مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

رونمایی از بیبی تسلا یا هاچ بک برقی جدید تسلا

رونمایی از بیبی تسلا یا هاچ بک برقی جدید تسلا بیبی تسلا (New baby Tesla hatchback) یا تسلا کوچک یا نام رسمی تر این مدل با مدل هاچ بک برقی تسلا توسط رئیس این کمپانی ایلان ماسک رونمایی شد که بسیار مشابه  فولکس واگن ID.3 و MG 4 است. این خودرو یکی از مدل های مقرون به صرفه تر به خط تولید مدل های چهارگانه است و تسلا مدت زمانی است که بر روی طراحی آن در تلاش است. 

رونمایی از بیبی تسلا یا هاچ بک برقی جدید تسلا

بیبی تسلا (New baby Tesla hatchback) یا تسلا کوچک یا نام رسمی تر این مدل با مدل هاچ بک برقی تسلا توسط رئیس این کمپانی ایلان ماسک رونمایی شد که بسیار مشابه  فولکس واگن ID.3 و MG 4 است. این خودرو یکی از مدل های مقرون به صرفه تر به خط تولید مدل های چهارگانه است و تسلا مدت زمانی است که بر روی طراحی آن در تلاش است.

این خودرو قرار است در یک نمایش تلویزیونی به صورت پخش زنده رونمایی شود و قرار است به برخی جزئیات این مدل نیز اشاره هایی شود. پیش از این، ماسک به سهامداران گفته بود که مرحله بعدی برنامه او “به طور اساسی در مورد مقیاس بندی” خواهد بود. این احتمالاً شامل تامین و تولید باتری می‌شود، اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، احتمالاً روی تکنیک‌های ساخت و ساز که پیچیدگی را کاهش می‌دهند و ساخت وسایل نقلیه را برای تسلا آسان‌تر و ارزان‌تر می‌کنند تمرکز می‌کند این می‌تواند به یک بسته باتری کاملاً ساختاری گسترش یابد.

البته لازم به ذکر است که تسلا در سال ۲۰۲۲ قرار بود مدل سایبرتراک یا رودستر جدید را به بازار وارد کند که این کار با تاخیر زیادی رو به رو شد و هنوز هم خبری از این دو مدل نیست اما گویا در حال حاضر بر روی مدل بسیار جدیدتری در نوع هاچ بک تمرکز کرده است که نقش بسیار بزرگتری در پذیرش خودروهای الکتریکی دارد.

سال گذشته تسلا در صدر جدول فروش در مناطق کلیدی قرار گرفت، نرخ تولید خود را افزایش داد و سه میلیون خودروی خود را در خط تولید قرار داد. و اکنون به نظر می رسد ماسک تصمیم گرفته است که زمان مناسبی برای تولید این خودرو در نظر دارد و گویا مدلی است که بسیار مقرون به صرفه است.

مطالعه بیشتر  معرفی پورشه ماکان با پیشرانه 435 اسب بخاری

کادیلاک XT4 مدل ۲۰۲۴ 

ایلان ماسک در یک جلسه ای که اخیرا برگزار شده بود گفت: نسل بعدی از مدل خودروهایی خواهد بود که در سایز کوچکتر وارد بازار می شود و قرار است از پلتفرمهای پلت فرم مدل ۳ و Y استفاده کند. البته ایلان ماسک به این موضوع اشاره کرد که سایز کوچک این مدل تاثیری بر روی قیمت آن و کاهش هزینه ها نخواهد داشت و ممکن است از حدود ۳۰۰۰۰ پوند شروع شود.

این امر بازار تسلا را به طور قابل توجهی داغ تر از قبل خواهد کرد و این شرکت را به رقیبی برای هاچ بک های برقی اروپایی مانند فولکس واگن ID.3 و حتی مدل های چینی مانند MG و BYD تبدیل می کند.

ماسک در مورد تاریخ دقیق عرضه این مدل اشاره ای نکرد و گفت تمرکز اصلی ما بر روی توسعه خودرو است که به گفته او قرار است همه چیزهایی که مدل های S، X، ۳ و Y، Cybertruck و Semi دارند در این مدل قرار داده شود.

فناوری باتری در کاهش قیمت ها بسیار مهم است…

توانایی تسلا در ساخت خودروی جدید کوچکتر به اندازه کافی ارزان، کاملاً به انتخاب شیمی باتری و نحوه نصب سلول ها بستگی دارد. این شرکت قبلاً از سلول‌های فسفات لیتیوم-آهن (LFP) استفاده کرده است که تولید آنها ارزان‌تر از کبالت نیکل منگنز (NMC) است.

ماسک بر این باور است که تسلا می‌تواند به نقطه عطف اخیر خود در تولید سه میلیون خودرو دست یابد و تا پایان دهه آن را به بیش از ۱۰۰ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌ها افزایش دهد. او می‌گوید که برای دستیابی به این هدف، این شرکت به تقریباً ۱۲ کارخانه نیاز دارد، و در حالی که کارخانه اصلی در کالیفرنیا دارای فضای خالی است و می توانند تا دو میلیون خودرو در سال تولید کنند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید !

مطالب مرتبط

بررسی تویوتا یاریس ۲۰۲۰

mortazavi

مشخصات بی ام و X7 مدل ۲۰۲۳ در ماشین های جدید سال

mortazavi

معرفی کراس اوور لوکس DS4 2021

mortazavi

نظر دهید.