مجله خبری 22 شرقی
جدیدترین خودروها

رونمایی از یک نسخه موستانگ با طراحی خاص

رونمایی از یک نسخه موستانگ با طراحی خاص شرکت شلبی آمریکایی به مناسبت صدمین سالگرد تولد کارول شلبی، خالق خودروهای فورد موستانگ، مدل ویژه ای از خودرو

رونمایی از یک نسخه موستانگ با طراحی خاص

شرکت شلبی آمریکایی به مناسبت صدمین سالگرد تولد کارول شلبی، خالق خودروهای فورد موستانگ، مدل ویژه ای از خودرو تولید کرده است.
به نقل از سایت موتور ۱، این شرکت تنها ۱۰۰ دستگاه از مدل ویژه «Carroll Shelby Centennial Edition Mustang 2023» را تولید خواهد کرد. این نسخه محدود با یک کلاه سیاه و یک کتاب ویژه ارائه می شود.

کارول شلبی یک اسطوره در فرهنگ خودروسازی آمریکا بود. اگر او امروز زنده بود در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ به سن ۱۰۰ سالگی می رسید، علیرغم این واقعیت، شرکتی که نام او را یدک می کشد، با ارائه پکیج ویژه ای برای فورد موستانگ GT، تولد موسس را از دست نمی دهد.

این مدل (نسخه ویژه) “Mustang 2023 100th Anniversary of Carroll Shelby” برای صدمین سالگرد کارول شلبی نام دارد، شرکت “Shelby American” این نسخه ویژه را به تعداد محدود عرضه می کند. بهبود این خودرو به عملکرد محدود نمی شود، زیرا این خودرو دارای نشان های Centennial بسیاری برای نشان دادن ویژگی های خاص خود است. شامل کلاه مشکی استیتسون است که کارول شلبی استفاده می‌کرد و کتاب صدمین سالگرد شلبی که توسط کلاب شلبی منتشر شد.
جدیدترین مدل های فورد موستانگ: دارک هورس ۲۰۲۴ که قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خودرو شود.
علاوه بر ارتقاهای معمولی ظاهری شلبی، Shelby Mustang Special Edition با نام تجاری Centennial در قسمت پشتی و پانل های جانبی عرضه می شود. در نمای بیرونی خودرو، لمانز را می‌توان با نوارهای وینیل مشکی ساتن، به یاد جشن ۲۴ ساعت مسابقه لمانز مشاهده کرد که کارول شلبی یکی از برندگان این مسابقه بود.
همچنین در سال ۲۰۱۹ فیلمی از اتفاقات ویژه این مسابقه با نام «فورد علیه فراری» ساخته شد که مت دیمون کارول در آن نقش شلبی را بازی می کند. در داخل، Mustang Centennial Edition دارای نشان‌های Carroll Shelby Centennial Edition روی رکاب درها، تشک‌های کف و روکش‌های چرمی است.
رونمایی از یک نسخه موستانگ با طراحی خاص شرکت شلبی آمریکایی به مناسبت صدمین سالگرد تولد کارول شلبی، خالق خودروهای فورد موستانگ، مدل ویژه ای از خودرو
رونمایی از یک نسخه موستانگ با طراحی خاص شرکت شلبی آمریکایی به مناسبت صدمین سالگرد تولد کارول شلبی
از نظر عملکرد، این خودرو همان چیزی است که از شلبی آمریکایی انتظار دارید. یک سوپرشارژر مشکی شلبی موتور ۵ لیتری V8 خود را به ۷۵۰ اسب بخار (۵۵۹ کیلووات) افزایش می دهد. چرخ‌های ۲۰ اینچی مشکی پوشیده شده با لاستیک‌های ۲۰/۳۰/۳۰۵ Shelby این قدرت را به زمین منتقل می‌کنند.
بهبودهایی که در قسمت موتور انجام شده شامل:
  • هود هواکش
  • رادیاتور عملکردی
  •  کیت درپوش مایع زیر کاپوت
  • اگزوز بورلا کت – بلک
  •  فنرهای پرفورمنس
  • میله‌های نوسانی
  • صفحات چرخ‌دار قابل تنظیم
  • کالیپرهای جلوی او ای ام برمبو (OEM Brembo)
همگی بخشی از این نسخه جدید هستند.
وینس لاویولت، معاون عملیات، راننده آزمایشی و رئیس بخش تحقیق و توسعه شلبی آمریکایی، گفت: این شلبی موستانگ با این سطح از عملکرد دقیقاً همان اتومبیلی بود که کارول انتظار داشت نامش روی آن باشد. ما کاملا مطمئن هستیم که او اگر زنده بود موستانگ Carroll Shelby Centennial Edition را تایید می کرد.
اولین امتیاز را شما ثبت کنید !
مطالعه بیشتر  نیسان پاترول 2022 + مشخصات فنی و تصاویر خودرو جدید

مطالب مرتبط

مدل خودورهای سوبارو | مدل ۲۰۲۲ سوبارو دبیلیو آر ایکس (Subaru WRX (2022))

mortazavi

بررسی امکانات تسلا ایکس ۲۰۲۲ Tesla Model X

mortazavi

مشخصات آمیکو آسنا همراه با قیمت و زمان عرضه

mortazavi

نظر دهید.