواتی مجهز می باشد هرچند می‌توان آن را در خانه یا جایگاه شارژ نیز تغذیه کرد.

البته استفاده از باتری ولتاژ بالا تأثیر منفی روی فضای بار نداشته زیرا این خودرو فضای بار و پای زیادی را ارائه می‌کند.فضای بار این خودرو نسبت به نسل پیشین بزرگتر شده و به ۵۵۸ لیتر رسیده که با خواباندن صندلی‌ها این مقدار به ۱۷۳۷ لیتر می‌رسد.

همچنین نسخه استاندارد توسان با صفحه‌نمایش ۸ اینچی عرضه می‌شود، مدل پلاگین هیبریدی به صفحه‌نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال با همین ابعاد مجهز می باشد.

این خودرو از بهار سال ۲۰۲۱ در اروپا و تابستان ۲۰۲۱ در آمریکا عرضه خواهد شد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

خبر از مدل های جدید خودرو | ظاهر جدید هیوندای کونا ۲۰۲۴

mortazavi

خودروی ایکس پنگ P5 از خودروسازان چینی

mortazavi

بررسی مشخصات فنی سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۴

mortazavi

نظر دهید.