مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها مطلب ویژه

خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل ۲۰۲۲

هوندا سیویک Si مدل 2022

خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل ۲۰۲۲ هوندا سیویک اس آی ۲۰۲۲ | مشخصات فنی هوندا سیویک Si 2022 | سرعت هوندا سیویک اس آی ۲۰۲۲ | مدل خودروهای کمپانی هوندا 

بهترین رانندگی، مجهزترین و سرگرم کننده ترین رانندگی Civic Si تا اواخر سال ۲۰۲۱ به نمایندگی های هوندا می آید تا نسل جدیدی از علاقه مندان به رانندگی را به خود جلب کند. بر اساس نسل جدید یازدهم سیویک سدان، توربوشارژ ۲۰۲۲ سیویک Si یک معیار جدید برای سدان های کامپکت اسپرت قرار می دهد، با عملکرد پویا بهبود یافته و گیربکس دستی به روز شده که در حال حاضر دارای سیستم تطبیق دور از Civic Type R است. دیو گاردنر، نایب رئیس اجرایی عملیات ملی، شرکت آمریکایی هوندا موتور گفت: Civic Si یک نماد عملکرد است که برای چهار دهه عملکردی مقرون به صرفه ارائه کرده است و Honda Civic Si جدید به این مسیر ادامه می دهد. تنها یک حرکت عالی برای رانندگی است، این بهترین سیویک Si را که ما تا به حال به مشتریان خود ارائه کرده ایم ارائه می دهد. در داخل، صندلی های اسپرت جدید مخصوص Si با نشان های Si دوخته شده و دوخت های کنتراست قرمز استاندارد هستند. این همچنین اولین هوندا سیویک Si با صفحه لمسی ۹ اینچی رنگی HD بزرگ، ادغام با Apple CarPlay و Android Auto and و سیستم صوتی درجه یک Bose Centerpoint 2 است.

بررسی مشخصات هوندا سیویک اس آی مدل ۲۰۲۲

سیویک سی دارای همان لیست بلندبالای سیستم های ایمنی فعال جدید مانند بقیه خطوط نسل سیویک است. این شامل آخرین نسل از ساختار بدنه اختصاصی پیشرفته مهندسی سازگاری هوندا (ACE،)، کیسه هوای جدید راننده و سرنشینان جدید است که برای کاهش خطر آسیب دیدگی مغزی و گردن، کیسه های هوای صندلی عقب و مجموعه به روز شده هوندا سنسینگ طراحی شده است. ایمنی فعال و فن آوری های کمک راننده.

خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل 2022 |  هوندا سیویک اس آی 2022 | مشخصات فنی هوندا سیویک Si 2022 | مدل خودروهای کمپانی هوندا 
خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل ۲۰۲۲ |  هوندا سیویک اس آی ۲۰۲۲ | مشخصات فنی هوندا سیویک Si 2022 | مدل خودروهای کمپانی هوندا 

سیستم انتقال قدرت بیشتر با مشخصات فنی بهتر!

Civic Si 2022 مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوشارژ VTEC 1.5 لیتری با منحنی های قدرتمندتر از قبل است. حداکثر گشتاور موتور ۱۹۲ پوند فوت گشتاور در۱۸۰۰-۵۰۰۰ دور در دقیقه (SAE net) که اکنون ۳۰۰ دور در دقیقه زودتر می رسد تا سریعتر از خط خارج شده و از پیچ های تنگ خارج شود. عملکرد نیز در بالای گشتاور بهبود یافته است، جایی که موتور خروجی بیشتری را بین ۲۰۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (SAE خالص) و خط قرمز ۶۵۰۰ دور در دقیقه حفظ می کند.

بهبود صدای موتور یک سیستم اگزوز خاموش کننده دو سیم پیچ جدید است که جریان اگزوز را در مقایسه با Civic Touring 27 درصد افزایش می دهد. هوندا سیویک سی برای تکمیل یادداشت اگزوز طبیعی موتور در داخل کابین، از یک سیستم کنترل صدا فعال بهبود یافته استفاده می کند که می تواند صدایی با کیفیت بالا را در طیف وسیع تری از دور در دقیقه تولید کند.

مطالعه بیشتر  رنو و جیلی سرمایه گذاری مشترکی را برای تولید خودروهای هیبریدی تشکیل خواهند داد!

یک فلایویل تک جرمی جدید ۲۶ درصد سبک تر از واحد دو جرمی است که در Si قبلی استفاده شده است. کاهش ۳۰ درصدی اینرسی این فلایویل به موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژتر برای رانندگی حتی اسپرت تر، پاسخ سریعتر گاز را می دهد و در عین حال رانندگی را نیز بهبود می بخشد. برای حداکثر کشش در هنگام شتاب، نیرو از طریق یک دیفرانسیل لغزش استاندارد مارپیچ به چرخ های جلو منتقل می شود.

خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل 2022 |  هوندا سیویک اس آی 2022 | مشخصات فنی هوندا سیویک Si 2022 | مدل خودروهای کمپانی هوندا 
خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل ۲۰۲۲ | هوندا سیویک اس آی ۲۰۲۲ | مشخصات فنی هوندا سیویک Si 2022 | مدل خودروهای کمپانی هوندا 

۶ سرعته Si منحصراً مجهز به گیربکس دستی است که برای رانندگان مشتاق با بهبود حس شیفت و ۱۰ درصد پرتاب کوتاهتر به روز شده است. یک براکت جدید و محکم تر برای نصب اهرم جابجایی و یک دستگیره تعویض آلومینیوم با چرم جدید شبیه به Civic Type R به احساس بهتر کمک می کند.

برای اولین بار، Civic Si دارای سیستم تطبیق دور مستقیماً از Civic Type R است. با همان زمان پاسخگویی ۴۳۰ m/s مانند Civic Type R در حالت Sport دورهای سریع و کاملاً منطبق. نتیجه خالص این تغییرات یک تجربه رانندگی غنی تر و جذاب تر است که حتی با بهبودهای دینامیکی قابل ملاحظه ای نیز بیشتر شده است.

از نظر سفتی بدنه، این سفت ترین سیویک Si است، با افزایش ۸ درصدی سفتی پیچشی و ۱۳ درصدی سفتی خمشی در مقایسه با سی خروجی. مانند سدان سیویک ۲۰۲۲، هوندا سیویک Si جدید نیز از یک پیست ۰٫۵ اینچی عریض تر برای ثبات بیشتر و یک فاصله بین دو محور ۱٫۴ اینچی بلندتر برای سواری نرمتر و همچنین ثبات بیشتر در سرعت بالا سود می برد. فاصله بین دو محور ۱۰۷٫۷ اینچی Si طولانی ترین در کلاس خود است.

برای به حداکثر رساندن هندلینگ و لذت بردن از راننده، نرخ فنر در مقایسه با سیویک سدان ۸ درصد در جلو و ۵۴ درصد در عقب سفت تر است. دمپرهای جدید نیز به طور خاص برای Si تنظیم شده است. پایه های جلو MacPherson دارای پایه های تقویت شده بالایی برای تحمل بارهای بیشتر در پیچ و میله های ضخیم تر جلو (۲۷ میلی متر توخالی) و عقب (۱۸ میلی متر جامد) در مقایسه با سیویک سدان برای به حداقل رساندن چرخش بدنه است.

برای بهبود ثبات، بوش های سازگاری جلو، که از Civic Type R تهیه شده اند، ۷۹ درصد سفت تر از Civic EX Sedan هستند. بوش های سفت و محکم عقب، بازوها و بازوهای B پایین نیز از نوع R تهیه شده اند. احساس فرمان با استفاده از میله پیچشی ۶۰ درصد محکم تر که محور فرمان را به چرخ دنده چرخ دنده فرمان متصل می کند ، بهبود یافته است.

سیویک Si دارای ترمزهای بزرگتری نسبت به سدان معمولی است. روتورهای بزرگ ۱۲٫۳ اینچی جلو ( ۱٫۲ اینچ در مقابل سدان) و روتورهای عقب ۱۱٫۱ اینچی ( ۰٫۹ اینچ در مقابل سدان) به طور استاندارد همراه با لاستیک های ۲۳۵ / ۴۰R18 تمام فصل هستند. برای رانندگانی که به دنبال حداکثر عملکرد هستند، لاستیک های تابستانی به عنوان گزینه کارخانه در دسترس خواهند بود.

مطالعه بیشتر  معرفی هیوندای ویژن تی Hyundai Vision T Concept

علاوه بر حالت های رانندگی معمولی و اسپرت، سیستم Drive به روز شده در حال حاضر دارای یک حالت فردی است که به راننده اجازه می دهد تا به طور جداگانه پاسخ موتور، تلاش فرمان و پارامترهای رنگی صفحه نمایش ابزار را برای تجربه رانندگی سفارشی انتخاب کند. حالت اسپرت پاسخ گشتاور را می افزاید، کمک فرمان را کاهش می دهد، سیستم توقف خاموش را غیرفعال می کند، به رانندگان اجازه می دهد تا مطابقت دور را روشن یا خاموش انتخاب کنند و روشنایی ابزار را از سفید به قرمز تغییر می دهد.

خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل 2022 |  هوندا سیویک اس آی 2022 | مشخصات فنی هوندا سیویک Si 2022 | مدل خودروهای کمپانی هوندا 
خودروهای هوندا جدید | هوندا سیویک Si مدل ۲۰۲۲ |  هوندا سیویک اس آی ۲۰۲۲ | مشخصات فنی هوندا سیویک Si 2022 | مدل خودروهای کمپانی هوندا 

طراحی بیرونی هیجان انگیز

نشانه های اسپرت منحصر به فرد هوندا سیویک Si به سدان اسپرت می افزایند در حالی که کمک های آیرودینامیکی کاربردی عملکرد آن را بهبود می بخشد. طراحی جدید سپر جلو بالا Si تهاجمی تر است و سپر عقب آن تغییر شکل داده است تا دو نوک اگزوز بیضی شکل بزرگ نمایان شود.

یک اسپویلر جلو که در زیر خودرو پنهان شده است و یک اسپویلر مشکی براق عقب که روی درب صندوق عقب نصب شده است ، نیروی کمتری را برای بهبود ثبات سرعت بالا ایجاد می کند. Si همچنین دارای آراستگی مشکی براق در آینه های بیرونی و اطراف پنجره است. چراغهای جلو و عقب LED استاندارد هستند.

رینگ های آلیاژی استاندارد ۱۸ اینچی ۱۰ پره به رنگ مشکی مات مخصوص Si ساخته شده اند و رنگ جدید پر جنب و جوش و منحصر به فرد Si به رنگ پرتقال نارنجی مایل به نارنجی در دسترس است.

کابین متمرکز بر راننده

کابین هوندا سیویک Si متمرکز بر راننده دارای صندلی های اسپرت جدید Si منحصر به فرد برای تثبیت بدنه می باشد که دارای پشتی ساخته شده و پشتی های شانه ای و پشت ران برجسته تر است. بالشتک پایینی ۰٫۵ اینچ در جلو بالا رفته است و از ران بهتر پشتیبانی می کند تا خستگی در رانندگی طولانی را کاهش دهد.

Si دارای پدال های اسپرت و دوخت های کنتراست قرمز رنگ در درب ها، فرمان، بازوی مرکزی، صندوق عقب و دکمه تعویض دنده است. مواد فوق در سراسر کابین، به ویژه در نقاط تماس، با توجه دقیق به ایجاد حس عملکرد برتر در تمام تابلوها و کنترل ها استفاده می شود. تر و تمیز قرمز خاص، پنل خطی لانه زنبوری فلزی سیویک را می پوشاند که هم فرم و هم عملکرد را ارائه می دهد. این فقط زیبا نیست، بلکه از نظر بصری دریچه های هوا را برای یک طراحی تمیز و بدون تمیز پنهان می کند.

پیشرفته ترین فناوری سیویک Si تا کنون دارای صفحه نمایش ابزار جدید ۷ اینچی رنگی با سرعت سنج دیجیتالی در سمت چپ، صفحه نمایش چند اطلاعاتی در مرکز و صفحه نمایش سرعت سنج فیزیکی است. یک صفحه نمایش لمسی رنگی ۹ اینچی HD و ادغام بی سیم Apple CarPlay و Android Auto also نیز به همراه سیستم صوتی ممتاز ۱۲ بلندگوی جدید Bose استاندارد هستند. این برنامه با فناوری Bose Centerpoint 2 و پردازش سیگنال دیجیتالی Surround Stage، بهترین سیستم صوتی کارخانه در تاریخ Civic Si است.

نمای بیرونی با ستون های عقب کشیده شده Si، کاپوت در جایگاه بسیار مناسب، داشبورد تخت، کم پشتی و آینه های بیرون نصب شده است، همه ویژگی های طراحی با بقیه خطوط مدنی مشترک است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

سایپا + فروش فوری بدون قرعه کشی برای ۴ محصول پرطرفدار!

mortazavi

معرفی مشخصات خودروی وارداتی ایران خودرو “شاین مکس”

mortazavi

شورولت بولت ۲۰۲۳ Chevrolet Bolt EUV

mortazavi

نظر دهید.